Wat moet ik nou met haar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearDarling

Wat moet ik nou met haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:13

Hey bokkers,'

Sorry als het hier verkeerd staat :+

Anyway...Ik zit met m'n handen in het haar. Wegens medische omstandigheden ben ik in december gestopt met werken.
Ik werkte toentertijd fulltime in de horeca.
Mijn vader z'n bedrijf ''sponsorde'' mijn paardenhobby al zo'n 1,5jaar.
Ik woon niet meer thuis, woon momenteel bij vrienden en ben op zoek naar een eigen plekje.
Mijn moeder en ik zijn niet ''on speaking terms'' en ze heeft papa zo ver gekregen om mijn paard niet meer te betalen
omdat zij het nooit eens is geweest met mijn paard of met de sport in het algemeen.
Over 4-5 maanden kan ik bij mijn spaargeld, daar zit nu een blokkade op.
Zonder pa's hulp kan ik het nu niet op brengen. Ik moet dus 5 maanden overbruggen of verkopen/weggeven/s.....
Ik heb altijd gezegd als er lieve mensen komen waarmee ze een klik heeft mag ze weg.
Maar helaas zijn die er niet.. Het is een lastige merrie, vroeger erg mishandeld geweest.
Maar daarintegen heeft ze wel Z gesprongen..
Kapot gereden met als resultaat vocht in haar achterbenen en lastig gedrag.
Steigeren, eenkennig, vier benen de lucht in etc.
Ruiters die normaal overal opstappen haken af bij het zien van haar.
Ik rij haar nu 3 jaar, en ondanks zo hier en daar een miscommunicatie, ben ik gek op haar.
Ik weet wanneer ze vervelend doet en ik negeer het.
Zij kan er immers niets aandoen hoe ze is behandeld in het verleden. Ze is mijn steun en toeverlaat..
zou het mezelf nooit vergeven als haar iets overkomt, in de zin van; handelaren, weer geslagen worden.
Papa is duidelijk, hij doet het niet meer. Ik kan het niet opbrengen, en heb geen idee wat ik nu moet doen.. |(
Geen idee waarom ik dit topic open, misschien om m'n frustratie even kwijt te kunnen...

Wat zouden jullie doen? Iemand een idee?
Laatst bijgewerkt door DearDarling op 13-02-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Re: Wat moet ik nou met haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:20

Pff wat een situatie. Ik kan niet in jou gevoel kijken dus kan ook geen advies geven wat je zou moeten doen. Financieel is het de oplossing om je paard weg te doen maar hoe gelukkig ga je daar van worden? Is het geen optie om voor een uitzendbureau te werken zodat je toch inkomen hebt?

BrenKaCaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:21

Je zou misschien een geschikte betalende verzorg(st)er kunnen zoeken om de aankomende 5 maanden te overbruggen.
Of iemand zoeken die verstand heeft van en met zulk gedrag, zodat de kans op een goed blijvend huis groter is.
Je zou ook kunnen overwegen om door grondwerk en loswerken te werken aan haar problemen om haar makkelijker te krijgen zodat de kans op een geschikt nieuw huisje groter wordt.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:23

Ja... Alleen heb ik heel weinig tijd aangezien ik nu al een maand achterloop met betalen..
In verband met mijn medische toestand mag ik nog vrij weinig doen. Zit dus aan de grond genageld. -O-

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:34

Kan je niet afspraken maken met de staleigenaar, misschien is het mogelijk die aantal maanden daar te staan en zodra je bij je spaarrekening kan alles terug te betalen?

Al twijfel ik wel hoeveel je op je spaarrekening hebt staan om een paard van te betalen. Dat gaat je misschien een jaar lukken, maar dan zal je haar alsnog moeten verkopen.

En anders paard misschien aanbieden als weidemaatje, maar dat ze wel gewoon van jou blijft.

Wel erg lastige situatie hoor. Succes TS.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:44

TS, het klinkt alsof je een bijzondere band hebt met je paardje. Je schrijft dat je over vijf maanden bij je spaargeld kan. Ik denk dat je dan je paard terug wilt? Als ik je een advies mag geven: zorg ervoor dat je niet je vaste lasten moet betalen van spaargeld. Dit geld kan je beter bewaren als reserve of eenmalige grotere aankopen. Als je je vaste lasten moet betalen van spaargeld, leef je eigenlijk op te grote voet en dat eindigt op een gegeven moment. Sterkte met je keuze!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:49

En een zomer het land op?
Begrazingtraject? Of is ze hier in jouw ogen niet geschikt voor?
Dan heb je wel wat kosten maar niet veel.
Fokkerij, is ze daar geschikt voor? Weet niet of ze medische problemen heeft of een goed papier?
Miss een fokker die haar wil laten deken tegen onderhoudskosten?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 13-02-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:49

Als ik je post zo bekijk zou ik je paard zeker niet gaan verkopen. Je moet een oplossing zien te vinden dat je haar kan houden. Praat nog eens goed met je vader, waarom zou hij je opeens in de steek laten? Het is je vader, door medische redenen kan jij niet werken dus hoe kan hij zo abrupt zeggen dat hij niet meer betaald? Beetje banketstaaf. Een paard verkopen gebeurd ook niet 1,2,3. En als je je paard over 4/5 maanden weer kan onderhouden door middel van je spaargeld lijkt het me niet nodig haar te verkopen. Kan je niet vragen of je vader je nog 4 maanden wil 'sponsoren'? Is er iemand waar je geld van kan lenen, overige vrienden, familie? Beetje aan het werk op de stal waar ze staat of toch werk zoeken ookal zijn het dan niet veel uren...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:58

Heb je nu helemaal geen inkomen? Als je afgekeurd bent om te werken, heb je recht op een uitkering. Dit in combinatie met toeslagen, heel zuinig leven en een zo goedkoop mogelijke manier stallen van je paard is misschien de oplossing. Al zal het wel heel pittig zijn.
Voor nu moet je gewoon zorgen voor (meer) inkomen. En met zeggen "dat kan ik niet" ga je het niet redden. Dus als je niet afgekeurd bent, zul je toch een baan moeten zoeken.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:54

Ik vind dit best lastig. Je woont niet meer thuis en je kunt niet meer aan het arbeidsproces deelnemen. Je vader betaalde de afgelopen 1,5 jaar je paarden hobby, nu na een gesprek met je moeder betaald hij niet meer. Ik snap dat je dat iet leuk en zeker heel vervelend vindt. Misschien dat je toch een gesprek met z'n drieën moet hebben om te kijken waar jullie uit kunnen komen.
Wanneer je niet kunt werken zul je een uitkering kunnen krijgen en dan zal je moeten kijken of het eerlijk is om dan een paard te kunnen hebben en die te laten betalen door je vader.
Je hoeft natuurlijk niet in de horeca te blijven werken zoek een baan wat bij je past en je lichamelijke beperking en kijk of je zo je paard kunt onderhouden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:42

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:57

Heb even in je profiel gespiekt. Maar wat een mooie merrie! Ik vind het mooi dat er een verhaal achter zit en dat ze jouw zo vertrouwd. Jammer dat er nog mensen bestaan die paarden zo een pijn kan doen. Veel succes!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:42

wat een rot situatie zeg! komt ook nog eens op een ongunstig moment.

recht op een uitkering?
zittend werk een optie? ( bij callcenters kom je vaak zonder ervaring aan de bak )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:45

Bedenk wel dat er aan dat spaargeld ook een eind komt ts. En wat als er dan eens met jou wat gebeurt? Heb je niet zo veel meer. Hoe zijn de mogelijkheden op lange termijn. Voor hoelang zou jij nog kunnen betalen?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:50

Kun je je paard niet ergens stallen wat goedkoper is?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:06

Heb je het nu over Drossana? Is die vroeger mishandeld? Hoe oud was ze toen ze mishandeld was?

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 18:31

Ik ben nog minderjarig, over 4,5maand 18. Dan krijg ik mijn stufi etc. + m'n spaargeld. Ik woon niet meer thuis, geen contact meer met mijn moeder en mijn vader laat zich ompraten. Ik ga niet alles online zetten maar als je heel het verhaal wilt weten kan je me pb-en. Er komt as dinsdag een hele leuke meid kijken voor bruikleen, ben benieuwd! :))

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:56

DearDarling schreef:
Ik ben nog minderjarig, over 4,5maand 18. Dan krijg ik mijn stufi etc. + m'n spaargeld. Ik woon niet meer thuis, geen contact meer met mijn moeder en mijn vader laat zich ompraten. Ik ga niet alles online zetten maar als je heel het verhaal wilt weten kan je me pb-en. Er komt as dinsdag een hele leuke meid kijken voor bruikleen, ben benieuwd! :))

Veel succes zaterdag!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:23

DearDarling schreef:

Ik wil graag wel het verhaal van je merrie weten, mag per PB.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:27

OPG→ PP

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:47

DearDarling, is er geen mogelijkheid om een aantal uurtjes op stal te helpen en zo wat korting op je stalgeld te verdienen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:51

Een of twee Krantenwijk gaan lopen en dan kiezen voor Telegraaf, Volkskrant en AD (soms zit de trouw er ook nog bij) tegelijk. Daar kun je echt je stalling mee bij elkaar verdienen. Heb het naast mijn werk jaren gedaan en het is echt zwaar, maar ben zo dankbaar dat ik dat gedaan heb want toen het royaler werd had ik wel nog mijn paard (en ik heb hem nog, lees inmiddels 15 jaar!). Het was iedere zweetdruppel meer dan waard. Jij hoeft maar een half jaar, dus go for it *\o/*

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:02

Helaas... het meisje wat zou komen kijken is door privé omstandigheden niet gekomen, en gaat ook niet meer komen.
Ze vindt het zelf ook heel erg jammer, en ik baal als een stekker.. :(
Zondag komen misschien twee zussen kijken, ben benieuwd :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:36

Balen! Succes zondag!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:52

En de tips van pien_2010 en mij?
Heb je daar niets aan?
Liever niet afhankelijk van een ander zijn...ook daar kunnen de omstandigheden wijzigen en ben je weer terug bij af...