Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 08:53

Hallo bokkers,

Wij zijn net weer terug van een paardenweekend in Frankrijk. Mijn oude leasepaard staat bij Equine Pensions te genieten van zijn pensioen.

http://www.equinepensions.com/artikel_bit_47.html

Ik ben benieuwd wie er ook een paard heeft staan! Misschien is het leuk om foto's uit te wisselen of uit te kijken naar de andere paarden als we weer gaan (meestal een of twee keer per jaar, de eigenaresse gaat vier keer per jaar)

Groetjes!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:56

Wat ontzettend leuk! Ik hoop dat er mensen reageren. Zoiets lijkt mij fantastisch om zelf te runnen

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:29

VSW --> PP

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:27

Hoi! Even een beetje laat, maar wij hebben er twee paarden staan. Janssen en Whisper zijn in juni 2010 'geëmigreerd', vooraf aan onze emigratie naar Spanje. Wij zijn zelf wegens gezondheidsredenen gegaan en wilden onze paarden niet de handel in doen of meenemen naar de Spaanse hitte.

We bezoeken ze minstens een jeer per jaar en ze doen het super. Janssen is inmiddels 24 en Whisper nog maar 12, maar hij is een ernstige krampentrekker en dat maakte hem verder ongeschikt voor de sport.

We krijgen trouw foto's van Jane, ik kan me geen betere plek voorstellen!

Ik zoek straks even wat foto's erbij, we zitten momenteel in Nederland, ik heb niet alles bij de hand.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 08:41

Wat leuk Monique! Wanneer gaan jullie meestal?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:50

Wij zouden eigenlijk volgende week gaan, op weg van Nederland naar Spanje, maar hebben gisteren besloten dat we het uitstellen tot juli. Nu rijden we met aanhanger naar huis en op 26 juli alleen met de auto.

Vorig jaar waren we er half april.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 23:08

Lang geleden dat er gereageerd is maar ik ben net weer terug van een heerlijk weekend paardjes knuffelen in Leyrat!

Helaas vergeten de paarden van het topic op te zoeken zodat ik ze ter plekke op de foto kan zetten... Jammer!

Ben benieuwd of er ondertussen meer mensen op bokt zijn met paardjes in Leyrat?

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:12

Ik ben een aantal jaar geleden daar geweest samen met een vriendin om hun paard te bezoeken. Dit paard is helaas vorig jaar overleden. Het is echt een schitterende plek en Jane is zo aardig en kundig!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:21

Die van ons zijn er nog steeds!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:28

fransje23 schreef:
Ik ben een aantal jaar geleden daar geweest samen met een vriendin om hun paard te bezoeken. Dit paard is helaas vorig jaar overleden. Het is echt een schitterende plek en Jane is zo aardig en kundig!


Jane is een schat!
Jammer dat het paard is overleden maar die heeft daar vast een mooie tijd gehad!


MoniqueT schreef:
Die van ons zijn er nog steeds!

Leuk :-) Heb je nog wen foto? Dan kijk ik of ze toevallig op een van onze foto's staan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:22

Zie mijn profiel, ik zit zelf in de USA nu.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 22:23

MoniqueT schreef:
Zie mijn profiel, ik zit zelf in de USA nu.


Zag het al. Staan niet op een foto helaas.
Have fun in de USA!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:15

Bij mij wel?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 06:11

Janssen en Whisper:

Afbeelding

Larissa1302
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:42

Hallo allemaal
Ik wil graag in contact komen met mensen die hun paarden in leyrat bij equinpension hebben staan.
Wie kan me helpen?
Groetjes larissa

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:42

Even duidelijk? Je bent hier gisteren lid geworden, stuurt vandaag mij en Willeke een bericht dat je op zoek bent naar eigenaren en vertelt mij dat het daar niet pluis is? Dit klopt niet, heb net wat mensen gehoord en het gaat er gewoon prima. Ik ga TEM-men.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:12

Ik weet niet waar bovenstaande over gaat, maar mijn vriendje heeft hier de beste jaren van z'n leven gehad. Beste beslissing wat ik heb gemaakt omtrent deze pony. Altijd gehoopt dat ik opgebeld zou worden dat hij lekker middenin de kudde waar hij stond een hartaanval zou hebben waarbij het in een keer klaar zou zijn. Paar maanden geleden kwam dat belletje, ochtend niet helemaal zichzelf en of ze de dierenarts mocht bellen (uiteraard!), toen de dierenarts hem een infuus gaf kreeg hij een hartaanval en was hij gelijk weg.

Afbeelding

Schiet gelijk weer vol, maar eeuwig dankbaar dat hij daar zo'n leven heeft gehad

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:28

Die ervaring hebben wij ook en vele anderen die hun paarden daar hadden! Daarom vertrouw ik dit niet.

Larissa1302
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:30

Moderatoropmerking:
Deze reactie is verwijderd omdat hij niet voldoet aan de boktregels
Laatst bijgewerkt door balance op 16-12-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zie post

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:32

Hoeveel ervaringen wil je precies? Je leest het nu van verschillende mensen toch? Ik begrijp echt niet wat je bedoeling is.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 14-12-23 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:35

K_nolan schreef:
Ik weet niet waar bovenstaande over gaat, maar mijn vriendje heeft hier de beste jaren van z'n leven gehad. Beste beslissing wat ik heb gemaakt omtrent deze pony. Altijd gehoopt dat ik opgebeld zou worden dat hij lekker middenin de kudde waar hij stond een hartaanval zou hebben waarbij het in een keer klaar zou zijn. Paar maanden geleden kwam dat belletje, ochtend niet helemaal zichzelf en of ze de dierenarts mocht bellen (uiteraard!), toen de dierenarts hem een infuus gaf kreeg hij een hartaanval en was hij gelijk weg.

[ [url=m/t8Q1pq.webp]Afbeelding[/url] ]

Schiet gelijk weer vol, maar eeuwig dankbaar dat hij daar zo'n leven heeft gehad


Wat fijn dat het zo gelopen is! Enerzijds heftig dat je er zelf niet bij was misschien. Maar hij is in goede handen geweest :-)

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:47

Willeke_ schreef:
K_nolan schreef:
Ik weet niet waar bovenstaande over gaat, maar mijn vriendje heeft hier de beste jaren van z'n leven gehad. Beste beslissing wat ik heb gemaakt omtrent deze pony. Altijd gehoopt dat ik opgebeld zou worden dat hij lekker middenin de kudde waar hij stond een hartaanval zou hebben waarbij het in een keer klaar zou zijn. Paar maanden geleden kwam dat belletje, ochtend niet helemaal zichzelf en of ze de dierenarts mocht bellen (uiteraard!), toen de dierenarts hem een infuus gaf kreeg hij een hartaanval en was hij gelijk weg.

[ [url=m/t8Q1pq.webp]Afbeelding[/url] ]

Schiet gelijk weer vol, maar eeuwig dankbaar dat hij daar zo'n leven heeft gehad


Wat fijn dat het zo gelopen is! Enerzijds heftig dat je er zelf niet bij was misschien. Maar hij is in goede handen geweest :-)


Het was heel onwerkelijk aangezien je zelf zo ver weg ben. Vorig jaar ben ik nog een weekend er geweest en had ze hem met zijn vriend speciaal verplaatst zodat ik hem kon zien bij me huisje.

Hij stond er top bij en de rest van de kudde eveneens die even verderop stonden. Alleen maar hulde hier en hen nog nooit iets gezien wat niet goed was en zijn er regelmatig heen gegaan over die 7 jaar

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:58

K_nolan schreef:
Willeke_ schreef:

Wat fijn dat het zo gelopen is! Enerzijds heftig dat je er zelf niet bij was misschien. Maar hij is in goede handen geweest :-)


Het was heel onwerkelijk aangezien je zelf zo ver weg ben. Vorig jaar ben ik nog een weekend er geweest en had ze hem met zijn vriend speciaal verplaatst zodat ik hem kon zien bij me huisje.

Hij stond er top bij en de rest van de kudde eveneens die even verderop stonden. Alleen maar hulde hier en hen nog nooit iets gezien wat niet goed was en zijn er regelmatig heen gegaan over die 7 jaar


Ah wat fijn dat je vorig jaar nog zo ‘dichtbij’ bent geweest! Jane is een fijn mens. Ze zorgt niet alleen goed voor de paarden maar ook voor de eigenaren. Sterkte nog met het verlies, Nolan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Paarden gestald bij EquinePensions Leyrat (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:08

Mee eens, Willeke.