Dit is mijn eerste keer op bokt, dus ik wist niet precies bij welke forum dit hoorde
Ik zocht lang een verzorgpaard, dus had bij meerdere mensen gevraagd of ik kon helpen.
Ik vroeg bij een oudere man. Hij reed zelf op een merrie van 25 die nog heel fit was maar had ook een 5 jarige new forest pony. Die was nog niet ingereden, daarom durfde hij mij de pony niet te laten verzorgen (Was toen 11).
Nu heb ik een ander verzorgpaard, maar die is al ouder en wordt van de zomer waarschijnlijk weggebracht omdat hij een kreupelheid heeft die niet weg kan gaan
Ik zoek daarom dus een beetje een nieuwe verzorgpony, want ik wil nog iets meer kennis over paarden hebben voordat ik een eigen pony neem.
Het was toevallig, maar laatst kwamen we die man weer tegen van de new forest pony. Hij zei dat de pony een maand naar een training was geweest, waar hij zadelmak is gemaakt. Nu wilt hij haar verkopen, alleen moet hij wel beweging hebben zodat iemand hem wil kopen. Hij vroeg of ik de pony wou rijden!
Dat wil ik super graag, leer ik direct met jonge ponys omgaan, en als de pony wordt verkocht kan ik beter rijden en dan ook een eigen pony nemen!
En dan kom ik direct andere paardenmensen tegen die misschien wel hulp nodig hebben met training of verzorging.
Maar nu mijn vraag: Hebben jullie tips om een jonge pony te rijden?
Of om een pony te leren springen?
Daar zou ik heel blij mee zijn!
Ik wil de pony namelijk goed beleren en misschien haal ik mijn ouders dan misschien wel over de pony voor mij te kopen als ik er een band mee heb
Bedankt voor de hulp!
Groetjes Maud
Echt waar, hoe goed je ook kunt rijden, een pony inrijden is toch een vak apart...
Dus dat kun je beter misschien niet doen