Bestaat dit? hulp gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Bestaat dit? hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:51

Hi!
Ik en mijn vriendin kunnen (nog) niet paardrijden. Ik heb wel wat ervaring met het verzorgen van paarden en pony's. Wij zouden het leuk vinden om begin deze zomer samen op een (pony)kamp te gaan voor enkele daagjes (3-7 ong). Maar dit is misschien nogal problematisch, wij hebben namelijk nog geen ervaring met paardrijden. Ik zoek dus een ponykamp waar wij voor enkele daagjes de beginselen van paardrijden kunnen leren en gewoon lol hebben. Het budget per persoon ligt rond de 150/200 euro.

Overal in Nederland is het mogelijk, maar het liefst zo dicht mogelijk bij Gelderland.
Ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is, zo ja; Hopelijk weten jullie iets voor ons :)

x

_Sofie

Re: Bestaat dit? hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:52

Uit welke omgeving kom je? :)

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:52

De Achterhoek, maar overal in Nederland mag opzich wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:55

Kijk eens of http://www.ervemeenderinkboer.nl (in Markelo, randje Twente) wat voor je kan betekenen in een gezellig weekeindje :)
Bel of mail ze even met je wensen, en dan kijken ze wat ze voor je kunnen betekenen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:55

Ik denk persoonlijk dat het wel leuker is voor jullie als jullie iets meer ervaring in het paardrijden hebben. Niet alleen kunnen jullie dan meer op het plezier blijven concentreren ipv op hoe goed (blijven) zitten en je paard onder controle houden (wat toch wel spannend is!), maar je gaat ook gigantische spierpijn krijgen. En aangezien je op ponykamp vaak 2 keer per dag rijd, gaan jullie dat waarschijnlijk niet leuk vinden.

Ik hoop dat jullie wel de mogelijk hebben om toch wat lessen te nemen voordat je op ponykamp gaat, daar heb je wel profijt en plezier van.

(helaas kan ik jullie geen ponykampen aanraden)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:56

BRT -> MA

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:59

Het is niet helemaal in je buurt, maar toen ik jonger was en nog niet kon paardrijden ging ik op dagkamp bij manege De Mallejan in Achterveld. Ik geloof dat ze hier ook langere kampen hadden, maar het is al wel een tijd geleden dus je kan even op de site kijken.
Zelf zou ik het niet zo snel (meer) doen, omdat ik totaal niet wist hoe ik een pony in bedwang moest houden als hij er vandoor ging, maar dit is natuurlijk jullie eigen keus. :)

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:00

Sonja: dankjewel, ik ga even kijken :)

Heidy_wilco: helaas kan dat niet, dan moeten we dit idee maar opgeven. Mijn vriendin wilt niet op paardrijden, maar wilt het wel eens meemaken. Ik ga eind dit jaar wel op paardrijden c:

Een paar lessen voor het kamp zou dan wel kunnen, maar dan moet het kamp niet zo duur zijn natuurlijk

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:04

Ik heb er denk ik wel 1 gevonden, een hele week is boven het budget maar ze hebben ook een minikamp las ik.

Het is ook voor beginners. Alleen geen bos bij ons in de buurt (wel een heel kleintje)
In Elst Gelderland (tussen Arnhem en Nijmegen)

Prijzen 2015
Zomervakantie: € 335,-
Herfst- of voorjaarsvakantie: € 320,-
Nieuw!!! Mini-ponykampen! Pasen- Hemelvaart- Pinksterweekend.
Prijs mini-kamp: € 175,-

http://www.dehoeven.com/

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:06

Er zijn heel veel kampen die ook les willen geven aan mensen die nog niet kunnen rijden. Je budget is niet heel hoog (begrijpelijk, zo hoog was het budget bij mij ook altijd) dus ik zou zeggen zoek naar kampen die binnen je budget vallen en je leuk lijken en vraag eens na of het daar erg is als je nog geen ervaring hebt. Vaak kan je ze wel een mailtje sturen :)

Edit; ik weet niet hoever je kan reizen maar bij deze hoef je geen ervaring te hebben en valt binnen budget met €195
http://www.huifkar-friesland.nl/ponykam ... renthe.htm

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:01

Manege de Hoeven in Elst! Ligt tussen Arnhem en Nijmegen. Ik heb daar een aantal jaar lessen gevolgd en twee keer op ponykamp geweest. Voor gevorderden is dit ponykamp niet zo leuk, maar voor een beginner is het zeker een aanrader. Ze hebben een paar erg leuke pony's voor beginners staan en de sfeer is erg leuk. Je krijgt elke dag les, je wordt dan ingedeeld op je niveau. Je hebt drie groepen, beginner, "normaal" en gevorderd.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:06

Sonja schreef:
Kijk eens of http://www.ervemeenderinkboer.nl (in Markelo, randje Twente) wat voor je kan betekenen in een gezellig weekeindje :)
Bel of mail ze even met je wensen, en dan kijken ze wat ze voor je kunnen betekenen.

Inderdaad een geweldig kamp voor alle niveau's en ze doen altijd enorm hun best met alle wensen rekening te houden. Zeker een aanrader!

robin28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:06

Dat is zeker een goeie

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:30

Ik weet niet hoe oud jullie zijn?
Een aantal jaar geleden ben ik met mijn (volledig onervaren) vriendin op ponykamp geweest bij Klein Oever. We hebben het daar beiden onwijs naar onze zin gehad!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:38

Misschien is er iets mogelijk bij huifkarcentrum de kronkel in Assel(Nabij Apeldoorn). Daar kun je in elk geval zonder ervaring met begeleiding een buitenrit maken. Voor meer informatie kun je ze het beste even bellen 055 - 519 14 45