gemiddelde prijs paard paardenmarkt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daaaphxx

gemiddelde prijs paard paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:56

Hoi!

Zoals de titel al zegt ben ik heel benieuwd wat je nou gemiddeld voor een jong paard (geen shetlander), met een leeftijd van 1tot 3 moet neerleggen op een paardenmarkt.

Heb wat filmpjes gekeken op YouTube van het handjeklap, maar hoor geen prijzen.
Heb wat gezocht hier op bokt, maar kan ook hier niet veel over de prijzen vinden.

Wie o wie kan mij een richtprijs geven?! :)

keona

Re: gemiddelde prijs paard paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:58

Ligt aan leeftijd geslacht papier etc etc

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:00

Dat ligt inderdaad aan het papier of de conditie.
Maar... Koopjesjagen heeft geen zin op zo'n markt. Goedkoop is meestal duurkoop.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:07

Wat is de gemiddelde prijs van fruit ?
Das toch ook geen vraag.... je hebt appels en peren om het zo maar te zeggen....
Ik zou zeggen kijk op marktplaats. Als je al die advertenties bij elkaar optelt en dan deelt door het aantal paarden heb je een gemiddelde..
Niet dat je daar wat aan hebt !

Je moet eerst beslissen wat je zoekt.
Koudbloed of warmbloed ?
Stamboek en dus ras ?
Of zonder stamboek...
Een veulen van 6 maanden is een stuk goedkoper dan een 3 jarige.
Er bestaat dus niet echt een gemiddelde prijs. Het is net wat je er zelf voor over hebt.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 21:38

WendyLotte schreef:
Wat is de gemiddelde prijs van fruit ?
Das toch ook geen vraag.... je hebt appels en peren om het zo maar te zeggen....
Ik zou zeggen kijk op marktplaats. Als je al die advertenties bij elkaar optelt en dan deelt door het aantal paarden heb je een gemiddelde..
Niet dat je daar wat aan hebt !

Geen idee of deze reactie vriendelijk of geïrriteerd bedoeld is maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Mijn voorkeur zal gaan naar een 1 of 2 jarige kwpn/tuiger tuiger.

Op sporthorses of marktplaats staan er (kwpn)veulens te koop a 3200 euro maar vraag me af of zo'n zelfde soort veulen op een markt net zo veel op zal brengen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:05

als een handelaar een meid of vrouw ziet en denkt dat die er meer voor kan vragen vraagt die zo meer dan als er een andere handelaar tegenover staat... dat is wat ik wel vaak erover lees...

verder ligt het compleet aan welk dier hoe oud ect.. wil de verkoper er snel van af zal die al sneller zakken in de prijs..

die veulens van marktplaats voor 3200 als die niet verkocht worden kunnen ze eind van het jaar ook op de markt belanden,.. ze vragen dat geld ervoor wil niet zeggen dat ze er allemaal voor verkocht worden.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:25

Ik ben ook wel benieuwd..
Wat moet een 8 jarige friese merrie zonder papier opbrengen. Netjes correct gebouwd ietwat barok en ouderwets type van 1,60 hoog zonder eczeem of iets dergelijks..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:02

Annem84 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd..
Wat moet een 8 jarige friese merrie zonder papier opbrengen. Netjes correct gebouwd ietwat barok en ouderwets type van 1,60 hoog zonder eczeem of iets dergelijks..

Een achtjarige "friese" merrie zonder papier is gewoon een zwarte barokke merrie dit zal een 2500,00 euro zijn indien gezond en braaf.

Indien het een friese merrie met papier is is de prijs ook afhankelijk van gezondheid en het karakter en ook of het vol papier is dus minimaal 3x ster in de merrielijn. Indien dat zo is kun je al snel op een bedrag rekenen van 8.000,00 euro
met een mindergoed papier moet je al snel denken aan een bedrag van 4.500,00 euro
Met een slecht karakter dan ca 2000,00 euro

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:19

En dan denk ik, dat je op een markt met alle prijzen te hoog zit friesiszwart!
Er wordt niet gekeurd op dat moment, dus die 8000, dat leveren ze sowieso nooit op!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:53

TAO -> PP

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:58

Daaaphxx schreef:

Op sporthorses of marktplaats staan er (kwpn)veulens te koop a 3200 euro maar vraag me af of zo'n zelfde soort veulen op een markt net zo veel op zal brengen..

Normale tuigerveulens kosten echt niet gemiddeld 3.000, voor 700 euro kan je die echt wel vinden, zeker op een markt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:00

Chiave schreef:
Maar... Koopjesjagen heeft geen zin op zo'n markt. Goedkoop is meestal duurkoop.

??
Dus als de handelaar 2000 vraagt kun je beter niet afdingen want dan wordt het later alsnog duurder?
De paardenmarkt is juist dé plek voor koopjes.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:03

Brainless schreef:
Chiave schreef:

??
Dus als de handelaar 2000 vraagt kun je beter niet afdingen want dan wordt het later alsnog duurder?
De paardenmarkt is juist dé plek voor koopjes.

Ik denk dat Chiave bedoelt dat als je niet reeds veel kijk op paarden hebt, er achteraf behoorlijk wat kan mankeren aan dat ohh zo knappe zwarte kwpn paard wat maar voor 1500 op de paardenmarkt te koop was. ;)

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:52

cobiie schreef:
Daaaphxx schreef:

Normale tuigerveulens kosten echt niet gemiddeld 3.000, voor 700 euro kan je die echt wel vinden, zeker op een markt.

Hier kan ik wat mee.
Dank je!
Wat zal echt het maximum zijn wat ze voor een goed veulen op de markt vragen?
Heb namelijk echt geen idee of het echt zo veel goedkoper is dan via marktplaats of sporthorses...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:57

ik zou zeggen neem echt iemand mee, de insteek is niet om eerst te kijken naar wat er gevraagd kan worden maar naar wat er aangeboden word.

prijzen kun je zo gewoon echt niet noemen dat gaat van 10 euro tot bij wijze van 4000 euro.

je staart je nu teveel op wat iets zou kunnen kosten maar kijk eerst wat wil ik uitgeven en wat zeker niet.
dan ga je rond en kijkt naar het aanbod markt/markstplaats/handel wat dan ook,

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:05

De slachtprijs... Alles extra is emotionele waarde...
En zoals ik het interpreteer heb je nog niet veel verstand van het kopen van een paard dus dan zal ik zeker niet bij de markt eentje halen..
Gewoon particulier en laten keuren is het meest veilig en ook daar is overleg mogelijk in prijs!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:16

Daaaphxx schreef:
Hier kan ik wat mee.
Dank je!
Wat zal echt het maximum zijn wat ze voor een goed veulen op de markt vragen?
Heb namelijk echt geen idee of het echt zo veel goedkoper is dan via marktplaats of sporthorses...

Echte goed kwpn veulens zou ik niet verwachten te vinden op paardenmarkten uitzonderingen daargelaten.

Zie mijn tweede post hier in je topic, zorg voor echte paardenkennis bij het kopen van een veulen voordat je met een kat in de zak thuiskomt.