Combineren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

Combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 20:10

Hoi, hoe combineren jullie pony's met school?
Ik heb nu echt zon $%^@ rooster.
Maandag-5 uur thuis
Dinsdag- 5 uur thuis
Woensdag-kwart over 3 thuis
Donderdag- half 5 thuis
Vrijdag- half 3 thuis.

Ik ging altijd maandag, vrijdag en zaterdag. Maar nu heb ik dus dit rooster. Ik doe regulier en ik heb 4 uur gym in de week |( In die tijd kan ik ook gewoon bij de pony's rondlopen.
maarja, ik dwaal van het ondw af.
Dus de vraag is: hoe combineren jullie pony's met school?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:15

TAO -> YRT

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:28

Dat ligt er aan. Heb je een eigen pony, een verzorgpony, of rijd je op een manege? Het beste kan je op de dagen dat je vroeger thuis bent naar je/de pony gaan, en de dagen dat je pas laat thuis bent de avond besteden aan je huiswerk :j

Ik studeer, en plan mijn tijd zo goed mogelijk in. Ben ik buiten de planning om (door voornamelijk de Nederlandse Spoorwegen :') ) later thuis ben, dan longeer ik of gaat mijn paard in de trainingsmolen. Voor de lastigste dagen heb ik 2x per week een bijrijdster :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:30

Ik moest toen ik zo jong was en nog naar school ging zelf voeren: dus wekker vroeg en voor school aan al voeren en als ik ook in de middag moest voeren: langs huis, laarzen en door.

Rijden lukte vaak alleen op de korte dagen of weekend. Maar in de winterperiode echt alleen in het weekend ivm gebrek aan daglicht.

Was vooral blij dat het grasseizoen weer begon, hoefde ik niet meer te voeren :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:34

Meid wat is precies het probleem? Ik zie dat je 3 dagen iets langer school hebt, die dagen kun je lekker poetsen en verder niks. De dagen dat je zo vroeg uit bent en het weekeind lekker aan het werk met de paarden.
Maar als je dit al problematisch vind ga je het later nog heel zwaar krijgen :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:38

smurffie schreef:
Maar als je dit al problematisch vind ga je het later nog heel zwaar krijgen :=

Nou dat is niet waar, in de puberteit kijk je natuurlijk heel anders tegen zaken aan dan als volwassene :) Ik vond als puber dat verplichte op school zitten tot 4 uur ook zoooo niet tof want ik had immers fijn met mijn pony kunnen rijden of de stad in met vriendinnen. Maar gelukkig word je ouder :Y) en sta ik nog vroeger op om te werken en ik vind het ook niet eens erg :') (en ervoor betaalt krijgen helpt uiteraard ook haha)
Een puberbrein werkt wat anders nog natuurlijk en echt verantwoordelijkheid is er nog niet. Daar heb je (het soms o zo gênante) ouderlijk gezag voor :Y)

Stomme is alleen dat als je al lang en breed volwassen bent, je soms vergeet hoe het was als puber en opeens zeg je dingen die je eigen ouders hadden kunnen zeggen _O-

Maar ik heb ook echt roosters vervloekt in die tijd :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:49

Ik heb mijn rooster ook vervloekt, maar mij nooit afgevraagd hoe ik het moest combineren met mijn paarden. Die deed ik namelijk altijd door weer en wind na school, ook als ik tot 5 uur zat zonder klagen. Want ik was blij als ik erheen mocht na zo'n dag school.

Na vraag ik mij af en toe wel af wanneer ik mijn paarden moet doen, 2 stuks aan huis hebben dus zo nu en dan een ongeplande dag vrij als ik tot 9h s'avonds op school zit :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:53

Hoera voor een auto nu :') en ik hoef niet meer voor het donker thuis te zijn.

Ik moest al voor school voeren: paarden stonden niet aan huis en lagen ook niet en route naar school.
Ik heb wel vloekend bij de paarden gestaan; tot mijn enkels in de drek, water halen uit de sloot, schone kleren vies en uiteindelijk op school zitten met hooi in mijn haren :') of zo erg bevroren alles dat de sloot bijna niet open te hakken was (en ik dus te laat kwam op school)
Ik vond het wel afzien bij vol rooster, donker buiten in de ochtend, heel erg nat of juist extreem koud.

Na school een eitje :j was ook ontspanning; maar dan hoefde ik ook niet meer de tijd zo vreselijk in het oog te houden want ik moest weer naar huis, schoenen wisselen etc en dan door op de fiets naar school. Had al een heel programma erop zitten voor school aan :')

Eigenlijk was dat ook het enige om te combineren; gewoon doen en doorzetten.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:55

Ik heb ook vaak oliebol roosters gehad, maar ik vond altijd een uitweg om het te combineren met de paarden !

Als eerst even een aantal vragen voor ik je advies kan geven:
● Is het je eigen paard (en)?
● Zo nee, hoeveel dagen per week wil/ga je naar je verzorgpaard?
● Hebben jullie stal tijden? Dus tot hoelaat ben je welkom op stal ?
● En binnen hoeveel tijd kun jij zodra je uit bent (omgekleed en al) op stal zijn?

In principe zou ik namelijk zeggen ik zie geen probleem! Want je kunt nogsteeds de weekend dagen gaan en de dagen dat je 3 uur uit bent lijken me ook zeker geen probleem! Ik denk zelfs dat je (al hangt dat af van de bovenstaande dingen) de dagen dat je 5 uur uit bent nog kunt gaan. Dan moet je misschien een beetje snel te werk gaan of bijv je kleren meenemen. Want het is lang licht ! Dus wat dat betreft zie ik niet echt een probleem, desnoods ga je op de dagen dat je om 5 uur uit bent alleen echt verzorgen en wandelen oid om tijd te besparen :)
Dus zeker nu in de zomer periode zou ik me geen zorgen maken over dit rooster ! Van de winter als het om 5 uur donker is is het een ander verhaal haha
Heel veel succes en probeer het niet als een probleem te zien maar zoek een oplossing :p dan kom je een heel eind!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:57

Ik zie dat mijn autocorrectie een aantal woorden heeft veranderd.
De eerste zin moet zijn: ik heb ook vaak een rot rooster gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:59

xkathy_love schreef:

Nee, dat heet bokt censuur: ik heb die uitgeschakeld en ik zie dus gewoon s*it staan :D

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Bokt_censuur

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:32

xkathy_love schreef:

K vond oliebol wel lollig :=