Stal opruimen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

whisper7

Stal opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:32

hee,

ik ga onze stal (nouja de stal van mijn pony en de andere paarden) opruimen/pimpen/verzorgen of hoe je het ook maar wilt noemen :+. Maar nu gaan we dus bloembakken aan de stallen hangen, als je weet wat ik bedoel. Alleen ik weet dus niet wat voor bloemen in die bakken kunnen. Het liefst bloemen die het hele jaar mooi blijven :D . heeft iemand ook bloemen aan de staldeur? ik moet even wat informatie :P . enneee wie weet er nog handige tips om onze stal mooi te maken, zal wel wat foto's er op zetten, maar die moet ik dan nog even maken hihi *D we hebben nu namelijk flinke troep, oude rotzooi wat eigenlijk ook niet weg kan haha, moeilijk uit te leggen dit :?

smurffie

Re: Stal opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:37

Ten eerste de vraag; zit je staleigenaar hierop te wachten? Ik vind namelijk dat er zo min mogelijk kapot moet kunnen bij de paarden.

Verder goed opletten dat planten niet giftig zijn en de paarden zich niet kunnen bezeren!

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:39

jaaa, de staleigenaar haar eigen idee haha :o

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:41

Leuk zeg. Ik zou wel eens wat foto's van de stal willen zien, want als je even goed nadenkt zijn er met een paar kleine dingen al een hele grote verandering te maken.

Er zijn volgens mij geen planten die het hele jaar bloeien, je hebt wel langbloeiers. Als je meerder soorten in 1 bak hebt die in andere maanden bloeien, dan kun je bijna een heel jaar overbruggen.

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:47

Dribbel schreef:
Leuk zeg. Ik zou wel eens wat foto's van de stal willen zien, want als je even goed nadenkt zijn er met een paar kleine dingen al een hele grote verandering te maken.

Er zijn volgens mij geen planten die het hele jaar bloeien, je hebt wel langbloeiers. Als je meerder soorten in 1 bak hebt die in andere maanden bloeien, dan kun je bijna een heel jaar overbruggen.

hee ja dat is wel een slim idee ja! :)
ik vind het ook leuk ja dat we eindelijk is een keer opruimen. het is namelijk echt een flinke rotzooi! ik zal morgen even foto's plaatsen :j

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:50

bij de action hebben ze bloempotten die erg goedkoop een mooi zijn dan is het niet zo erg al er een sneuvelt :j
verder moet je even bij een tuincentrum vragen wat mooie bloemen zijn en die lang bloeien

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:53

melissapupa schreef:
bij de action hebben ze bloempotten die erg goedkoop een mooi zijn dan is het niet zo erg al er een sneuvelt :j
verder moet je even bij een tuincentrum vragen wat mooie bloemen zijn en die lang bloeien

bedankt, ik zal morgen even bij de action langs gaan :j hebben ze daar ook wel van die hangende?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:58

whisper7 schreef:
melissapupa schreef:

bedankt, ik zal morgen even bij de action langs gaan :j hebben ze daar ook wel van die hangende?

ja :j
bij de action bij ons in het dorp iig wel anders kun je eventueel bij van cranenbroek langs gaan als dat een mogelijkheid is maar ik denk dat alle actions ze wel hebben :j

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:03

Leuk idee! Je kan misschien in plaats van bloemen, als je het hele jaar dezelfde wilt, ook leuke gewone plantjes kopen? Met leuke blaadjes :)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:22

Viooltjes houden het hier vaak wel lang vol.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:25

Als je ze over de stal hangt, eten de paarden ze dan niet op? Die van mij waarschijnlijk wel namelijk :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:08

VSW -> YRT

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:09

mingming schreef:
Als je ze over de stal hangt, eten de paarden ze dan niet op? Die van mij waarschijnlijk wel namelijk :')

Haha jaa daar hebben wij dus ook over na gedacht :D maar we hangen ze dus iets lager, zodat ze er niet bij kunnen, anders word het ook zo'n feestje :Y) :+

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:11

GMekkes schreef:
Viooltjes houden het hier vaak wel lang vol.

Bedankt :) ik denk dat ik wat struikjes er in doe, die sowieso het hele jaar goed blijven en een paar bloemen, misschien wel viooltjes :P

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:14

QuanneH schreef:
Leuk idee! Je kan misschien in plaats van bloemen, als je het hele jaar dezelfde wilt, ook leuke gewone plantjes kopen? Met leuke blaadjes :)

Jaa dat lijkt me ook wel slim ja, dat ik gewoon wat struikjes tussen de bloemen zet en als het voorjaar word ze allemaal mooi uitkomen :))

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:16

Zoals ik al zij ik zet morgen even foto's er op van de stal! Dan kunnen jullie me misschien tips geven <<)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:23

Wij hebben altijd geraniums aan de stal hangen! :j

Ze hebben er nog nooit van gegeten

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 07:49

Flowq schreef:
Wij hebben altijd geraniums aan de stal hangen! :j

Ze hebben er nog nooit van gegeten

Ja die vind ik dus ook heel mooi :j maar blijven die dan het hele jaar goed of zetten jullie steeds nieuwe in, ik denk niet dat je in de winter lege bakken hebt toch? :=

Dakota12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:36

ik zou eerst het schone en het vuile sorteren dan een kruiwagen halen en voor je stal zetten het vuile erin doen dan het schone weer in je stal leggen kijken hoeveel je noch nodig hebt dan eten halen en klaar is kees

als je paard nou in de stal staat dan kan je ook oppassen en je paard af en toe een beetje opzei zetten

*\o/*

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:42

bij de lidl hebben ze nu hele leuke bloemzaden, ik heb ze ingeslagen *\%/* *\%/*

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:38

melissapupa schreef:
bij de lidl hebben ze nu hele leuke bloemzaden, ik heb ze ingeslagen *\%/* *\%/*

Aahhh bedankt, ik ga ze ook ff inzaaien den ik

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 22:45

hier een paar foto's van de stal van binnen, ik moet hem morgen nog even van buiten op de foto zetten.
sorry dat ze op de kop zijn ik kon ze niet draaien :(

zo kom je binnen:
Afbeelding

de spoelplaats:
Afbeelding

rommel :n :
Afbeelding

de stallen:
Afbeelding

er staan ook nog scooters, hoe zet ik die niet rommelig neer :?
ik heb een stal over dus misschien kunnen we daar iets mee, maar er staat ook een kast met allemaal brommer onderdelen. wie heeft tips.

kom maar op met de opruim tips ;) +:)+ :)*

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:00

tips tips tips? <<)

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:06

Een leuk naambordje misschien?
Ik heb er ooit een met lijm schelpjes en zand op een bordje gedaan en daarmee de naam gemaakt. Hij was erg leuk!

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 23:09

Pily schreef:
Een leuk naambordje misschien?
Ik heb er ooit een met lijm schelpjes en zand op een bordje gedaan en daarmee de naam gemaakt. Hij was erg leuk!

bedankt leuk idee, ik denk dat ik wat krijtbordjes ga ophangen, aan de staldeur dan. Dan kan ik daar ook de bijzonderheden bij zetten. :)