Buurmeisje wilt samen paardrijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Buurmeisje wilt samen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:07

Sinds een half jaar woon ik in een dorp in een gewoon rijtjes huis. Ik heb hiervoor altijd op een boerderij gewoond en nooit echt contact gehad met onze buren.

Ik heb dus 2 kleine buurmeisjes die beide ook paardrijden. (Samen met hun moeder een verzorgpaard hebben)
Ik heb de moeder wel eens vaker gesproken, kennis gemaakt en natuurlijk gewoon hallo zeggen wanneer we elkaar tegen komen maar meer niet. Laatst speelde er iets in het dorp waardoor de buurvrouw even langs kwam om even te kletsen. :D De jongste dochter kwam toen mee.
De oudste heeft mij daarna toegevoegd op FB (12 jr)
En nadat ze bijna al mijn duizend foto's heeft geliked, chat ze nu ook met me. :D
Ze vind mijn paarden zoooo lief en mooi en vraagt of ik eens mee wilt naar haar verzorgpaard. Vandaag was ze ook aan de deur geweest om te vragen of ik mee wilde, maar helaas was ik werken. (Zoals elke dag, maar zij heeft natuurlijk vakantie nu. :+ )

Nu vroeg ik me af, mijn paard is niet zo heel lief en leuk voor jonge kinderen, maar toch wilt ze graag een keer samen paardrijden. (En samen taart eten op mijn en haar verjaardag en met de honden wandelen en en en en...... :D )
Heeft iemand misschien leuke ideeën wat we samen kunnen doen en wat een 12 jarige leuk vind? Ze is net als haar zusje dus dol op paarden en verder ken ik haar nog niet zo goed.

Zoe_97

Re: Buurmeisje wilt samen paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:12

kan je niet eens lekker mee naar haar verzorgpaard? dat wil ze precies wel erg graag :D (in het weekend of op zondag). ik weet niet hoe oud jij bent? maar anders misschien een leuk gaan zwemmen/schaatsen ofzo? in het weekend dan wel te verstaan

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:16

Ik wordt volgende maand 19. Ik ga zeker een keer mee haar haar verzorgpaard! Maar ze wilt zoooo graag op die van mij..... -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:19

Gewoon eerlijk zijn en uitleggen dat ze daar nog te jong/te klein voor is...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:19

misschien kan je haar uitleggen dat je paard niet zo lief is, maar dat als ze lekker rustig is dat ze wel eens mee mag om te poetsen? (als je dit wil) en dat ze mag kijken als jij rijden. dan kan je nog kijken hoe je paard op het moment is en kan ze misschien uitstappen terwijl jij hem aan een touwtje houdt? :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:20

Ik had hier ook zoiets... Buurmeisje wilde heel graag mee en mijn pony is normaal helemaal in to kids... Maar bij dit meisje :S geen idee... Hij laat der niet eens opstappen...

Als ze er eenmaal op zit, is ie gewoon lief, daar niet van, maar ze liggen elkaar niet. (+ze wil alleen rijden, poetsen enzo niet, ik kan hem opzadelen, dan wil zij rijden en daarna weer naar huis... En ik speelde gratis manege :+)

Een keer mee kan misschien? (Geen idee hoe erg jouw paard is) maar kijk er mee uit ;) voor je het weet ben je elk weekend gebonden...

Dus lief afgekapt :) Gewoon netjes :) Geen zin in gezeur en gezeik en een extra verplichting.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:21

Dat is een leuk idee inderdaad. :j

Bedankt Lianne, ik hoop dat dat niet het geval is maar ik ben daar ook altijd een beetje panisch voor. O:)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:22

Ik zou wel een beetje oppassen.
keertje wat samen doen is leuk!
maar als ze erop rekent staat ze straks elke dag aan je deur ipv dat ze leeftijdsgenootjes opzoekt.
Weet niet of dat je bedoeling is.

Ik weet niet zo goed wat je kan doen met je paard.
misschien gewoon lekker tutten als je paard daar het geduld voor heeft?
Lief dat je haar mee wilt nemen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:24

ik denk dat dit meisje gewoon leuk contact wil met de buren? :D als ze te opdringerig wordt da zet je het contact gewoon stop :D
Is je paard bj poetsen wel gewoon lief? of eventueel je jonkie? (ik heb even in je profiel gepiekt) laat haar helpen bij het poetsen van de liefste, ik denk dat het meisje dan al hartstikke blij zal zijn :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:24

Mijn paard is een vreselijk lief paard, maar het blijft een 4 jarige. Ze kan af en toe heel...'jong' zijn, maar is als ze vast staat heel braaf. Wel is ze heel fris in de winter. Ik ben er dus een beetje griezelig voor... Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. :=

Olafgek, GEEN goed plan met de twee jarige. :D :D :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:26

denk je dat ze het zou begrijpen als je het zo uitlegt dat ze daarom eerst enkel mag poetsen? dan is ze waarschijnlijk nog blijer als je merkt dat je paard braaf is die dag en je verteld haar dat ze he wel voor je mag uitstappen als ze wil en jij hem vast houdt?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:29

Misschien is ze al blij als ze je paard gewoon kan borstelen. Het lijkt me een net meisje dus als je het haar uitlegt zal ze het vast begrijpen, of dat je even met haar moeder praat, zij zal toch zeker snappen dat een jong paard wat schrikachtig is voor een jong ruitertje.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:37

Je kunt een meisje van 11 toch de waarheid vertellen? Dat ze een keertje mee mag, dat ze misschien eventjes kan poetsen maar dat rijden echt niet zal gaan? Een meisje van 11 moet dat kunnen begrijpen hoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 20:55

Dat snap ik en dat moet ook goed komen, maar dat was ook niet de insteek van dit topic. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:58

Giolli schreef:
Dat snap ik en dat moet ook goed komen, maar dat was ook niet de insteek van dit topic. :)

Sorry, dan heb ik je OP verkeerd geïnterpreteerd.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:09

LZP >> PP

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:17

Hmhm, hier ook eens gehad met een meisje uit het dorp.... Die kwam hier ook aan de deur of ze eens mee mocht. Gezegd dat het wel eens kon, maar verder niets afgesproken. 2 tellen later een FB uitnodiging, geen behoefte aan dus ook niet geaccepteerd. Echter wel allemaal berichtjes. Goed, ik ben niet zo'n held in ''nee'' zeggen en dacht dat ik er dan wel vanaf was. Dus het meiske mee op de fiets. Daarna 2/3 uren bij de paarden geweest. Uitmesten had ze niet zo'n zin in, op ponykamp had ze als enigste haar diploma niet behaald en dat snapte ze niet. Toen m'n paard eens schudde en ze zich doodschrok en gillend weg rende ging er bij mij een lichtje branden. :+ Daarna wou ze niet meer poetsen, wel de shetlander. Helaas, daar had ik geen tijd voor. Ze wou ook nog uitstappen, echter had ik dat voorafgaand al gemeld dat dat niet zou gebeuren én toch nog ff zeuren of dat eeeeeecht niet mocht. Nou nee! Toen weer terug op de fiets en vervolgens achteraf nog wat gezeur gehad via FB omdat ik (Soms) niet meer (Gelijk) reageerde op haar berichten etc. 1 keer en NOOIT weer! :x

Ik zou je buurmeisje(s) gewoon uitleggen dat je dus nog een jong paard hebt en het eventueel alleen bij poetsen bij blijft. Kun je ook voorstellen als het straks mooier weer wordt en je paard minder fris is. :) En wellicht leuk om eerst met hun mee te gaan. Misschien vind ze het leuk als je haar ''les'' geeft?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:26

LadyMadonna schreef:
Gewoon eerlijk zijn en uitleggen dat ze daar nog te jong/te klein voor is...

dat is wel het eerlijkst, als het misgaat heb je herrie bij de buren ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:30

Daarom, gewoon uitleggen met ouder erbij, dat je het wel leuk lijkt om eens mee te gaan naar hun paard, maar dat jouw pony er niet geschikt voor is. En vooral met de nadruk om "eens" ;)

(Ik heb nog steeds een kindjestrauma.... :') Kinderen zijn eng :p (Iets met 1 vinger en een hele hand ;)) Had zelfs een meisje van 11 (zocht een leuk bijrijdstertje) die mij vertelde "dan mag jij niet meer rijden, want dan wil ik hem voor mezelf" :')) En mjah :$ Klinkt misschien heel stom... En waarschijnlijk bedoelen die kindjes het echt niet zo... maar het blijven kids die soms te graag hopen op "meer"... Dus meteen duidelijk zijn. :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:32

ik zou haar niet op je paard zetten,of mee nemen er naar toe.want dan staat ze elke dag bij je aan de deur.ik had jaren geleden een 4 jarige new forest pony..lief beest maar als hij het ergens niet mee eens was,had hij van die kuren.zoals de kont naar je toe draaien en proberen te trappen.ik huurde een stuk land aan de buitenkant van het dorp.daar stond vlakbij een huis.en die mensen hadden 2 kleine meisjes de oudste was 7 en de andere 5 of zo.ik had tegen gezegt.als ik er niet ben mogen jullie niet in de wei komen.omdat het met die pony niet vertrouwd was.dus was goed bedoeld.komen die ouders bij mij,en zeggen wie was ik. om die kinderen te verbieden om in de wei te komen.de wei was niet een van hun.uitgelegd dat de pony niet vertrouwd was en dan nog hebben ze zonder mijn toestemming.niets bij mijn pony te zoeken.ze maakte me voor alles uit. |( |( terwijl het alleen goed bedoeld was.als ik er niks van had gezegt en de pony had getrapt.dan had ik het ook gedaan, :( :( :roll:

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:57

Ik zou haar er niet op zetten... Eigenlijk alleen al omdat kinderen altijd zoveel willen en ontzettend goed kunnen zeuren, en als je ze 1 vinger aanreikt grijpen ze vaak al de hele hand. :') Begrijp me niet verkeerd hoor, het is natuurlijk ook heel erg schattig dat ze er zooo graag op wil. Maar voor je het weet zit je er elke dag aan vast. Dus misschien gewoon een keer met haar meegaan en duidelijk aangeven dat meegaan met jou er helaas niet in zit? Of echt heel duidelijk zijn en haar wel meenemen maar alleen om te helpen verzorgen, al durf ik erop te wedden dat ze dan toch wel door blijft vragen. :P En vooral, niet iets half brengen omdat je haar niet wilt kwetsen, want een kind snapt de hint erachter toch niet, gewoon duidelijk zijn.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:06

toen ik 11 was durfde ik echt niet aan iemand die ik net kende te vragen of ik "eens" op haar 4-jarig paard mocht :) (nu nog steeds niet trouwens)
maar even on-topic is het ook niet wat om bij de plaatselijke manege een keertje met zen 2e te gaan rijden? of dat jij haar "les" geeft op haar verzorgpony? of een poets en zadel les?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:18

Ik zou het ook even met haar moeder even bespreken.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:25

Ja, dat is niet alleen het probleem met buurmeisjes maar -mijn ervaring- ook met familie en vrienden. Je hebt paarden en men wil er op -O- , op die leeftijd is er geen angst etc. en lijken alle paarden gewoon 'berijdbaar'.
Ik vind het zelfs op een 15 jarig rustig paard moeilijk iemand op te zetten, omdat hij zo sensibel is, en een jong paard met een jong meisje combi.. oef
En inderdaad gaat zo'n meisje tijd claimen van je en is teleurgesteld als je 1 keer wat gedaan en geen tijd meer hebt bijvoorbeeld, dan is het eind alweer zoek. Eens bij verzorgpaardje gaan kijken inderdaad wat wordt aangegeven en verder goed bedenken zoals al staat aangegeven hoeveel tijd je kwijt wil :-).

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:53

hmmm...1 x even was wel genoeg... :+