Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:En hoe denken jullie over het bijrijderstukje? Mag je je paard niet houden als je de stallingskosten niet meer kan betalen? En als je paard bijvoorbeeld hoefkatrolontsteking heeft waardoor ze niet meer te verkopen is, mag je haar dan toch houden of moet je haar af laten maken?
Yontheke schreef:Sheran schreef:En hoe denken jullie over het bijrijderstukje? Mag je je paard niet houden als je de stallingskosten niet meer kan betalen? En als je paard bijvoorbeeld hoefkatrolontsteking heeft waardoor ze niet meer te verkopen is, mag je haar dan toch houden of moet je haar af laten maken?
Waarom zou een paard met hoefkatrolonsteking niet meer te verkopen zijn als je er gewoon eerlijk over bent en er niet een wereldbedrag voor vraagt?
geshahquille schreef:Ik heb je berichtje 10 X gelezen Tita maar ik snap het niet helemaal je paard heeft iets wat duizenden euro,s gaat kosten maar daar doe je nu niks aan??
En je wilt nu tijd en geld voor je zelf houden omdat je vind dat je altijd te kort hebt gedaan door je paarden?
geshahquille schreef:Ik heb je berichtje 10 X gelezen Tita maar ik snap het niet helemaal je paard heeft iets wat duizenden euro,s gaat kosten maar daar doe je nu niks aan??
En je wilt nu tijd en geld voor je zelf houden omdat je vind dat je altijd te kort hebt gedaan door je paarden?
tita schreef:Ja klopt..... Ik doe de basis dingen maar moet wel effect hebben.
Bv operaties begin ik niet aan, kost veel geld.
Mijn paard heeft iets in bloed kun je behandelen maar kost 1000 per sessie en dan komt jaar erop weer ergens anders terug. Zo kun je in 5 jaar tijd gewoon 3000 euro armer zijn voor iets wat niet uit het bloed gaat. Nu ben ik hard en heeft ze een soort kwaadaardig gezwel bij oog, ik probeer de chemozalf te krijgen lukt dat niet...... Gaat ze hemelen als de tumor ondraaglijk wordt.
Ik zit 25 jaar in de paarden met eigen paarden en het is goed nu, ik ben moe en op.
Ik heb 2 paarden een 32 jarige die 300 kost per maand en 7 jarige die 400 kost aan stalling
Tel daar gewone dingen op zoals brandstof, smid enzen kom ik uit op 1000 euro per maand.
Dat wist ik ooit maar ik heb mijn paarden dan ook al tijden....
Die 32 jarige twijfel ik om na de zomer in te slapen omdat ik ga verhuizen. Hij kan niet tegen stress, heeft lekkende hartklep en peesblessure maar geen pijn...... Dus ik twijfel heel erg.
Kirsha schreef:Je 'moet' geld uitgeven aan de dingen die noodzakelijk zijn om je paard recht te 'mogen' aankijken.
Dat houdt voor mij in dat mijn paard een comfortabel leven moet kunnen leiden. Ik heb voor mezelf meer rust omdat ik weet dat ik de dierenarts/tandarts/osteopaat kan laten komen wanneer dat nodig is, maar ik hou wel de kosten in de gaten en bespaar op dingen waar mijn paard niet direct profijt van heeft.