waarschijnlijk nieuw leasepaard ( vervanging??)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

waarschijnlijk nieuw leasepaard ( vervanging??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 23:58

Tja... Hoe zal ik dit topic noemen. Weet niet goed te beschrijven hoe ik mij voel, dus als het verkeerd staat, excuses.

Mijn vorige leasepaardje Look is vandaag precies 2 weken geleden zeer plotseling overleden, zie topic in mijn onderschrift voor het hele verhaal.
Ik heb het hier nog best moeilijk mee merk ik nu, tranen springen mij nog vaak in de ogen en mis hem vreselijk. Ik kende hem nog maar 3 maanden maar die klik die wij hadden, zoiets had ik nog nooit gevoeld.

Maarja, in mijn titel staat nieuw leasepaard... De eigenaren van look hebben vrij snel de zoektocht naar een nieuw paard gestart, dit voelde voor hun goed en ik begrijp en respecteer dit volkomen. Zij hadden het er ook erg moeilijk mee met het verlies van look.

Vandaag bericht gehad dat ze een nieuw paard gekocht hebben. Een prachtige 6jarige Belgische trekpaard merrie. Ik mag deze (waarschijnlijk) gaan leasen. Iets wat ik geweldig vind maar ook moeilijk vind.

Look zijn afscheid is nog zo vers, ben bang dat het als vervanging gaat voelen. Ik wil dan ook heel rustig een band met deze merrie gaan opbouwen. Niet overhaasten. Rustig kennis maken wanneer ze er is.

Maar het voelt nu zo raar, blij en verdrietig tegelijk. Wou het even van mij afschrijven. Bedankt voor het lezen.

Anoniem

Re: waarschijnlijk nieuw leasepaard ( vervanging??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:03

Sterkte meis :(:)
Niets tegen je gevoel in doen. Als jij er nog niet aan toe bent, aan een 'nieuw' paard, moet je dat denk ik gewoon eerlijk vertellen.
Zou het gewoon eerst eens aan zien, en als het niet gaat zoals ik al zei gewoon eerlijk zeggen.
Vind het eerlijk gezegd ook best wel snel, snap je gevoel wel :(:)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:04

Een dier verliezen is en blijft een zeer verdrietig iets. Ik weet nog goed toen ik mijn hondje liet inslapen in december 2013, had haar geadopteerd uit Belgie vandaan. Mijn hart was echt gebroken en ik was volkomen ontroostbaar. Echter liep er in mei 2014 een labradorpup rond in huis. Vrij snel, maar ik ben opgegroeid met labradors en ik ging groter wonen dus ik wilde graag en labrador. Iets wat met haar in huis niet gekund had, zij accepteerde geen puppies.

Het punt wat ik wil maken is, ieder dier dat je hebt, of wat je krijgt is een individu. Soms hebben ze gelijkenissen, maar nooit kan het ene dier het andere dier vervangen. Juist omdat je met elk dier een andere klik hebt. En dat is het mooie eraan, de overleden dieren blijf je je herinneren, en de tranen maken uiteindelijk plaats voor een glimlach. Maar laat het nooit de reden zijn om een volgende liefdevolle band met een ander dier op te bouwen, dat is een gemiste kans. Ieder dier is anders, en de een kan de ander nooit vervangen. Geloof mij maar :)

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:04

Sterkte!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:06

Och meid sterkte!

Ik snap je dilemma. Mijn dochter haar leasepony moest terug naar de eigenaar en voor haar voelde het als een groot verlies. Een maand later hadden wij een eigen pony gekocht om het verdriet te verzachten. Het heeft maanden geduurd voordat ze een band begonnen te krijgen. Ik denk dat het mee gespeeld heeft dat zij nog niet over het verdriet heen was. Ze was heel blij met haar eigen pony maar vergeleek haar pony continu met haar leasepony.

Dus ik denk dat het voor jou ook heel moeilijk zal zijn. Je rouwperiode is nog maar net begonnen. Ik denk dat je er goed aan doet om het langzaam op te pakken, maar ik zou het wel proberen. Uiteindelijk kan je het een plekje geven...vergeten zal je nooit maar een mensenhart is groot en er past wel een andere pony naast je liefde voor Look

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 00:31

Bedankt allemaal

Ik wil dit ook zeker wel een kans geven, trekpaard was altijd al een droom van mij, maar het voelt nu héél dubbel, omdat die verdrietige emoties van look weer even heel hard binnenkomen. Nu is het niet dat ik haar morgen meteen zie ofzo. Ze is nog niet op stal, als ze er is moet ze eerst wennen. Wordt de eerste tijd sowieso grond werk aangezien ze nog niet beleerd is. Maar dat vind ik nu ook helemaal niet erg. Tutten en wandelen vind ik ook heel leuk.

Maar wil haar... Euhm hoe zeg je dat.. Als individu zien. Niet telkens gaan vergelijken. Al zal ik daar de eerste tijd toch niet aan ontkomen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:51

Begrijpelijk dat je het moeilijk vindt.
Maar ook ergens toch fijn dat de eigenaars jou meteen weer als leaser willen voor hun nieuwe paard.
Hopelijk kan je het verlies van Look een plekje in je hart geven, en de komst van het nieuwe paard ook!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:02

Doen wat je gevoel je ingeeft. Ik denk dat het wel fijn kan zijn om met een nieuw paard aan de gang te zijn. Je zult Look nooit vergeten en hij zal altijd een speciaal plekje in je hart houden en geen enkel dier zal dat plekje in kunnen nemen. Gelukkig is er in ons hart meer plek voor alle andere mensen en dieren die we tegen (gaan) komen. :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:09

Je moet het even de tijd geven. Ik heb weer een veulen genomen na de plotselinge dood van mijn paard en het vooruitzicht op het overlijden van mijn hoog bejaarde paard (die inmiddels ook al overleden is). Mijn hoofd stond er helemaal niet na, maar ik had nog een jong paard en wilde niet dat die alleen kwam te staan.

In al mijn verdriet bracht mijn veulen me wel steeds plezier en inmiddels ben ik helemaal weg van hem en geniet ik ontzettend van hem.

Ik mis mijn paarden nog steeds, elke dag. Maar dat is nu gewoon iets wat bij mij hoort. Niets of niemand kan hun plek innemen, maar mijn hart is wel groot genoeg om opnieuw lief te hebben.

Kijk gewoon of je een klik kunt krijgen. Geen het kans, verwacht niet te veel en laat je verrassen. Mocht je je er toch niet prettig bij voelen, dan zit je gelukkig nergens aan vast.

ruintje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:42

hoi,

ik heb ook een maand geleden mn paard moeten laten inslapen. 23 jaar gehad! hij was mn vriend, maatje alles. hij is 25 geworden en overleden na koliekaanval.
nu is er bij mij op stal een meisje die vroeg of ik haar paard wil bijrijden, ze is zwanger.
maar tot nu toe lukt het me niet naar stal te gaan waar hij gelegen heeft.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:23

Ik merk persoonlijk, dat de band met elk paard anders is.
Ik reed op de manege een paard waar ik heel gek mee was, hij heeft me geleerd dat paardrijden meer is dan 'hobbelen'. De band met hem was anders, dan de band met mijn eerste verzorgpaard.. Zij liet me echt vechten met haar om haar vertrouwen te winnen. Daarna werden we een team en overwon ik mijn angst voor springen met haar. Ik leerde echt rijden. Daarna kreeg ik een ander verzorgpaard. Dit paard heb ik in mogen rijden, en wat een ervaring. De band die ik met hem voelde was echt heel bijzonder.
Nu heb ik mijn eigen veulen gekocht, en ondanks dat ik hem pas 3 keer heb gezien (2 x bezichtiging en 1x het op stal brengen.. verder vind ik dat hij op moet groeien tussen de paarden en bovendien heb ik hem 2 weken geleden voor het eerst gezien)... voelt die band zo hecht. Ik ben zo ontzettend gek op hem en er zijn totaal geen remmen meer die mijn liefde tegenhouden. Hij is van mij en ik bepaal wat er met hem gebeurt, niemand kan me het dier nog afnemen. Dat is weer een hele andere band dan de voorgaande paarden waar ik gek op was. Ik denk daarom dat het niet als vervanging voelt, maar als iets nieuws in je leven, naast de leegte van het andere paard.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 09:52

Vandaag komt ze op stal :) ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat ik er toch wel steeds meer naar uit keek. Vanmiddag ga ik naar stal om haar te ontmoeten, ben heel benieuwd naar hoe ze is.

Ben stiekem wel een beetje opgelucht dat ze niet in de stal van look kan ivm de hoogte, ze komt inde moeder veulen stal te staan waar nu een pony staat. En de pony komt in de stal naast de oude van look.

Ik zal vanmiddag wel een topic over haar openen :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:54

ons hart is groot genoeg voor nog meer, een plekje voor wat was is er altijd wel maar er is nog genoeg ruimte voor andere... veel plezier

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:03

Die mixed feelings zijn volkomen normaal en menselijk Eloya, daar is helemaal niks mis mee :-) Neem lekker de tijd om eigen te worden met de nieuwkomer en je zal zien dat je bij deze ook hele leuke en fijne eigenschappen zal gaan ontdekken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:04

Probeer het niet als vervanging te zien, maar als een aanvulling, pas dan kun je verder, weet ik uit ervaring.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 20:09

Ze is er, bedankt voor alle lieve reacties :) en wat ik niet verwacht had, ik heb een klik met haar. Was de hele tijd nerveus om haar te ontmoeten maar toen ik haar zag viel er een last van mijn schouders. Ze is ontzettend lief en ik ben blij om haar nu in mijn leven te hebben
[ITP] Nieuw leasepaardje Vera