Dien je als MERK het goede voorbeeld te geven?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Dien je als MERK het goede voorbeeld te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:58

Ik zat net me mail te lezen en kreeg een mailtje binnen van Horze.nl bij het openen van het mailtje viel me meteen de eerste foto op.

Afbeelding

De ruiter zit te ver achterover (dus geen lijn hoofd schouder, heup, hak), hij hangt aan de teugel, bit komt uit de mond, ruiter zet vast in schouder en hand, paard loopt achter de loodlijn.
(Overigens vind ik ook dat je als paarden sport merk JUIST de ruiter een cap zou moeten laten dragen. 1 om een goed voorbeeld te geven en 2 omdat je dan ook reclame maakt voor je caps)

Ik persoonlijk vind het eigenlijk een schande als je als merk op deze manier reclame maakt.

Vinden jullie dat je als merk zijnde het goede voorbeeld moet geven en waarom wel of niet?
Laatst bijgewerkt door DDDara op 09-03-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Re: Dien je als MERK het goede voorbeeld te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:59

tja meneer zit ook zonder cap. ze doen alles voor het plaatje he..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:02

Ik kwam laatst op een website voor bitten, met erboven in de header een plaatje van een paard met opengesperde mond, dichtgesnoerd via de neusriem :n

Ik vind dan dat je als merk betrouwbaarheid verliest.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:03

liliekska schreef:

Ja precies ik zette het er net bij...... ik vind het echt slechte reclame

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:03

Volgens mij is het zelfs al een paar jaar verboden om foto's te verspreiden voor marketingdoeleinden zonder cap.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:04

Oeps... Dat is niet zo handig :) al hoe wel: misschien wel, nu onthoud je het merk beter! :)
(dat is het doel van reclame toch?)

Ik zou het zelf niet willen :)
Een goed voorbeeld is belangrijk voor de toekomst voor het bedrijf, om serieus genomen te worden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:07

EngeltjeS schreef:
Oeps... Dat is niet zo handig :) al hoe wel: misschien wel, nu onthoud je het merk beter! :)

Een goed voorbeeld is belangrijk voor de toekomst voor het bedrijf, om serieus genomen te worden.

ik onthoud het beter maar niet positief

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:09

liliekska schreef:
EngeltjeS schreef:

ik onthoud het beter maar niet positief

Klopt :) maar je denkt wel aan hun.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:11

Als ruiter zijnde, zou ik zo niet een foto van mij online willen zien.
Laat staan als reclame materiaal...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:23

Ik denk niet dat ze altijd het juiste voorbeeld moeten geven. Dat het zonder cap wel eens leuker staat of niet in ieder tak van sport nog echt gewoonlijk is snap ik wel en lijkt me ook niet de verantwoordelijkheid van merken. Het goede voorbeeld geven kwa goed rijden vind ik ook niet echt hun verantwoordelijkheid maar ik begrijp echter niet zo goed waarom je als merk je naam met slecht rijden zou willen verbinden :o?

Op de site staat trouwens bij dit merk ook een foto waar het paard een nogal gekke bek trekt in de achtergrond, volgens mij heeft daar echt iemand zitten slapen :Z
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 09-03-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:26

Tja, niet alle mannelijke modellen kunnen goed rijden, en ik kan me voorstellen dat zo'n fotograaf ook niet eerst de ruiter gaat zitten corrigeren op zijn zit. Maar ik vind idd wel sneu voor het paard :(

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:29

EngeltjeS schreef:

De dooddoener van de eeuw: "Negatieve reclame is ook reclame". Je hebt als bedrijf vaak erg weinig aan negatieve reclame. Een goed imago en een duidelijke merkidentiteit is namelijk ook enorm belangrijk.

Vind ik dat een bedrijf het goede voorbeeld moet geven? Neuh. Het bedrijf 'moet' niks. Is het slim om rekening te houden met wat je klant wil zien? Ja, en in dit geval blijken dat verantwoord paardrijdende modellen te zijn of beelden die het correcte laten zien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:33

Echt een heel erg slechte foto om te gebruiken voor je merk.

Ik denk dat je als "merk" niet wilt dat er iets op je is aan te merken, en daarom hoor je dus ook het goede voorbeeld te geven.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:34

Ik vind niet persé dat een merk altijd alles juist en correct moet doen, een foute reclame kan soms ook leuk zijn en werken. Wel ligt het er wat mij betreft erg aan op welk gebied. Als paardenliefhebber zou deze reclame voor mij geen positieve invloed op het brand image hebben. Net zoals dat er andere dingen zijn die je gewoon niet kunt maken in reclames/advertenties. Dit specifieke geval vind ik niet kunnen, hier zou het merk er imho goed aan doen om iig enigzins het dressuurmatig goede voorbeeld te geven (cap kan me dan weinig schelen), maar in andere gevallen hoeft het lang niet altijd, again imho.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:35

liliekska schreef:

Maar anders zie je die knappe kop niet :P en wellicht is het een model...die niet zo goed kan rijden? :+

Ik zie gewoon een knappe vent op een zwart knap paard :D zijn matige rijkunsten neem ik wel voor lief....

Als merk zijnde had ik wel een betere fotograaf uitgezocht, die wel op het juiste moment kan knippen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:40

Wat mij betreft toch een afknapper. Niet alles hoeft perfect te zijn. Maar deze is dan weer wel erg slecht gekozen.

Nog wat verder op de site gekeken en de foto's van dit paard met ruiter worden er niet beter om. Wel erg slechte reclame.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 09-03-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:43

Ze hebben meer van dit soort foto's hoor, vooral van deze man.
Klik en klik
Hij lijkt me hard in de hand en ik denk ook dat de fotograaf gewoon moeite had met op het juiste moment klikken. De foto is ook niet helemaal scherp..

Edit: Tweede foto toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Mariett op 09-03-15 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:44

Laten we namelijk ook de dichtgesnoerde bek niet vergeten. De neusriem zit (veel) te strak. Zonde en voor mij absoluut een afknapper. Als een merk te veel van dit soort foto's gebruikt, is het voor mij een reden om er niet of minder van te kopen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:46

Als meneer het knappe model niet kan rijden, kan hij toch ook gewoon stil blijven staan? Kunnen ook goede reclame foto's zijn. :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:46

Niet helemaal scherp? Helemaal niet, tenzij je graag het plantje op de voorgrond wil benadrukken natuurlijk :P .
Wellicht dat de foto's voor de website door een leek zijn uitgekozen? Meestal zijn dat geen mensen met paardenkennis, alleen technische kennis.

Handig is het niet... wel lelijk.

Mariett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:48

Ik denk eigenlijk dat ze zó graag een mannelijk model wilden, dat het niet meer uit maakte of hij wel kon rijden :P

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:50

Is die man wel een ruiter, vraag ik mij af. Wie weet is hij gewoon een foto model die geen geoefende ruiter is. De meeste Hollywood acteurs kunnen ook voor geen meter rijden, net goed genoeg voor wat korte shots.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:52

Annoya schreef:
Is die man wel een ruiter, vraag ik mij af. Wie weet is hij gewoon een foto model die geen geoefende ruiter is. De meeste Hollywood acteurs kunnen ook voor geen meter rijden, net goed genoeg voor wat korte shots.

Dat zou best een kunnen. Maar voor een merk dat paardenspul wil verkopen en foto's wil hebben van een rijdend model zou het wel van belang moeten zijn. Laat hem er anders naast staan of gewoon halt houden was waarschijnlijk een betere optie geweest als je het resultaat nu ziet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:54

Mariett schreef:
Ze hebben meer van dit soort foto's hoor, vooral van deze man.
Klik en klik
Hij lijkt me hard in de hand en ik denk ook dat de fotograaf gewoon moeite had met op het juiste moment klikken. De foto is ook niet helemaal scherp..

Edit: Tweede foto toegevoegd

Die eerste foto is ook niet de hele foto, de hele foto staat op de site en daarbij staat het onderwerp (2 vrouwelijke modellen) nog links buiten beeld, dat ie niet scherp is is dus omdat ie daar achtergrond is.
Dat er trouwens wat slechte foto's gemaakt worden tijdens zo'n shoot is tot daar aan toen, je klikt wel eens verkeerd maar er zit neem ik aan toch nog een afdeling of 2 tussen voordat dergelijke foto's dan ook echt ergens gepubliceerd worden :o? wat op mij dan de indruk wekt dat er geen enkel goed moment tussen heeft gezeten?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:39

liedje89 schreef:
Dat er trouwens wat slechte foto's gemaakt worden tijdens zo'n shoot is tot daar aan toen, je klikt wel eens verkeerd maar er zit neem ik aan toch nog een afdeling of 2 tussen voordat dergelijke foto's dan ook echt ergens gepubliceerd worden :o? wat op mij dan de indruk wekt dat er geen enkel goed moment tussen heeft gezeten?

Wie weet hebben de marketing mensen welke de laatse keuzes maken,geen kaas gegeten van paardensport,
gewoon leken welke 0/heel weinig verstand ervan hebben?

Ik kan mij voorstellen dat ze bij Horze niet allemaal paardrijden :P lees meerendeel....

Als ik deze foto aan mijn collega's of tantes laat zien, zien ze ook alleen maar een lekkere vent op een zwart paard :D