Een half jaar ITP met shetanders Teuntje en Lotte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleTL

Een half jaar ITP met shetanders Teuntje en Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:45

Na een pauze van een half jaartje wegens privé omstandigheden, ben ik weer helemaal terug bij Teuntje en Lotte.
Helaas is Teuntje in de tijd dat ik weg was hoefbevangen geweest, gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter en komt ze er langzaam aan weer bovenop.
En zo begon het allemaal, dit was een van de eerste foto’s die ik heb met de pony’s, dit zal zo’n 5 jaar geleden zijn geweest: http://oi57.tinypic.com/rgz32b.jpg

November
Teuntje en ik maken ons eerste ritje!
Zo 'chill' als ze is kunnen we gewoon optuigen en wegrijden nadat ze dik een half jaar niet meer voor de kar heeft gestaan.
Afbeelding

Ook moeten de pony’s weer geloven aan een grote poetsbeurt, maar gelukkig krijg ik daar goede hulp bij
Afbeelding

December
In december maken we ons men setje compleet met een nieuw (geverfd) hoofdstel en beenbeschermers
Afbeelding

Januari
Lekker aan de wandel met beide pony’s
Afbeelding

Februari
Teuntje en ik rijden rustig aan weer wat km’s
Afbeelding

En ook Lotte moet er weer aan geloven, in februari pakken we het longeren weer op
Afbeelding

Maart
In maart maken Marloes (xmarloesx2 op Bokt) en ik plannen om op vakantie te gaan met de pony’s! En aangezien Teuntje en Lotte nog (bijna) nooit een trailer hebben gezien, gaan we hier flink mee oefenen
Afbeelding Afbeelding

April
Nog meer oefenen en oefenen en het gaat steeds beter!
Afbeelding

Ook komt Marloes met haar pony Fleur op bezoek en gaan we samen buiten rijden

Ik met Fleur
Afbeelding

Marloes met Teuntje
Afbeelding

En nu zijn we hier. Teuntje en Lotte genieten van het heerlijke zonnetje terwijl hun zomervachtje weer tevoorschijn komt. Over 2 weekjes gaan we op vakantie en we hebben er zin in! :D
Afbeelding

Reacties vinden we leuk en ook zijn tips erg welkom, maar hou het wel netjes :)

DanielleTL

Re: Een half jaar ITP met shetanders Teuntje en Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 15:58

Iemand? :o

Juliajanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:24

Wat schattig! Echt leuk om te zien wat jij allemaal met de pony’s deed aangezien ik ze nu verzorg haha

teamshetjes

Re: Een half jaar ITP met shetanders Teuntje en Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:00

wat een leuke ponies

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:16

Wat een leuke pluizenbolletjes <3

Even een tip betreffende je tuig; het borsttuig mag echt nog wel wat hoger hangen. En de lange uiteindes van de strengen kun je met bijv schoenveters of sporenbandjes vastzetten aan het borsttuig, of laten inkorten door een goede tuigenmaker. Zo ziet het er 1. niet uit, en 2. het zit je pony heel erg in de weg.

De belangrijkste tip echter:
NOOIT, maar dan ook NOOIT!!! je aanspanning los laten staan zonder menner op de bok én zonder dat pony wordt vastgehouden!
Ik schrok echt van foto 3.

Probeer ook in de gaten te houden of de sulky wel juist in evenwicht hangt, al is dat op deze foto's niet echt goed te zien.