Hallo allemaal, Ik weet niet of dit hier goed staat. Twee dagen geleden toen ik bij mijn verzorgpony's was, kwam er een klein meisje(7 jaar) naar mij toe en vroeg of ze de pony's mocht aaien, dat mocht van mij wel. Ze had jodhpurs aan en wist ook best wel veel van paarden af. Ze vroeg of ze mee mocht helpen borstelen en ook even met ze mocht wandelen. Ik had er niet zo heel veel zin in, maar het mocht uiteindelijk wel van mij, ze vond het helemaal geweldig. Ik dacht: ik heb haar dag ook weer goed gemaakt. Toen ik de volgende dag weer bij mijn verzorgpony's met mijn zusje was, kwam ze aangelopen met een poetskist en een vriendinnetje. Ze vroeg of ze mee mocht helpen, maar ik had er niet heel veel zin in en mijn zusje was mee, dus heb ik gezegd dat het niet kon. Ze vroeg of ze ze wel even mocht aaien, dat mocht van mij als ze maar niet het weiland in zou komen. Ze heeft nog een paar keer gevraagd of ze echt niet het weiland in mocht of met ze mocht wandelen, ik werd al een beetje boos. Uiteindelijk is ze weer weggegaan en is later teruggekomen om het nog een paar keer te vragen. Toen ze weer weg waren kwam er een meneer naar mij toe die naast het weiland woont en vroeg of ik wist wie die meisjes waren die gisterenavond in het weiland waren en met een zweep achter de pony's aan waren het rennen. Ik wist er niks van. 's avonds kwam het meisje met 2 andere meisjes naar mijn huis toe en vroegen of ze het weiland in mochten, dat mocht natuurlijk niet van mij. Ik vroeg ook aan haar of ze gisteravond in het weiland waren geweest, en dat was ook zo, ze zei dat ze niet met zwepen achter ze aan hadden gerend. Het meisje vroeg ook waarom ze niet in het weiland mochten omdat ik had gezegd dat het ook haar verzorgpony's waren, dat zou ik natuurlijk nooit zeggen want ik bepaal dat niet en vind het juist zo fijn dat niemand anders ze verzorgt. Haar zus liegt alles bij elkaar en zij dus ook. Ik vertrouwde het niet en ging toch maar even kijken of ze toch niet het weiland in gingen, maar nu gingen ze naar de eigenaar van de pony's. Ik ben toen naar de meneer gegaan, hun gingen toen weer weg, en heb alles verteld, hij vond het goed dat ik het vertelde, en had ook tegen hun gezegd dat ze ze niet mochten verzorgen, omdat ik dat al deed. Maar nu fietsen ze heel de tijd om mijn huis en achtervolgen me, ik negeer ze nu, maar wat kan ik nog meer doen?
ual_95
Geplaatst: 25-03-15 14:53
Gewoon blijven negeren denk ik, en stel dat ze nou nog een keer de wei in lopen, vragen of je even met hun moeder mag praten. Meestal is die boodschap al genoeg
Vjestagirl
Geplaatst: 25-03-15 14:53
Je ouders vragen om een keertje met hen en hun ouders te gaan praten.
Naboo
Geplaatst: 25-03-15 14:55
zo! Negeren, dat is het beste denk ik
Sannexxnovv
Geplaatst: 25-03-15 14:57
Ik vind het goed dat je het al tegen de eigenaar hebt gezegd alleen dat achtervolgen zou ik negeren. Het is best wel moeilijk, maar laat zien wat je in je hebt als je een keer ze echt te pakken hebt blijven ze heus wel weg. Ik zou net zoals vjestagirl het aan je ouders vertellen en dat je ouders ook met hun ouders gaan praten.
AmyJamess
Geplaatst: 25-03-15 14:58
In eerste instantie zou ik zeggen gewoon negeren, dan houden ze (als het goed is) vanzelf op. Maar als ze dit blijven doen kun je misschien beter naar de eigenaar gaan, denk dat hij dan beter met hun ouders kan praten zodat de boodschap duidelijk over komt.
Bedankt voor alle reacties! Ik had het ook al tegen mijn ouders verteld. @amy_luna ik heb het ook tegen de eigenaar gezegd en hij zou het in de gaten houden. Ik zal proberen het te blijven negeren.
Goed van je dat je het en de eigenaar en je ouders hebt gezegd.
Lastig is dat hé, het liefst wil je gewoon heel boos worden, tenminste dat zou ik hebben.
Rustig blijven, negeren en hopelijk is het snel over.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 25-03-15 15:49
Ik verplaats dit topic van TAO naar -> YRT
jansje73
Geplaatst: 25-03-15 15:52
Jeetje ik weet hoe het is . Het is heel erg vervelend. Mijn 2 paarden lopen 24/7 buiten in een weiland langs een openbaar weg in een woonwijk. Ook wij hadden erg veel last van PM, daar heb ik een paar topics over. Bij ons op de weide ging het ook erg ver, zie topic '' Penny meisjes jagen kudde op '' en '' Penny meisjes slaan weer toe '' . Op dit moment is het nog rustig en hoor ik niks van de andere eigenaars of weiland beheerder , het was winter en vroeg donker. Nu nog afwachten hoe het gaat lopen als het weer lichter en lente en zomer wordt.
Vraag eens aan de meneer die naast de weide woont dat hij eens gaat bellen met de eigenaar van je VZ pony. En zal je kunnen regelen met de meneer dat hij een oogje in het zeil houdt en mochten de PM weer in de weide komen , dat de meneer de Pm eruit stuurt !
Weet jij ook waar de PM wonen ? Vraag aan je ouders dat zij met hun ouders een gaat praten dat het zo echt niet kan.
Oke, bedankt voor alle reacties. jansje73, ik zal het aan de meneer vragen, ik zie hem regelmatig. De eigenaar van mijn verzorgpony's heeft al met de meneer naast het weiland gesproken.
als ik jou was zou ik die kinderen negeren, als je boos tegen ze gaat doen is er weer een rede om dingen bij elkaar te liegen. als ze nog eens in de wei staan zou ik zeggen dat je naar hun moeder gaat.
Waarvan ken je ze als ik vragen mag ? Alleen van die ene x dat zij langs kwam om dat paard te aaien of meer ? Want anders vind ik het al best raar dat ze naar je huis komen.... Dit moet sowieso stoppen, je kunt niet zomaar een weiland met paarden inlopen en al zeker niet als ik zo lees wat er gebeurd is... Ik zou inderdaad met je ouders gaan praten en anders ook nog een keer met de eigenaar van die pony!