Hallo iedereen, Vat het niet verkeerd op en ik heb geen idee of het hier hoort maar ik hoef geen negatieve reacties.
Ik heb al 6 jaar een verzorgpony, hij was eerst van de manege maar 2,5 jaar geleden heeft een meisje hem gekocht (van toen nog 9 jaar) en ik mocht hem gelukkig nog verzorgen. Ze hebben toen een zadel meegekregen wat toen al niet zo goed lag maar ze zouden een nieuwe kopen. Nu 2,5 jaar later hebben ze nog steeds geen nieuwe gekocht. Heel de onderkant tussen de kussens is gescheurd en bij elkaar 10 drukplekken en heel de boom is ook gescheurd. Elke keer als ik hun (haar moeder en dat meisje) zie vraag ik om een nieuw zadel maar dat praten ze een beetje af en ik weet maar niet hoe ik het tot hun door te laten dringen. Als je met een halster in zijn stal komt gaat hij met zijn oren naar achter en dan draait hij zijn kont naar je toe. Poetsen vind hij niet zo erg maar je mag hem niet meer aanraken op zijn rug of buik. Ik doe heel veel grondwerk maar hij zit helemaal vast. Als ik spiergel op wil doen gaat hij steigeren en moet ik het met 2 andere mensen doen omdat hij anders niet te houden is. Ik wil al een paardenfluisteraar laten komen om het door te laten dringen dat het niet langer kan maar hoe kan ik ze overhalen? Ik wil echt alles doen. Met rijden schrikt hij ook van alles en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen, ik heb zelf het geld er ook niet voor en ik ben echt uit de ideeën .. Ze zijn echt heel goed voor hem want hij heeft allerlei problemen en daar zorgen ze wel gewoon voor maar ik weet niet hoe ik dit kan overbrengen. Ik wil het wel gewoon aardig over laten komen en echt niet boos doen want ik wil hem niet kwijt.
Geen negatieve reacties of alleen maar onzinnige dingen zeggen want hun hebben ook niet veel verstand van het effect van een zadel. Alvast bedankt voor het lezen
BeautyMxx
Geplaatst: 01-05-15 20:10
weten de eigenaren dat hij zo doet? hebben ze het gezien?
zo niet, laat ze dan een keer zien wat hij doet, zodat ze zien dat hij echt pijn heeft.
Marin_ka3
Geplaatst: 01-05-15 20:14
Lieve Paulien, je hebt hier een heel belangrijke taak, nml.,zeggen wat je denkt.... Wees niet bang, wees niet bang voor de woorden. Als je toon maar heel vriendelijk en beleefd blijft. Dan kan je alles zeggen wat je op je hart hebt. En,.....wat je te vertellen hebt is HEEL BELANGRIJK. Het gaat hier nml. om mishandeling. Bewust of onbewust, dat is niet belangrijk. Het enige belangrijke is dat dit stopt. Begin ermee dit zadel NOOIT meer op de rug van dit paardje te leggen. Voorlopig niet meer op de rug gaan zitten, totdat alles geheeld is, letterlijk en figuurlijk. Wees lief voor dit paardje , maar ook voor zijn eigenaren, maar bovenal...... zeg wat je denkt! Ter bescherming van dit paardje , maar ook ter bescherming van jezelf. Succes lieverd!
Celiien
Staat hij nog op de manege? Als de eigenaar er niet naar luisterd, de manegehouder aanspreken, misschien dat hij wat kan zeggen?
Voor nu: in ieder geval jij weigeren te rijden tot hij geen last meer heeft en een nieuw zadel heeft. Je rijd hem zo helemaal kapot..
Cinnepin
Idd wat hierboven gezegd wordt. Ook zou ik als ik jou was niet meer opstappen met dit zadel. Je zegt dat ie tijdens het rijden schrikt dus denk ik dat je nog rijdt met dit zadel? Je weet dat het pijn doet, dus werk daar zelf iig ook niet meer aan mee.
Solmyrkvi
Geplaatst: 01-05-15 20:19
Paardenfluisteraar? Ik zou eerder een goede (gediplomeerde) sportmasseur laten komen en die met de moeder en het meisje laten praten. Kost meestal rond de 50-60 euro dus ook nog te overzien in kosten. Zou ook zeker niet meer gaan rijden met dat zadel.
Vind het trouwens top dat je je niet uit het veld laat slaan!
Ik help haar heel vaak en ik laat haar heel vaak zonder zadel rijden zodat hij zo min mogelijk last heeft en ik longeer hem ook 2 keer in de week, heel erg bedankt voor de reacties ! Ik ga inderdaad een volwassenen van de manege vragen of die het kan uitleggen want ik ben niet zo goed in praten ..
Succes Pauline! Heel knap van je. Ik zou vooral beginnen met rust. Er voorlopig niet op gaan zitten. En dan over een maand of 3 een goede fysio of manueel therapeut. En een goede zadelmaker. Een goed zadel hoeft niet duur te zijn. En dan zal de pony moeten ervaren dat het geen pijn meer doet.
En ik heb de harde weg geleerd hoe dit er in kan sluipen. Als ik je ergens mee kan helpen, doe ik dat graag (mits het niet in Groningen ofzo is. )