Tips bij foto en vraag over springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

Tips bij foto en vraag over springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 16:48

Laatst bijgewerkt door Urielle op 14-03-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Cowgirl_01

Re: Tips voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:12

Wat het je op de eerste foto onder je zadel liggen? Denk namelijk dat je er beter een bontje onder kan leggen, miss beter en fijner voor de rug. verder kan ik aan deze foto niet erg goed zien hoe je zit enzo :) Maar opzich ziet het er netjes uit!

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:17

Inderdaad wat Cowgirl_01 zegt. Verder zoals je zelf al aangaf handen iets meer mee naar voren, niet zo dat je teugels in boogjes hangen maar gewoon meegeven en contact houden. Verder zou ik wel uitkijken met de manier waarop de balk in het gaas (?) zit. Als ik het goed zie zit het vast dat is gevaarlijk als je pony een keer een missprong maakt. Verder leuke combinatie :)!

lizlemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:19

Hoe zit het bit op die tweede foto?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:13

RT-V >>> YRT

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:16

Beetje lastig reageren vanaf deze foto's, heb je wat duidelijkere?

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:16

je teugels iets voor de sprong korter maken en dan boven de sprong moet je je handen nar voren doen. Op dat moment zijn je teugels heel kort, hou daar rekening mee dat je bij het landen niet heel hard in de mond van je pony trekt.

hynderfrou

Re: Tips bij foto en vraag over springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:56

Hallo,

Wat betreft de eerste foto heb ik wel een aantal tips voor je. Het lijkt alsof je scheef naar links gaat met je bovenlichaam en ook dat je naar linksonder kijkt. Probeer recht boven de hals van je paard te blijven zweven tijdens de sprong, en langs de oren van je pony naar voren te kijken. Het lijkt ook alsof je bij de verlichte zit een erg holle rug hebt en wat rechtop staat. Probeer je rug recht te houden en niet te hol te maken. En probeer wat meer naar voren te zweven en iets minder te gaan staan. Tenen proberen recht naar voren te houden en niet af te steken. Je handen mogen iets meer mee naar voren om het bit/de mond wat meer ruimte te geven, miss 5 cm verder naar voren doen.

Bij de tweede foto valt het me op dat de teugels zo strak zijn, je mag ze wel 5 cm langer laten en mogelijk ook mee bewegen met de passen van je paard. Elke pas, je handen iets naar voren en weer terug bewegen. Begrijp je wat ik bedoel en denk je dat je dat je wat aan deze tip hebt? Probeer ook je tenen recht naar voren te laten wijzen, ze steken op de foto af naar buiten, als kapstokjes. Volgens mij horen je tenen naar de mond van je pony te wijzen, iets naar binnen houden dus. Het zal wel wennen worden en kracht kosten, maar op een gegeven moment gaat het je zonder moeite lukken.

heidy_wilco

Re: Tips bij foto en vraag over springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:09

Oef, ik vind die springfoto wel erg onveilig. Heb je niet een emmer ofzo ipv een kruiwagen? Ik moet er niet aan denken dat je pony een missprong maakt en op de kruiwagen klapt. En zoals al eerder gezegd, de balk liever niet in het gaas. En de punten aan de balk eraf halen. Balken kunnen raar vallen.

En steek je je tong uit bij het springen? Ik ie het niet zo goed. Echt je tong binnenboord proberen te houden (ook bij gewoon rijden). Een rare beweging en je bijt in je tong.

Zo, dat was gezeik over de veiligheid.

Probeer inderdaad wat minder te gaan staan. Als je pony eens bedenkt om te gaan stoppen voor de sprong of een noodsprong maakt, lig je er waarschijnlijk wel naast. Probeer je bips iets dichter bij het zadel te houden (niet in het zadel) en meer gelijk met je paard te zijn. Op beide foto's: geef je paard meer teugel. Het is niet erg als je je teugels in boogjes hebt hangen boven de sprong, dat is beter dan het zo strak te hebben. Een pony heeft zijn hals nodig om goed te kunnen springen. Daar worden de sprongen en ook de landingen beter van. Je paard red zich over het algemeen wel. Daarbij is het niet erg fijn om in je mond getrokken te worden. Als je er wat meer ervaring in krijgt, leer je wel hoe je je teugels het beste kan houden.

Voor de rest ziet het er niet raar uit hoor :)