Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LRO

Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 14:51

Beste bokkers,

Al enige tijd zit ik met de gedachte om mijn talenten te combineren namelijk; paarden en productontwerp. *\o/*

Bij deze begin ik maar op het bokt forum, waar ik hopelijk veel informatie vandaan kan halen omdat veel van jullie dagelijks op stal te vinden zijn.

Mijn vraag aan jullie is om problemen/irritaties op te noemen die je dagelijks tegenkomt op stal. Mag van alles zijn, en hoeft niet oplosbaar te zijn. En dan doel ik met name op producten.
Misschien dat jullie ook gedachtes hebben over hoe je graag een product zou willen zien. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een apparaat dat het spiergebruik tijdens het longeren aangeeft op je paard. Klinkt heel futuristisch, maar tegenwoordig is meer mogelijk dan je denkt!

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! :)

Pauww

Re: Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:58

Leuk initiatief :)

Ik denk meteen aan: iets licht(er) en gemakkelijk om een piste te slepen (ipv meteen een tractor). Iets dat je kan voortrekken bvb maar dat niet te zwaar is? Of zo'n automatische grasmaaier maar dan voor je piste :+
Er zullen vast nog wel dingen zijn maar daar kom ik nu even niet op...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:01

Ptje007: dat bestaat al. Bij ons op stal wordt de bak gesleept met een klein voertuigje formaat quad, en daarachter een kleine sleep.

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:28

Wij gebruiken een mini tractortje daarvoor, ideaal! Iets langer dan een quad, maar minstens zo smal! Maar er is vast wel wat te bedenken om het handmatig te doen, zoals jij voorstelt?

Poeh, producten die handiger zouden kunnen zijn..
Warmen wel handig lijkt, maar dat is er ook al vast.., een soort ophamgaysteem voor zweetdekens die rouleert. Zodat de natte dekens altijd bij de verwarming hangen en je niet steeds (zoals ik nu moet, heel zwaar werk!) de oude deken weg moethalen en de nieuwe deken op hangt. Klinkt wat vaag als ik het zo lees...
Ik denk nog even door! In elk geval een leuk initiatief inderdaad! Ik ben benieuwd naar je nieuwe producten, succes!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:31

Dekens die ook op brede paarden passen. Ja ze bestaan. Te zoeken met een vergroot glas :)
Dus naast lengte maten ook breedte maten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:31

ik ben voor een apparaatje, bijvoorbeeld een horloge dat de beenzetting en de halshouding van je paard kan doormeten tijdens het rijden.. ik voel wel wanneer hij ondertreed, maar of hij nu echt voldoende ondertreed of nog net iets meer zou kunnen zetten dat vind ik moeilijk te bepalen. of, of je nu echt vooruitgang geboekt hebt. of heeft hij zijn hals nu volledig ontspannen, of spant hij nog stiekem iets aan.

ik voel het iedere dag ietsjes beter, maar hoe fijn zou het zijn als je eigenlijk een soort digitale instructrice om je pols kunt doen die het net even scherper opmerkt dan dat je het zelf kunt zien/voelen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:33

grijnss en onder het kopje volslagen doorgeslagen paardeneigenaar..

een staldeken die zich bij 15 graden celcius zelf afdoet, netjes opvouwt en ergens gaat hangen waar hij niet nat kan worden en als de temperatuur weer zakt ook netjes weer op het paard kruipt en zich goed bevestigd..

het zelfde natuurlijk met een regendeken als het gaat miezeren..

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:36

Iets dat de bakranden omschept/harkt _/-\o_

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:49

Elena en Happy, geniaal _/-\o_
En nu we toch bezig zijn, een apparaat dat de stallen uitmest en de bak en wei ook poepvrij maakt!

Maar even serieus, een soort apparaatje (redelijk goedkoop) waarmee je zelf kan zien of een paard vastzit? Als dat mogelijk is of nog niet bestaat uiteraard!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:55

Happy16 schreef:
Iets dat de bakranden omschept/harkt _/-\o_

kun je daarvoor niet een stofzuigerrobot opvoeren en ombouwen?
hebben je paarden gelijk iets om helemaal van uit hun plaat te gaan op de wei als ze hem zien/horen rommelen in de bak :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-04-15 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:56

Een dressuurproef app, hierbij denk ik aan een GPS gebaseerd systeem die de door jouw gekozen proef voorleest en de commando's geeft op het juiste moment.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:57

ahh goede inge.. fijn om alleen te oefenen (of tijdens een proef gewoon via een oortje)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:01

elenaMM77 schreef:
ahh goede inge.. fijn om alleen te oefenen (of tijdens een proef gewoon via een oortje)

Ja dat mag dus niet _O-

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:03

Ik zou een schermpje willen dat mij filmt en een alarm ofzo geeft als mijn paard een onzuivere of korte pas heeft. (Onduidelijke kreupelheden zijn zo leuk, naar mijn gevoel is tegenwoordig elke pas onzuiver)

Automatische deken lijkt mij ook goed. Of een deken dat zichzelf afpelt: 400g bij extreme koud, dan een 100g weg als het iets warmer wordt, en zo verder tot een vliegen of eczeem deken.

Een weide mester zou ik echt hemels vinden. Stallen vind ik niet erg, maar 6 hectare afwandelen op zoek naar mest vind ik een hel.

En een betaalbare automatische ruwvoerbak.

En een zadel dat zichzelf aanpast naar de vorm van je rug van je paard (iets foamachtig ofzo dat aanpast bij lichaamswarmte) zodat er bij een ander paard geen nieuw zadel gekocht moet worden.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:05

ingvdh schreef:
Een dressuurproef app, hierbij denk ik aan een GPS gebaseerd systeem die de door jouw gekozen proef voorleest en de commando's geeft op het juiste moment.

Die bestaat al voor de Belgische proeven, lijkt me niet heel moeilijk voor een computermens om dat aan te passen naar de Nederlandse proeven. App heet Anton.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:05

Amiigo schreef:
elenaMM77 schreef:

Ja dat mag dus niet _O-

dan niet via je oortje, maar kwebbelend vanuit het zakje in je jas.. ook goed..

staat niets van in het regelement dat je jasje niet mag praten toch?

voorlezende jasjes worden het helemaal.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:10

Voorlees jasje dus! _O- Zou super zijn als er een soort automatische voorlezer bestond die wel toegestaan is bij de proef.

ik rommel nu een beetje met youtube mp3's van proeven maar ideaal is het niet om te oefenen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:11

Iets waardoor paarden ook in de modder de ijzers niet aftrappen(in de wei). alles wat ik tot nu toe gezien heb is of te groot en te lomp of gaat na een dag in de modder schuren.

Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.

LRO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:37

haha super leuke antwoorden, bedankt :). Ik kan helaas niet morgen iets in de winkel hebben liggen maar ik kan hier zeker wat mee! Bedankt alvast en ga zo door met de frustraties :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:45

Verplaatst van ED naar PP.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:05

misschien een soort stijgbeugel waardoor je tenen automatisch rechtvooruit staan. ik heb namelijk het probleem dat mijn tenen naar buiten staan en ze echt met geen mogelijkheid normaal krijg (zonder pijn). ik krijg hier dan ook altijd opmerkingen over en dat begint heel irritant te worden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:47

NatasjavE schreef:
Of betere, makkelijker te vullen hooi net en dan voor groot gebruik.

Daar weet ik wel iets voor. Ik zal binnenkort een YT video maken. Heel handig! :Y)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:53

ingvdh schreef:
Ja dat is een goed idee, erg handig!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:56

ingvdh schreef:

Bestaat al. ;)

EDIT:
- Hoefschoenen die niet op de millimeter hoeven te passen en ietwat mee kunnen bewegen in groei met de hoef.
- Simpele, handzame, uitschuifbare en lichte stokken om cavaletti op de juiste maat te leggen voor stap, draf en galop. Met en zonder verruiming.
- Makkelijkere oplossing om vlasstallen uit te mesten. Iets wat zuiniger is met het vlas dan de huidige mestvorken.
- Iets wat kan aangeven of mijn paard het koud heeft of niet, zodat ik beter weet wat voor type deken ik erop moet leggen.
- Iets wat uit speeksel kan meten of mijn paard voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt en of hij van iets teveel krijgt.
- Iets simpels voor particulieren om te kunnen controleren of je zadel nog goed ligt (ik weet wel dat ze met thermografie in combi met een telefoon app bezig zijn).

Dat zijn mijn dingetjes wel ;)
Laatst bijgewerkt door Kala op 18-04-15 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:59

Een deken die zich aanpast op de temperatuur. Een vacht maar dan anders dus eigenlijk :')