Buitenrit Drunense duinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTravers

Buitenrit Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:47

Hallo,

Graag ben ik benieuwd of er mensen zijn die iets over de 2uurs buitenritten kunnen vertellen bij de volgende maneges:
Den Dries, Pullens en Duiksehoef.

Ik wil namelijk bij 1 van de maneges een buitenrit maken. Ik ben al twee keer eerder op buitenrit geweest in de Drunense Duinen bij manege van Loon. Maar ben benieuwd hoe het bij andere maneges is.

Groetjes Christina

IDCnutellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:43

Haii,

Ik heb vorige week een 2 uur rit gemaakt bij Den Dries. We hebben wel een privérit gemaakt met 2 personen. We hebben zo genoten!! De route was geweldig. We hebben maar 10 meter over de weg moeten rijden waarna je gelijk op een pad kwam dat naar het bos liep.

Wij zaten op de paarden Roxette en Birdy Black en wij waren hier heel erg tevreden over. Roxette is echter wel een lastig paard maar de ruiter die erop zat vond het geweldig. Vooral de rengalop op de zandvlakt was heel erg gaaf. We hadden superpaardjes die supersnel waren. Ik heb nog nooit zo een mooie en gave rit meegemaakt!!

Groetjes, Luenna

Goof

Re: Buitenrit Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:50

Pullens is de enige die ik ken.
Ik kwam hier voorheen regelmatig voor een buitenrit. Ik vind het een fijne stal, ze zijn zuinig op de paarden in die zin dat ze rustig rijden en ze niet kapot rijden op de zware zandheuvels.
Ik vond echter wel dat ze aan het eind van de zomer echt schraal waren en beduidend minder energie hadden dan voor de zomer, ik had het idee dat ze erg veel ingezet worden. Ook vind ik dat ze paarden erg lang aanhouden, sommige dieren waren echt al een stuk ouder en liepen niet soepel meer. Moet je die dan nog steeds blijven inzetten voor manegewerk vraag ik me af?
Om die redenen kom ik er inmiddels niet meer, maar ik heb er wel altijd fijn gereden.