Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:MaricoGraphy; Rhino zal ongetwijfeld heersten maar je gaat er nu standaard vanuit dat TS uit belgië komt, of ik heb wat gemist hoor in TS d'r bericht maar goed.
TS, het kan inderdaad Rhino zijn, het kan ook Droes zijn. Ik kan alleen maar aanraden om even geen risico op te zoeken en je paardje lekker op de weide even te laten staan; eventjes niet rijden en anders inderdaad lekker op eigen locatie longeren, beetje poetsen en tutten of gewoon even een welverdiende vakantie. Het zal echt geen half jaar afgesloten zijn en dan kan je daarna weer lekker verder trainen.
amandananana schreef:Ik zou even wat meer aan je paard denken in plaats van aan de training en het gevaar dus niet opzoeken. Als het om Rhino of droes gaat kunnen ze daar serieus ziek van worden en het is heel besmettelijk. Maneges in de omgeving zijn niet voor niets gesloten. Weet je ook zeker dat je paard zelf niks bij zich kan dragen, vaak heeft het een langere incubatietijd en merk je de nog niks. Zou je dan naar een andere stal gaan kun je het dus verder verspreiden.
Ayasha schreef:amandananana schreef:Ik zou even wat meer aan je paard denken in plaats van aan de training en het gevaar dus niet opzoeken. Als het om Rhino of droes gaat kunnen ze daar serieus ziek van worden en het is heel besmettelijk. Maneges in de omgeving zijn niet voor niets gesloten. Weet je ook zeker dat je paard zelf niks bij zich kan dragen, vaak heeft het een langere incubatietijd en merk je de nog niks. Zou je dan naar een andere stal gaan kun je het dus verder verspreiden.
Niet ziek, dood. Het is een vrij agressieve en neurologische variant die in Alken heerst.Er zijn al vijf paarden overleden.
olafgek schreef:ik snap echt niet dat je in deze situatie zo egoïstisch kunt reageren dat jij nu niet kan rijden daar.... ijn paard staat zelf op een kleine privéstal 500 meter van Alius vandaan. Ik ken heel wat mensen op die manege. 5 paarden zijn dood, 3 paarden van buitenaf zijn dood (maar dit wordt in nieuwsberichten niet vermeld). foutief wordt er in de nieuwsbericht weergegeven dat het aan de betere hand is wat totaal niet waar is (het paard van een vriendin zat op het randje van de dood, en er zijn daar op het moment nog zo meerdere eigenaarspaarden).
Hoe kun jij dan nog zeuren over dat je daar nu niet kan gaan rijden? zelfs als je enkel aan het welzijn van je eigen paard denkt zou je wat dan ook toch contact met andere paarden vermeiden? Bij ons op stal niemand die eraan denkt het terrein met paardlief te verlaten hoor!