Welke balans werk/privé - paard staat op werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonbo

Welke balans werk/privé - paard staat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 16:43

Hoi allemaal, ik weet niet of dit hier goed staat en/of er al topics over zijn. Anders hoor ik het graag!!

Sinds augustus '14 heb ik een eigen paard en hij staat gestald op mijn werk. Dit is een Zorgboerderij waar iedere dag van de week cliënten komen en daarnaast zie ik mijn werkgevers & collega's de hele week door naast mijn werk. Gelukkig heb ik erg leuk werk en werk ik met leuke mensen.

Maar ik vind het erg lastig om de balans te vinden tussen werk & privé. Voornamelijk omdat ik steeds met mijn werk geconfronteerd word en daar dus over ga nadenken terwijl ik eigenlijk lekker bezig wil zijn met mijn paard. Ik doe al meerdere dingen om die balans goed te houden; zoveel mogelijk komen wanneer er (bijna) niemand is, werkdingen ontlopen etc. maar ik heb het idee dat ik er nog meer aan kan doen. Soms word het namelijk een beetje teveel en heel soms heb ik gewoon geen zin om naar mijn paard toe te gaan. Niet eens om mijn paard of om de tijd maar omdat het ook mijn werk is.

Het heeft heel veel voordelen; paard staat zoveel mogelijk buiten (paddock, weide, pleintje), heeft een stal van 9x3 (deze onderhoud ik zelf), heb een bak van 40x20 waar ik vaak alleen in kan rijden, super uitrijmogelijkheden en veel kan in overleg. Kan ik een dagje/weekendje niet? Dan staan mijn collega's voor me klaar. Maar soms zou het zo lekker zijn om 'alleen maar' naar je paard te hoeven gaan.

Ondertussen dat ik dit schrijf bedenk ik me dat ik me best in een luxe positie zit. Zijn er nog meer bokkers die zo'n zelfde situatie hebben? En zijn er tips, ideetjes, suggesties, do/don'ts etc?

*\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Welke balans werk/privé - paard staat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:46

VSW -> PP

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:04

Een stalgenootje van mij zat destijds in dezelfde situatie, werkt ook op een zorgboerderij en had haar paard daar ook gestald staan. Zij liep tegen dezelfde problemen aan als jou en heeft er daarom voor gekozen om haar paard ergens anders te stallen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:08

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en heb mn paarden verplaatst. Ik werd er gek van, want altijd als ik er was om mn paard te doen kon ik nog wel even helpen met dit of dat... Als ik net een werkdag van 8 tot 8 had gedraaid en even wou ontspannen werd ik nog lastig gevallen. Verplaatsen was voor mij een verademing :).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:12

maar is het dan dat ze op jouw vrije dag/uren alsnog bij jou komen voor vragen en weet ik wat ?
of zit het echt in jezelf dat je werkdingen gaat doen omdat je ze ziet?

ik beide gevallen zou ik zeker de grens trekken bij het moment dat je klaar bent met werken.
spreek dit ook af met je collega's,kom bij me als ik aan het werk ben met werk gerelateerde dingen en daarbuiten liever niet.

ik weet niet wat voor zorgboerderij het is,ouderen of beperkte mensen?
maar probeer ook hun erop te wijzen dat ze na werktijd met de vragen naar een collega gaan,als ze toch komen verwijs ze dan naar een collega.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:14

Lees even mee. Mijn pony staat ook op mn werk en heb heel vaak dat ik heen ga en aan het werk gezet wordt ipv dat ik wat met mijn pony kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:16

Eigenaar van mijn verzorgkroel heeft ook dr paard op het werk gestald.
Ze heeft de luxe van een tweetal verzorgsters die heel trouw en consequent zijn en haar subiet de deur wijzen als ze klaar is met werken. Paard gaat niet dood als ze je een dag niet heeft gezien.
We delen met zn drieën de verzorgtaken.

Je moet inderdaad wel stevig in je schoenen staan. Heeft misschien ook te maken met het nivo van de cliënten. Waar wij mee werken zijn mensen die redelijk of bijna geheel zelfstandig hun taken kunnen uitvoeren.

Wel is ze zo wijs om een van ons te benaderen als ze na een gesloopte dag geen puf meer heeft.
Andersom is van ons altijd de vraag wanneer ga jij je paard doen?
Mooi dan komen wij de ochtend of de middag.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:16

Heb je de mogelijkheid om je paard te rijden/verzorgen/tutten etc vóór het werk? Dan is er waarschijnlijk nog niemand dus kan je lekker je ding doen en als je klaar bent met werken kan je gewoon naar huis en als je er niet bent, kunnen er ook geen vragen gesteld worden :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:23

Wie zijn het die maken dat je het gevoel hebt nog weer aan het werk te zijn als je naar je paard gaat, de cliënten of je collega's?

Afhankelijk van de doelgroep zou je bv met iedereen de afspraak kunnen maken: als ik in mijn rijbroek loop heb ik vrij, dan wil ik graag ook niet gestoord worden oid.