wie heeft er tips voor ons?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

wie heeft er tips voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 11:15

lieve bokkers,

Ik ben Loïs mooij en 16 jaar, op de foto's zien jullie mij op mijn topper Bacardi die ik op 13 jarige leeftijd heb gekregen. toen wij hem kochten was hij verwaarloosd maar alsnog wilde ik hem, zijn lieve hoofdje en leuke karakter sprak me aan..

na heel veel gedoe en een tijdje in de verkoop hebben wij hem toch gehouden en ik moet zeggen dat ik heel erg blij ben dat ik hem toch niet heb verkocht! want nu 3 jaar later rijden we Z1 en zijn we hard aan het trainen om als junioren te gaan starten :)

ik blijf er altijd bij dat je van iedereen wat kan leren dus wie tips heeft graag! *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit :D

Iljaa1

Re: wie heeft er tips voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:18

Het paard loopt op deze 2 fotos achter de loodlijn, probeer het neusje er wat meer uit te rijden!
stoer paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:23

Ik zie op de tweede foto een mooi gestrekt (al loopt hij teveel op de voorhand) voorbeen, maar een achterbeen dat er totaal niet onder komt. :o
Als ik jou was, zou ik daar aan gaan werken, dat hij zijn achterbeen meer gaat gebruiken en daarmee dus ook beter kan gaan verzamelen, want dat is op dat niveau toch wel belangrijk.

Wel een heel mooi paardje zeg!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:39

ITP --> RIJ-ITP

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:49

Je hebt een heel mooi paard!
Ik ga mee met Iljaa, probeer meer het neusje eruit te rijden ivm de loodlijn
:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:52

Bacardi logo op zn kont, leuk bedacht!

Probeer echt neusje naar voren te rijden.
Je strekken is aan de voorkant mooi, maar aan de achterkant doet ie eigenlijk niks..
Probeer hem dus meer op het achterbeen te rijden!

Succes :).

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:32

Meer overgangen rijden en schik overgangen. Ik vind het er heel leuk uit zien alleen wat meer het neusje er uit.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:48

hoe krijg ik zijn neusje er wat meer uit? hij is erg lang en we zijn hard bezig voor het achterbeen maar ik vind het erg lastig... :(

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:53

Ik zie een paard en amazone die een heleboel stappen hebben overgeslagen. Jammer, want jullie zien er als combinatie heel erg leuk uit. Zou gewoon terug gaan naar de basis. En van daaruit die achterhand sterker gaan maken.

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:09

Op de laatste foto lijkt het of het achterbeen meer stuwend als dragend is. Probeer hier aan te werken door veel korte schakelingen te maken en ervoor te zorgen dat hij snel blijft in het achterbeen bij het terugrijden. Alshij achter meer gaat dragen zal hij min of meer vanzelf ook voor meer om omhoog komen. Jullie zijn een leuke combi. Lekker genieten van elkaar

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:02

Door inderdaad terug te gaan naar de basis, goed van achter uit naar voren rijden. goed voorwaarts houden, dit opvangen aan de voorkant en hem zo meer horizontaal en op de achterhand rijden. De oefeningen zijn als het goed is bevestigd! Dus maak je daar geen zorgen over! Veel overgangen, verras je paard met de training zo blijft hij er goed bij, door veel overgangen zowel naar voren als terug wordt hij sterker en zal hij zichzelf meer kunnen gaan dragen.
succes !

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:09

Ik volg, ik ben ook 16 en krijg binnekort een paard van 14 jaar allerlei commetaar vanwege de "wat oudere" leeftijd van het paard, maar ik zet door.