Beschermers maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MadeliefFury

Beschermers maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:08

Hallo,
Ik wil vind het leuk op zelf paarden spullen te maken.
Maar ik heb gezien dat iemand zelf springschoenen heeft gemaakt maar kan nergens een beschrijving vinden.......... Weet iemand hoe ik ze zelf kan maken en wat ik er voor nodig heb?

groetjezzz madelief

MadeliefFury

Re: Beschermers maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:15

Iemand???

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:35

MadeliefFury schreef:
Iemand???

Geduld is een schone zaak.

Ik zou ze gewoon kopen. Denk dat het lastig is om ze zelf te maken....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:15

HAR -> YRT

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:51

ik zou ze zelf kopen

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:57

Ik zou ze zelf kopen, dat lijkt me veel steviger. Anders heb je denk ik neopreen heel sterk draad kunstof enz nodig.. Maar ik denk als je pony er 1x op staat dat ze dan zo stuk zijn.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:36

Ik zou ze kopen.. Is toch iets vetrouwder , en weet je zeker dat het goed is!

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:39

Lekker kopen, stel je voor dat er iets niet stevig genoeg vast zit en tijdens het rijden los gaat? Dan heb je dingen die tussen de benen bungelen en dat kan gevaarlijk zijn.

MadeliefFury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:52

kevertje04 schreef:
Lekker kopen, stel je voor dat er iets niet stevig genoeg vast zit en tijdens het rijden los gaat? Dan heb je dingen die tussen de benen bungelen en dat kan gevaarlijk zijn.

Ze gaan al los en snel kopot. En ik maakte deze topic omdat ik het graag zou willen proberen en dan vind ik al die reacties van: "je kan ze beter kopen" of "zelf maken is echt niet veilig" echt onzin

Tuurlijk weet ik dat ze kapot kunnen gaan of los kunnen gaan tijdens het rijden maar dat kan ook met de gekochte springschoenen.......

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:10

Materieaal wat gebruikt voor springschoenen is handmatig en voor huis-tuin-keuken machines te zwaar.
Dus bovenstaande reacties vind ik heel logisch. Wat heb je aan springschoenen die niet kunnen beschermen omdat materiaal niet geschikt of te dun is?
Daarbij heb je de onkosten, kopen is goedkoper.
Erg leuk dat je zoiets zelf wilt maken, wat ik zou doen is een paar halen en kijken hoe deze in elkaar zitten, dan heb je goed patroon/vorm.
De simpelste (die denk ik zelf te maken zijn) zijn altijd bijna complete cirkels, je zou bovenkant hoef en onderkant hoef kunnen opmeten voor de omtrek.
Wordt wel handwerk, dus ik wens je veel succes.
Als je iets bijzonders wil, zou je evt voor kunnen kiezen bestaande springschoenen te pimpen.

Succes

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:23

Ik snap dat je die reacties niet leuk vind. Maar ook ik ben het met iedereen die dit schreef eens. Het is nou eenmaal zo, peesbeschermers/beschermers kun je gewoon niet zelf maken. Dat is veelste veel risico. En het is ook nog eens een stuk duurder. Ik zou zelf nooit peesbeschermers maken, dus ook ik raad het je niet aan. Koop ze gewoon in de winkel, dat is veel beter. Het zelf maken word waarschijnlijk ook nog eens heel duur omdat je er nog al een materialen voor nodig hebt. Succes.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:28

Kijk eens op de paarden crea bea site. Hier staat uitgelegd hoe je zelf beschermers kunt maken.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:53

MadeliefFury schreef:
kevertje04 schreef:

Ze gaan al los en snel kopot. En ik maakte deze topic omdat ik het graag zou willen proberen en dan vind ik al die reacties van: "je kan ze beter kopen" of "zelf maken is echt niet veilig" echt onzin

Tuurlijk weet ik dat ze kapot kunnen gaan of los kunnen gaan tijdens het rijden maar dat kan ook met de gekochte springschoenen.......

Springschoenen van een beetje kwaliteit gaan niet zomaar los of kapot... Ik bedoel dat je als je iets zelf maakt niet altijd beschikking hebt tot de juiste, veilige materialen of technieken om die producten te maken. Zelfgemaakte voorwerpen brengen gewoon een groter risico mee dan goed ontwikkelde producten. Als er een risico is dat gekochte springschoenen kapot gaan of los raken, is dat risico bij zelfgemaakte springschoenen er ook en waarschijnlijk nog groter.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:07

TS, Ik heb je topic getemd. Er is namelijk al een centraal topic over paardenspullen ontwerpen. Daar kun je rustig je vraag stellen zonder dat iemand er over wel of niet verstandig praat.
Kijk maar:
http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1695078

Tegen alle volwassene moraalridders hier, ik vind het een beetje kinderachtig. Dat het niet verstandig is, is waar. Maar hoe groot is de kans dat ze van katoen wat in elkaar naait en dat het er zo weer afvalt en TS weer opzoek gaat naar wat anders leuks om te maken. Wat maakt het toch uit, ze is nog maar een kind. Hebben jullie vroeger nooit ondoordacht eigengemaakte spulletjes gebruikt? Of gaan we hier nou elkaar wijsmaken dat we dit vroeger nooooooit deden? Ik neem aan dat er nog ouders, manege eigenaren of paardeneigenaren in het spel zijn en jullie hebben denk ik geen idee dat zoveel reacties die niet allemaal leuk overkomen (voor een kind!) nog best vervelend kan zijn.
De ene na de andere reactie over hoe onverstandig het wel niet is... Wat is het nut hier nou van behalve kudde gedrag en je eigen dag weer goed maken? Alsof jullie er slechter van slapen als TS zelfgemaakte springschoenen zou maken.

Ts, veel plezier met je zelfgemaakte spulletjes! Misschien kan je vader of moeder je helpen met mooie dingen maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:41