Afscheid?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:44

Ten eerste, ik heb geen idee waar ik het neer moet zetten,, dus sorry modjes :P

Haai iedereen,, ik moet dit even van mij afschrijven.

Vandaag kwam iemand van de verzekering voor de paarden langs op stal. Gewoon om iets te regelen. Bij ons op stal staat een heel leger shetties, gewone rijpaarden maar ook een trekpaard. Nou bleek dat hij dat trekpaard ineens had gekocht. Nou oke, niets aan de hand. Maar de beste man wilde er graag een shetlander bijkopen, van de eigenaar. Nu wil de eigenaar een aantal shets absoluut niet kwijt, behalve 2, de 2 die ik al 4 jaar verzorg en ken :(:) . Nu voelen jullie hem waarschijnlijk al aankomen, maar hij wil dus een van die shetties verkopen. Nu heeft hij mij en mijn nicht de vraag gesteld welke er weg moet ;( . Ik weet dus echt geen raad.... Ik hield echt erg veel van die shetties...

nou,, dat was het wel :(

xxCYNNxx

Re: Afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:50

Dat is erg rot ja. Het grote nadeel van het verzorgen van andermans paard/pony.

In ieder geval is de eigenaar zo netjes om je direct op de hoogte te stellen. Maar goed; voor jou is het natuurlijk erg moeilijk om maar te zeggen welke van de twee verkocht moet worden.

Sterkte in ieder geval. Is nooit leuk om zo je verzorgpony kwijt te raken (of 1 van de 2 in dit geval dan)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:00

RUI -> YRT

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:27

Sterkte het is nooit leuk nee wat rot dat die van jou nu weg moeten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:30

Pff hele wereld vol shetties en uitgerekend jouw verzorgpony wil de man kopen. Sterkte ts met de keuze, misschien moet je de eigenasr zelf laten kiezen en zeggen dat je ze allebei niet kan missen, misschien bedenkt hij zich nog?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:32

Wat een vervelende keuze om voor te staan, dat begrijp ik helemaal.

Ik heb net op je profiel gekeken en ik neem aan dat het hier om Peggy en Roosje gaat?
Ik zou even voor jezelf wat dingen op een rijtje zetten. Maak een lijstje van Peggy en Roosje en bekijk bij beiden waarom je ze juist wel of niet weg zou doen.

Roosje zou je bijvoorbeeld kunnen houden omdat ze jonger is.
Maar Peggy daarentegen heeft zomerexceem. Ik weet niet of de man verstand heeft van paarden die dit probleem hebben of bereid is om daar moeite in te steken? En ik weet ook niet waar ze dan heen verhuizen? Als de pony namelijk naar zee zou gaan is het juist voor Peggy heel gunstig om mee te gaan.

Misschien dat dit je helpt bij het maken van een keuze. :)

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:35

Ten eerste heel veel sterkte!

En hele moeilijke keuze, heb je een pony waar je de grootste band mee hebt? Of die je al langer kende? Je moet natuurlijk altijd zelf kiezen maar misschien dat je met behulp van zulke vragen beter kan kiezen?

Edit: ik zou voor Roosje gaan, die is jonger. Daar heb je nog meer toekomst mee als je snapt wat ik bedoel. :=
Laatst bijgewerkt door miroxmill op 28-02-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:35

Wat wil de koper met de shet doen? Als het puur gezelschapspony is misschien beter het oudste ponietje laten gaan.

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:07

Sterkte! Wat een *** keuze. -:(- waarom moet die man nou uit al die duizenden Shetlanders die te koop staan of zelfs gratis wegmogen precies deze hebben :? Ik zou heel goed nadenken waar je de beste band mee hebt en uiteindelijk het verste mee zou kunnen komen! Begrijp heel goed dat je je zelf hier groen en geel over kunt denken maar probeer toch uiteindelijk de juiste keuze te maken ook al is het moeilijk. :(:)

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 10:49

bedankt iedereen :) Allebei de shets hebben exceem,, maar ze zijn ook allebei drachtig ;( Ik weet niet of de man hier vanaf weet, maar ik denk dat we besluiten om de oude te laten gaan, omdat het toch maar voor gezelschap is...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:45

Denk dat dat inderdaad het beste is om te doen.. en dan kun je altijd vragen aan de eigenaar of de koper van de dracht af weet.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:41

Wow, de eigenaar vond het zo erg dat we afscheid moesten nemen, dat hij het ons niet aan kon doen DUS ZE MOGEN BLIJVEN :( *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben helemaal blij :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:42

Echt? Wauw wat ontzettend fijn voor je! Gefeliciteerd. :)