Ik zal de situatie in het kort uitleggen, probeer je in te leven in de situatie, het gaat namelijk niet over een particulier paard.
Wat als een paard niet meer het werk kan doen waarvoor hij gekomen is? Dan is het bij ons tijd om afscheid te nemen van het paard. Hoe jammer het ook is, dat werkt gewoon niet.
Nu is de situatie als volgt, we hebben een geweldig dier staan. Maar helaas kan zij het werk niet meer aan. Dit gebeurd wel vaker, en dan zijn de meeste paarden mee gegaan met medewerkers e.d. die ze dan nog een mooie laatste dag gaven. Jaren geleden ging er een haflinger van 27 mee met een stagiaire, die heeft nog 3 mooie jaren gehad met bosritten
Wanneer een paard pijn heeft en gewoon helemaal op is, dan is het een makkelijke keuze en gaat het paard naar de eeuwige jachtvelden.
Nu is het geval dat we op dit moment niet een plekje weten in de omgeving, en we dus op het punt staan om voor dit paard een nieuw plekje te zoeken. Het is echt een geweldig dier, heel lief, geduldig met kinderen. Maar er mag niet meer op gereden worden (voor de kar mag wel). Natuurlijk zijn er ook wat minder leuke kanten aan haar, maar daar ben ik bereid heel eerlijk over te zijn.
Maar hoe zorg je er nou voor dat je echt dat geweldige en betrouwbaar plekje vind waar ze oud kan worden? Zo vaak lees je verhalen van mensen die het paard toch nog doorverkopen, over het paard liegen en er geld mee verdienen.
Iemand hier ervaringen mee? Eerst het nieuwe huisje gecheckt o.i.d.?
En ik ben mij er zeker bewust van dat je zo'n paard net zo goed naar de slacht kan doen, omdat je er dan zeker van bent dat het paard verder niets meer kan overkomen. Maar ze heeft zoveel jaren voor ons gelopen en ze is nog hartstikke gezond. Ze kan prima nog het bos in en als weidemaatje dienen.
Ik ben bang dat als je dit paard voor niets op marktplaats zet, er hele verkeerde mensen op afkomen.
Jeeeeej, wat een vaag verhaal