Hallo, Ik heb nu al 1 jaartje een verzorg shetlanderxfallabella die heel erg ondeugend is. Ze is 3 jaar en in her begin was ze erg lief. Nu begint ze ineens tegen ons te bokken als we haar een trucje willen leren. Het is zonder zweep! En als we koekjes hebben word ze heel de tijd onrustig en gaat ze happen en komt ze dreigend op ons af. Ze staat alleen maar heeft een honden vriendje baasjes en verzorgsters die 4x per week komen. Soms 5x. Kan iemand me helpen? Hoe ik t moet oplossen??? Ze loopt niet voor de kar trouwens!
Net wat hier boven word gezegd. Begin dan bij het begin. Ik en vriendin hebben dit ook aantal jaar geleden gehad en toen zijn wij weer back to basic gegaan. Dus vrijwel echt leren door bijv te draven met de pony, ineens stil te staan en dan de pony ook leren op dat moment stil te laten staan. En oefeningen zoals achterwaarts laten lopen op houding etc. Staan wel veel oefeningen op Youtube en op sites. Succes
Aan een hondenvriendje hebben paarden helaas niet zo veel. Een pony alleen is best sneu. Het kan zijn dat ze ook daardoor stout gaat doen. Ze heeft nu geen soortgenootje waar ze mee kan kroelen of die haar dingen kan leren. Misschien kan je dat met de eigenaar bespreken?