2 kinderen en eigen paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSylvano

2 kinderen en eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:01

Hallo allemaal,

Inmiddels mama van 2, de oudste is nu 2jr 8 mnd en de jongste 8 mnd. Sinds kort het rijden weer opgepakt met een leuk bijrijpaard waar ik 3x pw heen ga en binnenkort mee ga crossen :)
Erg leuk allemaal maar krijg gelijk weer kriebels voor een eigen paard (nu absoluut nog niet ad orde wegens financien en eerst dit bijrijpaardje maar eens vol houden ;) ) Maar hoe doen mama's dat? Of hebben jullie gewacht tot de kinderen op de basisschool zitten ? En hebben jullie vanaf t begin een bijrijdster enzovoort?

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:24

Ligt er denk ik een beetje aan hoe je van plan bent je paard te stallen. Bij een stalling met goed verlichte bak/binnenbak kun je natuurlijk ook 's avonds rijden.
Deze mama heeft de paarden thuis staan, dus dat scheelt enorm :P

MarianneW

Re: 2 kinderen en eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:30

Ik ben moeder van 1 kindje en ben zwanger van de tweede. Ik vind het heerlijk om mijn eigen ding te hebben, dus paardlief zal niet weggaan, maar soms is het wel eens lastig. Ik heb een zusje die mijn paard ook rijdt en een bijrijdster, anders had het denk ik niet gegaan (vooral als er iemand op vakantie is of ziek enz)
Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor stal je paard staat, als je in een volpension staat waar je paard sowieso gevoerd en gemest wordt en buiten komt is dat anders dan wanneer je het zelf doet.

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor een eigen paard als ik kinderen had, nu was de situatie anders en was het paard er al :P Mocht mijn paard onverhoopt overlijden oid dan weet ik ook niet of ik nog een nieuw paard zou kopen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:32

Ik ging rijden als de kinderen in bed lagen, dus om 20 uur richting stal.
Gelukkig heeft manlief geen hobby's buiten huis, dus dat was geen probleem.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:40

Hier ook 2 kindjes. 4 jaar en 15mnd. Paard staat op volpension, dus qua onderhoud moet ik me geen zorgen maken. Ik zie mijn paard niet dagelijks maar probeer toch zo'n 5x/week te gaan. Voornamelijk 's avonds, en een 2tal keer overdag. Ik heb gelukkig wel de kans en de financiële mogelijlkheid om 3/4e te werken.
Het is wel niet altijd even makkelijk. Iedere vrijdag heb ik een babaysit zodat ik rustig naar m'n paard toe kan, en als er eentje ziek is moet paardlief daar helaas aan geloven. :') In mijn geval moet er veel gepland worden, maar het lukt wel. :j
Als paard hier komt te overlijden, komt er quasi zeker een vervanger.

FleurSylvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:00

Het zal dan sowieso om vol pension gaan en binnebak :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:04

Joh, over een paar jaar zitten ze op school. Heb je weer wat meer tijd;)
En als het paard op pension staat, hoef je je ook niet rot te voelen als je een keer niet kan als er een kleintje ziek is ofzo. Of ze idd bij huis, dat lijkt mij ook ideaal:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:10

VSW -> PP

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:10

Het gaat er inderdaad om hoe je je paard stalt en om wat voor soort paard het gaat. Is het een paard dat elke dag getraind moet worden of kan het ook een paar dagen zonder training. Wat wil jij daarnaast met het paard doen.

Ik ben nu in verwachting van mijn tweede kindje, mijn paard wordt doordeweeks verzorgt en ik train op het moment niet door gebrek aan energie maar dat maakt voor mijn paard weinig uit omdat ze de nodige beweging gewoon krijgt buiten.
Het ligt er dus maar net aan wat je wilt en wat de behoeften van het paard zijn.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:15

hier ook een mama van twee.
De oudste is 7.5 en de jongste dik 4
Mijn paard was er al toen ze geboren werden en ging altijd savonds als ze op bed lagen.
In 2013 is mijn paard overleden en had ik niet de intentie om een paard weer aan te schaffen. Alleen loopt het soms wat anders en heb ik in aug 2013 een prachtig hengstveulen gekregen.
Hier kan ik nu njog niets mee maar rij voor de staleigenaresse een friese merrie drie keer in de week.
Dit doe ik in de avond of als de kids naar school zijn.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:24

Ik heb een paard (17 jaar,heb haar al 13 jaar) en 2 kinderen. Oudste 4 jaar, jongste 3 jaar. Mijn man werkt 40 uur per week doordeweeks en is iedere avond om 17.00 uur thuis. Dan eten we met zn allen en daarna ga ik naar mijn paard. Ik ga in totaal 5x per week naar mn paard, 3x doordeweeks. Voor de 2 overige dagen heb ik n verzorgster. Ook heeft mijn zus n pony op dezelfde stal, dus in geval van ziekte kan zij mijn paard doen. Andersom ook natuurlijk. Paard staat op pensionstal waar er zelf uitgemest moet worden. Voeren,buiten en binnen zetten wordt gedaan.
De kinderen zijn het niet anders gewend. En vinden het meestal prima. De oudste zegt wel soms dat hij me zo gaat missen. Dat is alleen bij weg gaan, daarna vrolijk met zn vader en broertje spelen.
Ook ik vind het fijn om iets voor mezelf te hebben. En mn man vindt t ook fijn als ik er even niet bij ben. Wil nogal graag dat dingen op mijn manier gaan ;)
Als ze straks allebei op de basisschool zitten, ga ik waarschijnlijk overdag naar stal.
Dus wat mij betreft gaan kleine kinderen en een paard prima samen,dankzij mijn man. En een verzorgster en mn zus!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:13

FleurSylvano schreef:

Vol pension is wel handig, maar een binnenbak is echt niet nodig (wel lekker luxe :D )

FleurSylvano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:30

Myca schreef:
FleurSylvano schreef:

Vol pension is wel handig, maar een binnenbak is echt niet nodig (wel lekker luxe :D )

Haha als ik t doe doe ik t goed, wil altijd kunnen rijden haha maar wel afhankelijk vd financien tegen die tijd want scheet soms wel 100 euro

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:41

Ben hoogzwanger van de tweede en mijn paard heb ik nu 6.5 jaar. Die gaat echt niet zomaar weg. Ik heb niet elke dag tijd, maar ik sta op een heerlijke stal waar ze 24/7buiten staat in een verharde paddock, twee schuilstallen heeft en wat vriendinnetjes. Soms (ook dagen dat ik gewoon kan komen) wordt ze in de bak gezet met weer andere paarden.
Vind het heerlijk zo, zonder verzorgster, af en toe heb ik geen tijd of heeft mijn vriend geen tijd om op te passen maar dan blijf ik gewoon zonder schuldgevoel thuis :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:50

Ik heb mijn paard 6 jaar geleden gekocht toen mijn jongste naar de basisschool ging. Ik ging weer werken, had geld en kocht mijn eerste eigen paard. Paard staat wel in volpension. Ik ben inmiddels werkloos maar zit inmiddels in het 2e jaar van een deeltijd HBO studie. Dus gezin, stage/werk, studie, huishouden en paard (en halve lease pony voor mijn oudste). Druk? Jazeker maar het is de moeite waard en nu ze ouder zijn gaan ze gezellig mee naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:52

2 kinderen een fulltime baan en een eigen paard. Soms is het zwaar...
Ik ga dus bijna altijd pas als m'n zoontje (7) naar bed is ( de oudste is 18 .. maar ook toen zij kleiner was had ik een paard )
Ze staat hele dagen buiten in de kudde, en heb 1 x per week een bijrijdster. En dan ga ik zelf 4 keer naar haar toe.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:55

Het is pittig maar te doen en een partner die het een beetje begrijpt allemaal is ook handig! Ik rij 6 x per week. Werk 3 dagen en heb 2 kinderen en dan wil ik straks ook weer starten...