afgeknipte manen en staart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 00:16

Hallo Bokkers,

Ik plaats dit voor een vriendin van mij, zij heeft geen bokt maar wil graag weten of er nog meer mensen met paarden zijn die hier last van hebben.
Mijn vriendin heeft samen met haar zusje 3 ponys, een welshje met veulen en een tweejarig shetje, een tijdje geleden ontdekten ze s ochtends dat van de welsh de manen afgeknipt waren het was heel slordig gebeurd maar het kon niet afgebeten zijn door de andere ponys, de manen waren ook nergens te vinden, een aantal dagen later waren ook de manen van de shetlander eraf en waren er ook geen manen te vinden. Daarna gebeurde er een tijd lang niks totdat ze weer de manen afknipten, ze hebben toen aangifte gedaan bij de politie maar die kan er verder ook niet veel mee, nu afgelopen week zijn ook de staarten afgeknipt, bij de shet helemaal tot aan de staartwortel en ook nu geen haren te vinden,
De ponys staan s nachts op stal en ze hebben honden maar die slaan niet aan want ze horen nooit wat, het gebeurd ook weleens op klaar lichte dag als ze geen van allen thuis zijn en nog niemand heeft iets gezien ook de buren niet die er recht tegen over wonen.
Nu word ik ook wel een beetje bang eerlijk gezegd aangezien ik vlakbij haar woon,
Zijn er meer Bokkers die die soort 'geintjes' hebben meegemaakt?

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:49

Penny-alarm! Je bent niet de eerste... zoek idd maar eens rond op 'afgeknipte manen/staart'.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:52

Ja ze hebben bij mijn pony de staar kort geknipt in laagjes... Bahbah... Loopt nu nig steeds met een korte staart..
Misschien baker langs de weide gaan? Om Te controleren?

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:02

Een goede (kopen) camera scoren en filmen maar, je weet het dan zo. Volgens mij zelfs bij de action te koop xd
Is niet fijn dat het gebeurt en misschien kan je er zo iets aan doen of een hond lenen die wel aanslaat op alles wat beweegt xd

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:04

Hier in de omgeving helaas ook!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:11

:r succes TS.. Niet leuk.

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:12

Wat zou ze doen met haar? Verkopen aan vioolbouwers?

soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:14

Het is dus zo dat die honden eigenlijk op alles wat beweegt wel aanslaan maar dit horen/zien ze blijkbaar gewoon niet, ze hebben de ponys gewoon naast hun huis in het weiland staan dus ze kijken er de hele dag op, zelf dachten ze dus inderdaad ook dat het gewoon kinderen waren maar die nemen de haren niet mee lijkt mij? en die zitten overdag op school lijkt mij en liggen s nachts op bed.
Wat ze met de haren willen en ermee doen is ons ook een raadsel, ze zijn nu ook wel van plan om een goede camera aan te schaffen maar het gebeurd niet met regelmaat dus dan weer een tijd lang niets en dan ineens een paar dagen achter elkaar wel en niemand die er wat van ziet of hoort.

XxMariellexX
Berichten: 367
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:22

bij ons tijdje geleden ook gebeurt manen helemaal afgeknipt mn paard had manen van 1meter lang die waren afgeknipt was nog 1 cm van over en staart ook tot aan de staartwortel afgeknipt kon wel huilen ook aangifte voor gedaan maar ze konden er niks mee...
ik heb zelf ook een vermoeden dat het voor paardenhaar extensions gebruikt word.. goedkope manier om eraan te komen..

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:25

ja, of voor paardensieraden, of idd voor vioolsnaren... Balen hoor!

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:26

heb je de mest al nagekeken misschien dat het veulen flink bezig is geweest? zeker ook omdat de honden niet aanslaan.

Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:32

Is laatst ook bij mijn shet gebeurd en het ziet er niet uit
Bleek het dat het nichtje van een klasgenoot dat deed
Dus klasgenoot aangesproken en gevraagd of hij tegen haar wil zeggen dat ze dat niet moet doen.
Zegt die klasgenoot van mij opeens : ach man laat mijn nichtje gewoon
En toen werd ik echt pissig
Ik heb nu vlechjes bij mijn pony in gedaan en dat nichtje haalt ze er altijd uit
Kon haar helaas nog nooit betrappen

danique998

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-01-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:36

Laatst in een topic had iemand het over ganzen. Schijnen erg goede waakhonden te zijn. Het is maar een ideetje, als er ruimte voor is waarom niet.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:38

Als ik ooit iemand zo op heterdaad zou betrappen zou ik met plezier de schaar eens in hun haren zetten ~~}>

Wat mensen ook al behoorlijk afschrikt is een bordje ophangen dat er camera's ophangen. Meestal is dit wel genoeg voor mensen buiten te houden zonder dat je echt kosten aan een camera moet maken. Maar zou wel fijn zijn om te zien wie zoiets nu doet.

Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:41

Snollygoster schreef:
Als ik ooit iemand zo op heterdaad zou betrappen zou ik met plezier de schaar eens in hun haren zetten ~~}>

Wat mensen ook al behoorlijk afschrikt is een bordje ophangen dat er camera's ophangen. Meestal is dit wel genoeg voor mensen buiten te houden zonder dat je echt kosten aan een camera moet maken. Maar zou wel fijn zijn om te zien wie zoiets nu doet.


Ik heb ook een bordje met dat er een camera hangt maar dat helpt dus niet

soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:29

Mest is nagekeken en is niets in te zien, het is ook te recht om afgebeten ze zijn eerlijk gezegd,
Ze hebben er ook een bordje hangen idd maar dat schrikt ze blijkbaar niet af, kan er wel zo boos om worden als iemand aan andermans dieren gaat lopen klooien.

soully
Berichten: 157
Geregistreerd: 11-10-12

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 20:31

De honden zitten s nachts ook in het hok en die staat wat verder bij de stal vandaan dus als ze via het weiland komen kunnen ze dat wel doen zonder dat de honden het in de gaten hebben maar ze moeten ook de staldeur open maken en dat maakt wel geluid dus dat zouden de honden wel kunnen opmerken lijkt mij

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:34

Wel raar dat je alle dingen die hier genoemd worden, camera, mest, bordje , dat je dat toch allemaal al van deze mensen weet, toch penny alarm??

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:37

Ik denk toch penny alarm bij ons ook een keer gebeurd -:(-

mariekekroon
Berichten: 494
Geregistreerd: 24-05-12

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:40

dit is bij mij ook een x gebeurt.. me papa had de schaar er in gezet..

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: afgeknipte manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:40

kan je de hond op 1 of andere manier niet dichter bij leggen, eventueel lege stal of in de stalgang

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:43

Wat vervelend, hoe komt iemand er toch ook op?! Er leven echt rare figuren op deze wereld...
Dat terzijde, ik zou camera's ophangen, makkelijkste manier toch? Wel even rekening houden dat ze alleen op jouw eigen land gericht mogen zijn. Je zegt dat ze in stal staan, maar staan de stallen in een gebouw of buiten?
Ikzelf vind waakganzen geweldig :+ , 10 keer agressiever dan honden :D
Misschien een stroomdraadje ophangen, je houdt ze niet weg, maar doet ze wel pijn ( :o) grapje, dat is gemeen natuurlijk (zij ook dus misschien weegt het af). Ik hoop dat het stopt voor je vriendin, veel succes!

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:44

Maar als de volledige staart goed kort afgeknipt of geschoren wordt kan het jaren duren voor het weer ook oude lengte is. Mijn haar in tot mijn taille en het is mijn grootste nachtmerrie dat iemand ongevraagd mijn vlecht zou afknippen. Dat is trouwens ooit eens gebeurt, in Man bijt hond vertelde een meisje haar verhaal.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:49

Wel eens gehoord dat een stel kwaaijongens een weiland in waren gegaan en de staarten hadden afgeknipt... Dus nog een categorie, pennymeisjes, sieraden/vioolsnaren jagers of snotjochies. :(

Maar als ze vanachter ergens het weiland in kruipen, lijkt me dat de honden het dan niet opmerken toch? Gescharrel in het weiland zelf zijn ze toch gewend van de pony's.

Verder belachelijk dat het gebeurt, waarom zou je indermans paard gaan knippen? -O-

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:51

Was een tijd(je) geleden ook nog gebeurd met een bokker, kwam ze er later achter dat het de oude buurman was die duiven fokte oid, gebruikte hem voor de nestjes.
Weet niet meer wie het was en hoe lang het geleden was alleen.