Danique_G schreef:Wacht tien jaar. vooral als je tegen de 20 bent/begin 20, is het nog net niet een blok aan je been te noemen. ben echt wel gek op het beestje maar ben er wel achter gekomen dat het niet de meest ideale tijd is in je leven om een paard te kopen.
op die leeftijd moet je zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn. als jij wil verhuizen/uit huis gaan, is dat heel vervelend als je dat niet kan omdat je een paard hebt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Kreeg op mijn zestiende een paard, en de eerste twee/drie jaar waren dikke prima. Maar ik kan niet uit huis door mijn paard. Ik wil stage internationaal lopen. Hoe ga ik dat regelen allemaal? Na mijn studie wil ik een wereldreis maken, zit je weer met het paard. In deze leeftijd moet je je kunnen ontwikkelen en compleet vrij zijn. Wees verstandig en leg jezelf niet deze druk op. Wacht tot je zelf klaar bent voor deze vastigheid in je leven. Het is feite een kind wat je neemt..
Ik denk dat je hier wel echt gelijk in hebt.. 3 jaar geleden wilde ik ook nog zo ontzettend graag een eigen paard, maar moet zeggen dat ik alleen maar blij ben dat dat niet gebeurd is. Ten eerste had ik school dan denk ik niet gered, ten tweede had ik dan niet mn andere hobbys kunnen doen zoals nu en ten derde had ik dan nooit mn droom kunnen waarmaken (voor een jaar op reis)
Ik zou mn paard nooit zomaar kunnen verkopen... Daarvoor hecht ik me veel te veel aan zon dier, al helemaal als ik er elke dag heen ga en dus een sterke band heb. Vind het ook al heel jammer dat ik mn bijrijdpaarden hier achter moet laten als ik over 2 maanden in Canada zit. En daarnaast moet je m idd ook nog verkocht krijgen.
Er zijn ook genoeg bijrijdpaarden die niet zomaar verkocht worden, TS. Ik rijd mn huidige bijrijdpaard al meer dan 3 jaar en die gaat ook echt niet zomaar weg. Andere bijrijdpaard zou ook niet zomaar verkocht worden. Maar het risico blijf je wel altijd hebben ja.
En hoe wil je op je 15e een eigen paard gaan onderhouden (financieel gezien)? Lijkt me niet dat je genoeg verdient.. Of kunnen en willen(!) Je ouders je financieel steunn?