Poestspullen die verdwijnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Poestspullen die verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:35

Nou rij ik om een manege dus ik ging weer rijden.
Vorige keer had iemand wat borstels geleend omdat zij ze vergeten was
Alleen toen kwam ik er achter dat 1 van mijn 2 harde borstels en mijn poetsblok er niet meer was!
Waarschijnlijk dus gestolen door die meid...

Hebben jullie ook soms dat je borstels 'ineens' weg zijn?

spookyskippy

Re: Poestspullen die verdwijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:40

Nee, bij ons heeft ieder paard of pony een eigen bak borstels. Maar wel vervelend dat die meid waarschijnlijk jouw borstels heeft gestolen, of is vergeten terug te geven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:42

Maar dan zouden ze nog in die stal moeten liggen en ik heb niks gezien..
Dat is ook wel handig alle pony's een eigen bak :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:44

Op alles je naam zetten /merken kan helpen om het terug te vinden als je ze weer ziet!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:44

Vroeger had ik altijd dat een meisje mijn poetsspullen of halster stal op de manege, welke ik later dan een paar maanden daarna terugvond in een hoekje onder het stof in de kantine. Meerdere keren wat van gezegd, maar kind had relatie met eigenaar, dus het werd helaas niet serieus genomen.
Het is best wel triest als ze inderdaad je spullen heeft meegenomen, maar weet je dit zeker?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:45

Toen ik nog op een manege reed en nog de moeite deed om mijn spulletjes mee te nemen, gebeurde het een enkel keertje. Gewoon je naam overal opschrijven met watervaste stift. Niet heel mooi, maar dan is het voor een ander ook zo leuk niet om ze te stelen. Valt nogal op als je poetst met een borstel met andermans naam erop.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:46

QuanneH schreef:
Vroeger had ik altijd dat een meisje mijn poetsspullen of halster stal op de manege, welke ik later dan een paar maanden daarna terugvond in een hoekje onder het stof in de kantine. Meerdere keren wat van gezegd, maar kind had relatie met eigenaar, dus het werd helaas niet serieus genomen.
Het is best wel triest als ze inderdaad je spullen heeft meegenomen, maar weet je dit zeker?

Ik weet het niet zeker maar ik heb het niet meer gezien want zij had een les na mij les m ze mocht ze gebruiken. Dus daarom zeg ik ook waarschijnlijk.

kwita schreef:
Op alles je naam zetten /merken kan helpen om het terug te vinden als je ze weer ziet!

Bij de harde borstel zijn de haren neon roze dus als ik hm zie weet ik het al :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:51

Heb je het al aan haar gevraagd? misschien heeft ze ze wel zonder er bij na te denken in haar tas gestopt, of heeft weer iemand anders uit haar les ze ook even geleend. Dit soort dingen gebeuren helaas op maneges. Bij ons lagen er in de zadelkamer altijd een stapeltje, nadat die van mij al een paar keer gejat waren ben ik die maar gewoon gaan gebruiken. Maakt ook verder niet uit, poetsen is poetsen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:52

Ik had altijd een slot op mijn koffer en leende niks uit, maar meestal worden dingen gewoon geleend en dan of ergens neer gedonderd of vergeten terug te geven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:53

Nee eigenlijk niet. Maar zie er dus dan volgende week pas dus ga het dan vragen
Maar het is wel jammer als je er blij mee bent (met je borstels) maar ja.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:54

Op de manege regelmatig :S Hele poetskist met inhoud :( Not nice...

Op de andere stallen, op 1 stal maar... dat je daar echt je poetskist niet kon laten staan.. Nu er helemaal geen last meer van gelukkig!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:56

Geen borstels, wel in het verleden gehad dat mijn nieuwe handschoenen (die perfect matchten met mijn nieuwe rijbroek, het stond echt leuk samen) plotseling weg waren uit mijn tas, en dat ik bovenop in de tas van een van de tieners op stal ineens dezelfde handschoenen zag liggen, splinter nieuw. Goh wat een toeval... Uiteraard heb ik het nagevraagd en dan wordt er glashard gewoon gelogen :) nouja, zie het maar eens te bewijzen... dus ik heb het gemeld op stal, en heb er nooit meer wat van gehoord (van de meiden trouwens ook nooit meer, maar die handschoenen was ik dus wel kwijt).

Sindsdien gebruik ik koffers met een cijferslot (hangslotje), de mensen op stal die ik vertrouw die hebben de code van de koffer zodat ze dingen kunnen pakken als ze wat nodig hebben. Verder kan er niemand bij.

Mijn halster wil nog wel eens blijven slingeren bij stal, gewoon omdat ik die op de grond gooi wanneer ik een hoofdstel op doe en dan heb ik geen zin om moeite te doen om, met teugels in de hand, mijn koffer open te maken, halster er in te doen + weer op slot te draaien. Mijn halster is vol gekalkt met merkstift, ik heb hem zo uniek gemaakt dat hij zo te herkennen is.

En ja ik heb ook wel eens gehad dat hij na het rijden weg was, maar dat had dan vaak als reden dat iemand hem gewoon even geleend had, dan kon ik het halster bij wijze van spreken de dag daarna weer terugvinden aan de staldeur, geen probleem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:09

VSW→MA

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:11

Hoe kan je dan een slot zetten op je poetskist?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:13

Hangslotje kopen, bevestigen aan klip ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:24

Bij het uitkiezen van een poetskoffer opletten of er een oogje aan zit waar je een hangslot aan kan maken, deze heeft er geloof ik bijvoorbeeld eentje precies onder de tekst kerbl, zie je hem? als je hier een hangslot op doet dan kan hij niet meer open.
http://cdn.dehuisdiersuper.nl/media/cat ... aars_1.jpg

Niet elke koffer heeft zo'n oogje

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:03

Beste optie is om niks te lenen aan iemand sinds je ook niet weet of het andere paard ziek is en natuurlijk is er een kans dat het word gejat en je het een paar maanden of helemaal nooit meer terugziet!
Ik snap niet waarom mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven!!!! -:(-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:09

Wel touwen.Overal je naam opzetten.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:18

Ja, van borstels, tot halsters, touwen, longeerlijnen, een bak snoepjes, sokken, en een bit. :=

Maar, ik laat dan ook van alles slingeren bij mij op stal. De staleigenaresse krijgt er vast hoofdpijn van. _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:24

Jaren terug, toen ik nog op een manege reed, had ik altijd mijn poetskoffertje bij me. Op ten duur was ik daar ook een aantal borstels en een hoevenkrabber uit kwijt. Nu had ik van alles twee in mijn koffertje, dus een ramp was het niet. Pas na een hele tijd zag ik een keer mijn spulletjes liggen in de poetskist van stal. Ik denk dat iemand ze even geleend had en ze in die kist had gedaan.

Dat kan bij jou natuurlijk ook gebeurd zijn. Ik zou het gewoon volgende keer als je haar ziet het even vragen.

MerelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:16

Jaaa heb ik ook wel eens gehad.. Dat iedereen dan ziet dat je aan het zoeken bent en dat er dan van die tuttebellen staan te kijken van "oh.. ik heb echt niks gezien hoor!.." _-:( echt heel frustrerend

friske54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:34

Kan je ze niet markeren of een strotouwtje er omheen doen? Zodat je ze kan herkennen?

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:41

ik heb mijn paard thuis staan zonder pensionklanten dus ik heb er geen last van.
maar idd alles merken en een slotje op je kist doen als dat niet kan kun je een gereedschapskist bij de action halen voor 7 euro, en niks meer uitlenen ~~}>

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:10

Helaas kan er niet zo'n slot op mijn poetskist en aangezien hij net nieuw is ga ik geen nieuwe kopen waar dat wel op kan

_Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:48

Ja dit gebeurt ook bij mij. Laatst vond ik m'n peesjes niet meer en toen kwam ik er achter dat ze in iemand anders z'n poetstas zat.

Ook had ik dit eens voor: Ik ging mijn sjabrak en borstels halen, leg ze neer voor de stal van m'n paard. Dan ga ik dan mijn zadel en hoofdstel halen (de afstand van m'n paard z'n stal is behoorlijk ver en aangezien ik niet zo veel kracht heb doe ik dat in beetjes <<))

éénmaal aangekomen bij mijn paard vind ik mijn sjabrakje en m'n wolletje niet meer. Ik pak gewoon een ander. (ik had haast dus had ik ff geen tijd om hem te gaan zoeken) En toen ik aan het rijden was zag ik er een meisje mee rijden. Vroeg dan toen ze klaar was met rijden waarom ze dat had gepakt en of ik het terug mocht. Daar ant. ze op: 'ja maar, ik vond dat mooi. Mag ik dat hebben want ik verjaar deze week?!' -:(-