Prijzen voor lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Prijzen voor lease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:26

Wij denken erover om onze fjord te gaan verleasen, we hebben stalling en bak aan huis en verder willen we 1x per week gratis les bieden. Ze mogen doen met de pony wat ze willen, wedstrijden, buitenrijden noem maar op. Wat zouden we dan kunnen vragen voor bv 3 dagen leasen per week?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:32

Ik verplaats dit topic van TAO naar -> VP waar het beter past aangezien dat oa over leasepaarden gaat.

xkathy_love

Re: Prijzen voor lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:51

Staan er verder nog paarden? Of alleen jullie fjord ?
Voor 3 dagen vind ik 50 euro wel een mooi bedrag als je veel mag doen. Met een gratis les erbij zou dit eventueel wel nog iets hoger kunnen. Net of je er zelf ook echt geld van nodig hebt terug, of dat je meer een bijdrage vraagt voor de garantie dat er serieus mee omgegaan wordt.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:54

xkathy_love schreef:
Staan er verder nog paarden? Of alleen jullie fjord ?
Voor 3 dagen vind ik 50 euro wel een mooi bedrag als je veel mag doen. Met een gratis les erbij zou dit eventueel wel nog iets hoger kunnen. Net of je er zelf ook echt geld van nodig hebt terug, of dat je meer een bijdrage vraagt voor de garantie dat er serieus mee omgegaan wordt.

50 euro maar? Ik zeg 100 euro voor drie dagen inclusief het lesje. En dan ben je nog voordelig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:03

Afhankelijk van het lesgeven. Geef je vaker lessen en heb je daar een opleiding voor gevolgd? Of wil je als eigenaar ze gewoon op weg helpen en blijven helpen.

Moeilijk maar als je dus ervaring hebt in les geven dan zou 100 euro op zich niet eens zo gek.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:44

Tigra_ schreef:
Afhankelijk van het lesgeven. Geef je vaker lessen en heb je daar een opleiding voor gevolgd? Of wil je als eigenaar ze gewoon op weg helpen en blijven helpen.

Moeilijk maar als je dus ervaring hebt in les geven dan zou 100 euro op zich niet eens zo gek.

We hebben nog meer paarden op stal , zowel pension als van ons zelf. Ik ben gediplomeerd instructrice.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:37

Flint05 schreef:
Tigra_ schreef:

We hebben nog meer paarden op stal , zowel pension als van ons zelf. Ik ben gediplomeerd instructrice.

In dat geval is 100 wel een mooi bedrag, als je gediplomeerd bent zijn lessen zeker wel meer geld waard en een stal met meer mensen is altijd beter dan wanneer je alleen staat. Is veel aantrekkelijker vind ik.

LiesAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:46

Ik denk ook dat €100 een reëel bedrag is. Wij betaalden voor een c-pony (incl. 1 les per week) € 150. Hiervoor hadden we 'onbeperkt' rijden. Één dag in de week had een ander meisje les op de pony.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:06

100 euro vind ik echt een mooi bedrag voor wat degene die leased er allemaal voor mag doen. Kun je gerust vragen en ik zou het er voor over hebben.

__robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:38

Ik vind 125 per maand inclusief lesje wel een redelijke prijs.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:45

ik ga mee met __robin. 125 is zeker een schappelijke prijs.

Naover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:12

ik heb een pony geleasd voor 2 dagen in de week en toen betaalde ik 60 per maand incl om de week les ook van een gediplomeerd instructrice en wou laatst bij een ander kijken en daar mocht je ook alles en was voor een paard 25 euro per dag en dan 2 dagen is 50 per week x4 is 200 euro per maand zonder les dus verschilt heel erg maar vindt 125 euro ook een mooie prijs voor 2 dagen een fjord en dan nog les.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:15

ik vind 100 euro voor 3 dagen erg veel dat zou dus uitkomen op 400 euro per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:20

lovelucydan schreef:
ik vind 100 euro voor 3 dagen erg veel dat zou dus uitkomen op 400 euro per maand

Ik denk dat je 't niet helemaal begrijpt ;)
Voor die 100 euro PER MAAND mag je dan 3x per week wat met de pony doen.

Wat is je normale lestarief TO?
Ik vraag 35 euro per 3 kwartier, dus met 4 lessen per maand pak ik al meer dan dat jij nu met het verleasen van je pony erbij doet...
(dus economisch... als ik bij jou zou willen lessen kan ik beter je pony leasen en daar niet naar omkijken en met m'n eigen paard de 'gratis' les komen rijden --> bij wijze van spreken dan he)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 11:14

Sonja schreef:
lovelucydan schreef:

Ik denk dat je 't niet helemaal begrijpt ;)
Voor die 100 euro PER MAAND mag je dan 3x per week wat met de pony doen.

Wat is je normale lestarief TO?
Ik vraag 35 euro per 3 kwartier, dus met 4 lessen per maand pak ik al meer dan dat jij nu met het verleasen van je pony erbij doet...
(dus economisch... als ik bij jou zou willen lessen kan ik beter je pony leasen en daar niet naar omkijken en met m'n eigen paard de 'gratis' les komen rijden --> bij wijze van spreken dan he)

Voor de lessen geld normaal € 17.50 per uur. Maar dat vind ik leuk om als extra te doen voor de gene die mijn pony rijd! Wel is de bedoeling dat er ook echt 3x per week gereden wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:30

Dan is 100 euro een leuke prijs, en misschien ook nog wat kleine klusjes rondom stal oid.
Leuk dat je iemand deze kans gaat gunnen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:59

Even ter vergelijking voor jou; Ik heb vroegahh een pony van de manege geleast. Daar mocht ik elke dag op rijden, buitenritten, strandritten en wedstrijden mee rijden, was eigenlijk gewoon mn eigen pony. dit kostte mn moeder 400 gulden p/m, daar zat de hoefsmid ook bij in, hoefde niet te mesten. Wedstrijden, les, lidmaatschappen ed waren voor eigen rekening.

Dus ik denk dat je qua prijs best goed zit. Maar dan moet je het ook echt als een leasepony aanbieden.