Sinds augustus '14 heb ik een eigen paard en hij staat gestald op mijn werk. Dit is een Zorgboerderij waar iedere dag van de week cliënten komen en daarnaast zie ik mijn werkgevers & collega's de hele week door naast mijn werk. Gelukkig heb ik erg leuk werk en werk ik met leuke mensen.
Maar ik vind het erg lastig om de balans te vinden tussen werk & privé. Voornamelijk omdat ik steeds met mijn werk geconfronteerd word en daar dus over ga nadenken terwijl ik eigenlijk lekker bezig wil zijn met mijn paard. Ik doe al meerdere dingen om die balans goed te houden; zoveel mogelijk komen wanneer er (bijna) niemand is, werkdingen ontlopen etc. maar ik heb het idee dat ik er nog meer aan kan doen. Soms word het namelijk een beetje teveel en heel soms heb ik gewoon geen zin om naar mijn paard toe te gaan. Niet eens om mijn paard of om de tijd maar omdat het ook mijn werk is.
Het heeft heel veel voordelen; paard staat zoveel mogelijk buiten (paddock, weide, pleintje), heeft een stal van 9x3 (deze onderhoud ik zelf), heb een bak van 40x20 waar ik vaak alleen in kan rijden, super uitrijmogelijkheden en veel kan in overleg. Kan ik een dagje/weekendje niet? Dan staan mijn collega's voor me klaar. Maar soms zou het zo lekker zijn om 'alleen maar' naar je paard te hoeven gaan.
Ondertussen dat ik dit schrijf bedenk ik me dat ik me best in een luxe positie zit. Zijn er nog meer bokkers die zo'n zelfde situatie hebben? En zijn er tips, ideetjes, suggesties, do/don'ts etc?