afval oefeningen voor een dik haflingertje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haffie14

afval oefeningen voor een dik haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 10:46

hallo ik heb een haflingertje van 15 jaar ze staat dag en nacht buiten op een weiland en ze is een beetje te dik. wie weet leuke oefeningen die ik met haar kan doen zodat ze wat afvalt
alvast bedankt _/-\o_

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: afval oefeningen voor een dik haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:41

VSW -> YRT

xjessiesl

Re: afval oefeningen voor een dik haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:15

Staat ze op hoog gras? Wat minder extra's geven zoals snoepjes, heb zelf ook een paardje wat behoorlijk aan de volle kant is. Ik longeer, rijd en doe bijvoorbeeld buiten ritjes. Sommige pony's hebben over het algemeen een wat bredere bouw. Maar je kunt het beste gewoon wat minder extra's geven, goed beweging geven en een beetje op het gras letten of het toevallig niet te veel is/hoog. Het moet niet zo zijn dat die op een leeg stuk komt te staan, maar wat minder gras zou ook wel mogen denk ik haha! Veel succes.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:38

xjessiesl schreef:
Staat ze op hoog gras? Wat minder extra's geven zoals snoepjes, heb zelf ook een paardje wat behoorlijk aan de volle kant is. Ik longeer, rijd en doe bijvoorbeeld buiten ritjes. Sommige pony's hebben over het algemeen een wat bredere bouw. Maar je kunt het beste gewoon wat minder extra's geven, goed beweging geven en een beetje op het gras letten of het toevallig niet te veel is/hoog. Het moet niet zo zijn dat die op een leeg stuk komt te staan, maar wat minder gras zou ook wel mogen denk ik haha! Veel succes.

Nee ze staat niet op hoog gras maar t probleem is ook als ik aant rijden of longeren ben na 10 min is ze het zat en verzet ze geen stap meer ik weet ook nie precies of t nou slechte conditie is of gwn geen zin meer