Ik weet dat er al wat topics over zijn, maar degene die ik vond waren oud en niet geheel overeenkomend met mijn situatie. Vandaar een nieuw topic

Via mij instructrice heb ik de mogelijkheid om haar paard over te kopen (voor een symbolisch bedrag). Ik rijd dit paard al 7 jaar en in die tijd hebben er vrij weinig andere mensen op gereden.
Helaas zit ik zelf op kamers in een andere stad en reed ik het paard erg onregelmatig; soms een week wel dan weer twee weken niet etc. Uiteraard bouwde ik het altijd zo goed mogelijk op en af.
Het paard is eigenlijk alles wat ik wil en en ik zou hem graag willen hebben. Hij is uitzonderlijk fijn te rijden, los in zijn lijf, zacht in de mond, goed gefokt en altijd correct gereden. Ik kan er zelfs na het stiltaan altijd zo mee weg rijden, zonder dat hij extreem stijf is. Het is wel een paard met karakter, die je mede door zijn afstamming, altijd in de gaten moet houden. Toch is hij voor mij perfect en kan ik er mee lezen en schrijven.
Het enige waar ik tegen aan loop is de leeftijd. Hij wordt namelijk volgende week 17. Nu ken ik het paard natuurlijk goed en weet ik dat ie vrijwel nooit hard heeft hoeven werken en zelden kreupel is etc. Toch is dit geen gerantie voor de toekomst en de kwaaltjes komen natuurlijk met de jaren.
Graag hoor ik van andere bokkers hoe zij het ervaren hebben een ouder paard te kopen. Bovendien vraag ik me af of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten bij de aankoop van een ouder paard.
Mijn gevoel zegt dat ik het gewoon moet doen, mijn verstand twijfelt! Kunnen jullie objectieve raad geven?
Bedankt alvast!