wedstrijd eigenwijze pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jijenik11

wedstrijd eigenwijze pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 16:07

hallo ik rij soms op mijn manege onderlngen wedstrijden met mijn pony
maar mijn pony spring steeds over zoon hekje heen :)
naar de anderen paarden

weet iemand tips ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:50

RUI -> YRT

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:48

Goed sturen. Misschien moet je dat thuis eens goed oefenen zodat je paard niet gaat "hangen" aan de bakrand maar dat jij hem echt op bv de tweede hoefslag houd.

linda13paard

Re: wedstrijd eigenwijze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:08

inderdaad goed sturen, misschien mag je op de manege wel eens met hekjes rijden om het te oefenen?

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:41

Goed met je buiten teugel en eventueel been begrenzen! Misschien is oefenen inderdaad een goed idee, wanneer dit niet met de hekjes van de wedstrijd kan zou je eventueel balken als afrastering kunnen gebruiken!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:43

en wat doe jij omdat te voorkomen?

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:57

Goed sturen, been eraan zo nodig. Soms helpt het ook nog wel eens om je zweepje aan de kant van de hekjes te houden. En kan je niet vragen om te oefenen tijdens de les?

Roodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:51

Goed sturen, been geven Maar wat bedoel je met hekjes (Ik rij ook soms weleens wedstrijden maar hekjes? wat bedoel je daarme :P)

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:49

MuttleyMarty schreef:
Goed sturen, been eraan zo nodig. Soms helpt het ook nog wel eens om je zweepje aan de kant van de hekjes te houden. En kan je niet vragen om te oefenen tijdens de les?

Zweepje kan ze beter niet proberen, tijdens je wedstrijd mag je namelijk niet je zweep van kant verwisselen. Dus dan blijft ze het probleem 1 kant op houden... :(

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:59

xkathy_love schreef:
MuttleyMarty schreef:

Zweepje kan ze beter niet proberen, tijdens je wedstrijd mag je namelijk niet je zweep van kant verwisselen. Dus dan blijft ze het probleem 1 kant op houden... :(

Hm das waar! Maar bij sommige paarden is het maar op één kant, of als ze door hebben dat ze het niet mogen op de ene kant, leggen ze de link op een gegeven moment ook wel dat het op de andere kant ook niet mag

FelinevdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:42

Mischirn kan je in de bak balkjes neerleggen zegmaar aande binnenkant in een rechte lijn en dan ernaast rijden oefen zodat die dat bij de wedstrijd weet

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:18

xkathy_love schreef:
MuttleyMarty schreef:

Hoe kom je hier nou weer bij? Zweep mag je gewoon verwisselen. Zou dat zeker eens proberen.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:08

[/quote]
Zweepje kan ze beter niet proberen, tijdens je wedstrijd mag je namelijk niet je zweep van kant verwisselen. Dus dan blijft ze het probleem 1 kant op houden... :([/quote]
Hoe kom je hier nou weer bij? Zweep mag je gewoon verwisselen. Zou dat zeker eens proberen.[/quote]

Niet altijd hoor, sommige jury's geven er minpunten voor, heeft mijn zusje ook een keer gehad helaas.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:22

En zo zijn er nog ontelbaar veel voorbeelden waar het reglement niet nageleefd werd. Dat is niets nieuws.

jijenik10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:34

ik zou vooral lekker door rijden en je wedstrijdje zo goed mogelijk proberen uit te rijden. :j