Het is een topic over de (hopelijke) vooruitgang van Jazz
Even een snelle paspoort voor de mensen die haar niet kennen of van dit topic niks mee gekregen hebben.
Naam: Jazz
Ras: KWPN E-pony
Leeftijd: 24
Kleur: Bruin
Ik heb haar vanaf mei 2014 en heb haar dus ongeveer 1 jaar nu in bezit als verzorgpony
Jazz zit momenteel nog vol in de verharing, dus ze zit nog niet mooi in der zomervachtje.
Ook is ze wat aan de dunne/magere kant, ik ben er al mee bezig en ben er bewust van om haar dikker te laten worden door slobber te geven en binnenkort ook brokken voor oudere paarden. Ze is erg ingevallen in de winter.
Dit was ook het eerste seizoen in de winter dat ik haar had, dus ik wist als verzorgster ook niet wat me te wachten stond of dat ik moest doen aan het voer. In de winter had ze een 200 grams deken op, omdat ze de 400 grams had gesloopt en ik geen geld had voor een dikkere deken, daardoor heeft ze ook een dikkere vacht gekregen.
Jazz kan ik meer beschrijven als me eigen pony, alleen is ze op paspoort niet van mij.
Wanneer ik er niet ben word er niks mee gedaan, ze staat dan gewoon 24/7 op de wei met een groep paarden.
In het vorige topic gaven mensen aan dat ze misschien de ziekte Cushing had, en ik haar daar op moeten laten testen. Alleen de eigenaren willen daar niet aan mee betalen en denken doordat ze zo erg is afgevallen doordat ze oud is en willen eerst zien hoe ze opknapt de aankomende maanden.
Ik heb voor me zelf dus ook besloten om deze maand en de aankomende maand niet te rijden/longeren/springen of wat dan ook, wat te veel energie en kracht kost wanneer ze dat nog niet heeft.
In het vorige topic hebben sommige mensen me hatelijk afgekraakt dat ze broodmager was en dat ik triest bezig was.
Wat die mensen niet wisten dat ik alles voor dat beest over heb, ik koop van me eigen zak supplementen om haar beter te maken, zodat ze weer lekker gezond is.
Ook voor de duidelijkheid, het is me verzorgpony geen eigen paard. Dat wilt niet zeggen dat het prima is dat ze dun is, maar ik heb daar niet het gehele controle over omdat ik er niet iedere dag kan zijn vanwege school en stage.
Ik had mensen soort van gevraagd of ik een soort update topic zal aanmaken, zodat zei en ook ik de vooruitgang kan zien van Jazz de aankomende maanden. Hoe ze op het voer en op het rust houden reageert.
Dit is een foto van hoe Jazz er nu uit ziet.

Dit is dus geen topic om nogmaals te zeggen dat ze broodmager is, dat doe je maar in het vorige topic want ik wil met dit topic bereiken dat mensen die me vanaf het andere topic me hebben willen helpen en me tips hebben willen geven. En graag willen zien hoe ze zich ontwikkeld deze weken.
Ik probeer om de week of vaker een foto te plaatsen hoe ze er op dat moment voor staat.