[volgtopic] De zoektocht naar mijn droompaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

[volgtopic] De zoektocht naar mijn droompaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:03

Hoi allemaal!

Misschien hebben jullie mijn andere forum al gezien, dat ik nu ik bijna 18 ben de goedkeuring heb van mijn ouders om naar een paard te gaan zoeken voor me!

Ik krijg goede hulp van mijn peetoom die echt een ouwe rot is tussen de paarden en daar ben ik natuurlijk superblij mee!!

Ik ben op zoek naar een dressuurpaard waar ik mee kan gaan groeien.

Vandaag was het zo ver, ik ben wezen kijken naar een 6 jarige merrie van ongeveer 1.65, Uphill x Ferro.
Onervaren was ze wel, maar een eerlijker paard is bijna niet te vinden voor mijn gevoel. Alles is in orde en ik heb eigenlijk nog geen zwakke punten kunnen ontdekken. Het is absoluut geen heethoofd maar ze loopt wel lekker door.

Omdat ik niet met een roze bril op een paard wil kopen ben ik misschien een beetje te schichtig en wil ik het blije gevoel van zo'n lief paard me eigenlijk niet laten bekruipen. Maar zelfs m'n oom (een échte cowboy op paardengebied, als jullie snappen wat ik bedoel..) was zeer te spreken over Emy. (zo heet ze)

Als ik terug ga heb ik pas een keer echt een klik gehad met een pony, en ik wil het bijna niet geloven ma qua doen, qua houding, qua gangen, (eigenlijk alleen de kleur is anders :roll: ) lijkt Emy daar zo op...

Foto's plaats ik zometeen hieronder.

Nog even heeeeeel veel nadenken en toch eens een keer terug gaan kijken en rijden..... Tips hoor ik graag natuurlijk :)

Anoniem

Re: [volgtopic] De zoektocht naar mijn droompaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:16

Eerlijk? Kopen als de klik er is. Toen ik op zoek was naar een paard, vond ik mijn huidig ventje eerst absoluut niet mooi, maar toen ik op zijn rug zat, voelde dat aan als thuiskomen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:38

Inderdaad als de klik er is, doen!
Mijn huidige paard vond ik "wel leuk" op de advertentie, en omdat ik meerdere paarden wilde bekijken toch maar heen gegaan. Toen ik haar zag gaf ze me meteen al een enorm vertrouwd gevoel, die week daarna nog een x heen gegaan om te gaan rijden. En ook dat ging super, en ik was verliefd op dat paard. En dat wordt nu met de dag groter, ik ben gek op der! En als ik jou zo hoor ben jij ook echt gek op dat paard en "doet" ze iets met je! Ik zou sws nog een x gaan kijken, of eventueel bij een ander paard nog gaan kijken, om te kijken of je haar echt zo leuk vind.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:17

Precies wat jullie ook al zeggen, toen mijn oom belde voor dit paard dacht ik toen ik de advertentie zag: hmmm en dit moet wat voor mij zijn? Ik was eigenlijk op zoek naar een forse ruin, terwijl dit best een ranke merrie is.. Nog helemaal onbespierd maar daar is natuurlijk aan te werken. Toen ik erop kroop dacht ze echt met me mee, ondanks dat ze nog onervaren en groen is. Het enige minpuntje, maar misschien ook pluspunt is dat de eigenaar haar al van veulen af aan heeft. Ze is nog nooit op de trailer/op een vreemde plek geweest. Maar dit zijn gelukkig wel dingen waar aan te werken zijn :)

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:17

Ben benieuwd waar je mee eindigt! Heel veel succes ermee en ik zou inderdaad ook echt gaan voor een paardej waarmee je echt een klik hebt.
(Stiekem wel heel erg jaloers...)

Je zou anders eens kunnen vragen of je haar misschien een keertje op de trailer mag zetten (met de eigenaar erbij) en kijken hoe ze reageert, als ze redelijk makkelijk reageert dan weet je dat dat niet al teveel moeite gaat kosten.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:22

Daar waren we inderdaad ook al aan het denken :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:25

Ik volg even :) Ben zelf ook bezig met de zoektocht, dus interessant om even mee te lezen!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:26

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:27

leuk hoor ben benieuwd volg ook mee en hoop dat je gauw wat gevonden hebt ziet er wel leuk uit hoor
die emy

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:30

Wat een leuk paard. Gewoon je gevoel volgen hierin. Misschien nog wel even bij de eigenaren navragen hoe ze is als ze hengstig is. Dat kan in gedrag nog weleens een verschil maken.

Mijn merrie komt ook bij de fokker vandaan en was bij ons tussen de ruinen toch niet zo heel lief tijdens de hengstigheid.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:33

Dancer schreef:
Wat een leuk paard. Gewoon je gevoel volgen hierin. Misschien nog wel even bij de eigenaren navragen hoe ze is als ze hengstig is. Dat kan in gedrag nog weleens een verschil maken.

Mijn merrie komt ook bij de fokker vandaan en was bij ons tussen de ruinen toch niet zo heel lief tijdens de hengstigheid.

Jep nogal.... Ik rijd twee paarden van een oudere meneer, hier komt de mijne ook bij te staan. Een daarvan is ook een merrie die echt niet te berijden is als ze hengstig is, en dat is ze vaak. Ik heb het nog niet na gevraagd dus goed dat je me er aan helpt denken!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:39

Wat een erg leuk paard! Ik zou zeggen ga ervoor!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:43

Oh, wat een mooierd!
Je komt bijna altijd thuis met een paard dat niet lijkt op wat je van tevoren voor ogen hebt volgens mij :P

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:46

Als het goed is gaat mijn instructrice er mee heen met mijn een dezer dagen om mee te kijken. Als zij het ook een goed plan vindt dan hak ik de knoop door (hem kopen dus....)
Het meest bijzondere vind ik dat ze zó lijkt op die pony waar ik de klik mee had.. Ik vind het bijna eng om er zo blij van te worden, best gek toch?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:46

Selina schreef:
Oh, wat een mooierd!
Je komt bijna altijd thuis met een paard dat niet lijkt op wat je van tevoren voor ogen hebt volgens mij :P

Haha is dat zo ja? :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:50

louka69 schreef:
Selina schreef:
Oh, wat een mooierd!

Topics die gaan over aankopen van paarden zie ik ze vaak met iets anders terugkomen :P
Of mensen die nooit een fjord willen en dan kopen ze een fjord :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:56

haha ik heb dat inderdaad gehad met mijn vorige merrie (in feb helaas in moeten slapen)
Ik wilde geen merrie en geen vos :') 1 x raden... haha

Erg leuk paardje hoor!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:04

Inderdaad je gevoel volgen! Als het goed voelt echt doen :) Leuk paard is het.

Ik had het ook met die van mij... Ze was het eerste paard waar ik bij ging kijken. Toen toch nog bij 2 andere wezen kijken om te vergelijken maar kon de eerste echt niet uit m'n hoofd zetten dus die is het geworden. Ik zei ook dat ik absoluut geen merrie wilde maar wat heb ik... Een merrie :Y)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:07

louka69 schreef:
Selina schreef:
Oh, wat een mooierd!

Vaak wel ja haha :') Zie dat wel zo vaak gebeuren! toen ik mn fjordje (1.46) had verkocht zocht ik wat nieuws. Liefst tussen de 5-6, 165-170 hoog en ja kleur voorkeur.. Zwart heb ik altijd gaaf gevonden.

Bij mij op stal stond een springruiter met zn sportpaarden in de winter. Hij had er wel een, leek niet op wat ik wou maar agh waarom niet. Ging helaas enorm fout en een flinke val gemaakt. Ze hadden er nog wel een staan. Een springpaard van net 6, richting de 1.80 hoog en een schimmrl. Met heel veel pijn toch opgestapt, en man wat was hij groot. Maar ik vertrouwde hem compleet! Een paar dagen geprobeerd. Ik wou absoluur niet groter dan 1.70 en een pardje met ervaring.

Toch nog bij een paardje wat me al een poos aansprak vanaf n adv geweest, maar t voelde niet goed ik wou de skim! En dat werd hem dan ook, niet verder gekeken en mn maatje was gevonden. Hij moet nog veel meer leren dan t paard wat ik in mijn hoofd had, maar ik vind m met de dag knapper worden :)

Ff ontopic, ik had je vorige forum ook gevolgd TS dus zou deze ook zeker volgen! Heel erg leuk allemaal zeg! Het enige wat ik kan zeggen is volg je gevoel, ik voelde meteen dat ik hem vertrouwde en kreeg er geen fijn gevoel bij toen ik verder keek, t was n heel leuk paard maar met mn gedachten bleef ik bij de schimmel. En echt geen sec spijt gehad!
Leuk paard waar je bij bent wezen kijken!

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:08

Ik volg! Het is een knap paardje :j Als het gevoel er is, nog een keer kijken en kopen! Succes!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:14

Ik wou een braaf dressuur gefokt paard rond de 1.70. Het liefst B/L dressuur en wat ervaring.

Ik kreeg een geheel onbeleerd super sensibel springpaard van 1.60 _O-

Het ging zeker niet makkelijk en weet niet of ik het over nieuw zou doen :+
Maar heb nu wel een fijn en beetje gestoord allround sportpaard :)

Echt, als de klik er is en het paard vertrouwd voel. En het dier gewoon gezond, normaal in zijn hoofd is en goed gebouwd is. Waarom niet?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:26

Als ik jullie reacties lees moet ik misschien toch wat minder nadenken, en echt op mijn gevoel afgaan inderdaad!!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:15

Ik was ook opzoek naar een andalusier ruin of merrie tussen de 3,5 en 6 in nederland, een maand later had ik een 2,5 jarige hengst uit Spanje, en ben er nog elke dag zo blij mee! Gevoel en klik is het belangrijkste :)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:18

Wat leuk! Ik denk ook het dat je het beste op je gevoel af kan gaan inderdaad!
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers :=

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:02

Volg je buikgevoel, is dit goed lekker doen en laat je oom inderdaad goed meekijken of het werkelijk een goed buikgevoel is.
Ik heb altijd gezegd "ik wil geen wit paard".... drie keer raden..... ik heb een schimmel in het land lopen en hij is zooooooo leuk <3 .

En als dit paardje het niet is, ga gewoon doorzoeken, geniet van de zoektocht /3