Ik rijd al zo'n 6 of 7 jaar bij kennis. Die heeft 1 klein uitgevallen kwpn'er (Shavanna) en 2 shetjes. Op 1 shetje heb ik leren rijden. Dat shetje heet Polly en is echt heel lief! Maar nu rijdt ik op Shavanna die ook heel lief en braaf is! Dan is er nog een shetje: Blessie. Eigenlijk is ze een welch x shetlander en ze is rond de 4 jaar. Ik ben haar nu aan het beleren. Maar dat gaat best moeizaam. Dat komt natuurlijk omdat ik bijna geen ervaring heb met het beleren. Maar ik heb al een paar dingen aan haar geleerd. Ze kan bijvoorbeeld al gelongeerd worden en is gewend aan het zadel en hoofdstel. Ook heeft ze al een klein meisje op haar rug gehad en hebben we rond gestapt. Ik heb ook langzaamaan met veel stapjes eindelijk een keertje op haar kunnen zitten maar dat is al een tijdje geleden. Maar daar ben ik eigenlijk vastgelopen. Want ik kan dat kleine meisje niet op Blessie laten draven, want dat meisjes stuitert veel te veel en dan zal ze er denk ik af gebokt worden en dat wil ik natuurlijk niet. Maar als ik op haar ga zitten gaat het eigenlijk ook niet goed. Ze word boos op me en dan kom ik niet verder. Ik weet dat het een kwestie van opbouwen is maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben?
PS: sorry als het verkeerd staat
maar ik snap nog niet veel van bokt.
Maar de eigenaar wil wel dat ze ingereden wordt. Zelf heeft ze er geen tijd voor. Dus misschien hebben jullie nog tips die ik zelf zou kunnen doen?