Ik heb sinds een paar maanden een verzorgpony. Ik vind het een heel leuk beestje en hij staat op een dressuurstal en wordt ook dressuur getraint.
Nou is het probleem dat ik het niet echt maar mijn zin heb op die stal en de pony wordt dus dressuur gereden, maar ik vind het veel leuker om natural horsemanship te doen en lekker buiten te rijden. Ik heb al een aantal dressuurlessen gehad met deze pony, maar de manier waarop ik les krijg voelt gewoon niet fijn, paardonvriendelijk zegmaar.
Ik kan wel aan de eigenaresse vragen of ik nh mag doen, maar omdat de pony echt dressuur wordt getraint, zal het vast niet mogen. En omdat hij op een dressuurstal staat ben ik bang dat mensen het raar zullen vinden.
waarom ik met deze pony ben begonnen, is omdat ik 2 jaar naar een vp heb gezocht, en blij was dat ik wat had gevonden. Ik had eigenlijk ook verwacht dat het anders zou zijn. Maar wat moet ik nu doen? Stoppen en weer opzoek gaan? Of gewoon doorgaan, want ik vind het ook l*llig voor de eigenaresse om na een paar maanden al te stoppen.
Eerst overleggen, misschien vind de eigenaresse het wel prima. Je vult nu al in wat ze gaat zeggen, maar eigenlijk kun je dat niet weten zonder te vragen.
Eerst aan de eigenaresse vragen, over het algemeen bijten die niet. Ik sta ook op een echte 'dressuurstal' maar mijn verzorger gaat vooral met mijn paard naar het bos...
Ach, je kan altijd vragen of je voor de afwisseling 1 keer in de week wat anders mag doen toch? Als je ook een stukje schriktraining meepakt kun je als argument geven dat de pony dan op wedstrijd ook minder snel zal schrikken. Zelf pak ik met parelli ook veel oefeningen mee die het paard weer sterker maken voor tijdens het rijden. de sideways game bijvoorbeeld is volgens mijn da die ook manueel therapeut is, een hele goede om buikspieren te trainen en het paard het bekken te laten kantelen.
Dus als je het zo bekijkt, bijten deze 2 takken van de sport elkaar niet.
je zou altijd het toch aan de eigenaren kunnen vragen maar dat het niet mag zou het ook niet leuk voor jouw zijn om altijd dressuur te doen dan kan je bijv. eerst door gaan en ondertussen verder zoeken want het is best moeilijk om een vp te vinden, in welke omgeving zoek je een verzorgpony dan??
Ik heb het gevraagd, en de eigenaar wilt niet dat ik nh ga doen
xxdomiixx
Geplaatst: 12-05-15 13:45
wat jammer zeg mijn paard is tot nu toe ook altijd dressuurmatig gereden, ik doe tegenwoordig ook NH met hem, hij vind het geweldig en het gaat heel goed samen met dressuur (ontzettend goed zelfs, hij reageert nu veel beter en is actiever).
Wat je altijd kunt doen, is deze pony houden en ondertussen al op zoek gaan naar een ander verzorgpaardje. Zo houd je de mogelijkheid open dat je dressuur met deze pony leuker gaat vinden en de mogelijkheid op een ander paardje
Tegen de tijd dat je iets anders gevonden hebt dat beter bij je past kun je dat gewoon uitleggen aan de eigenaar. Gewoon eerlijk zijn dat dit toch niet zo jou ding is
anous2002
Geplaatst: 17-06-15 17:10
hoi!!
Ik was even benieuwd hoe het nu ging met je vp en wat je nu hebt gedaan hem gehouden of heb je nu een andere verzorgpony??
groetjes !!
Anke
Geplaatst: 27-06-15 19:49
Als je op zoek gaat naar iets anders. Zou ik dit wel eerlijk aan de eigenaar vertellen. Zodat deze ook weet waar hij aan toe is.