poepvlekken uit witte benen en dikke vacht laten glimmen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nin01

poepvlekken uit witte benen en dikke vacht laten glimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:28

hallew,

ik heb een witte pony met nog een dunne wintervacht! := := := .
we hebben binnekort een wedstrijd, wie o wie weet een makkelijke natuurlijke manier om poepvlekken van zijn buik en benen te krijgen???? :? :? en met dressuur wedstrijden zie je de paarden helemaal glimmen, dit wil ik ook O:) maar hoe?? en kan dit met een dikke vacht?

JesdaJinn

Re: poepvlekken uit witte benen en dikke vacht laten glimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:33

Ik weet niet of het, het zelfde is maar ik heb een zwart/witte hond. Een Border Collie en vaak is het een Modder Collie en wanneer het echt erg is was ik hem met afwasmiddel. Hij wordt hier echt spierwit van en super zacht. Natuurlijk goed uitspoelen, maar dat is met alle shampoos. Wel kan je hond/dier hier een allergische reactie op hebben, maar dat is een kwestie van proberen :Y)

bongartzfran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:34

Voor die poepvlekken heb ik geen tip maar glimmen kan met een heel klein beetje babyolie op een washandje of zoiets en dan over het lijf wrijven. Doe een klein beetje per keer voor een klein stukje want als je meteen heel veel doet zodat je het hele lichaam in een keer kan doen krijg je een enorme vettige vlek die donker is, niet mooi dus. Doe dit ook niet op de plek van het zadel en de singel want dat glijd. Hopelijk heb je er wat aan!

Nin01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:47

JesdaJinn schreef:
Ik weet niet of het, het zelfde is maar ik heb een zwart/witte hond. Een Border Collie en vaak is het een Modder Collie en wanneer het echt erg is was ik hem met afwasmiddel. Hij wordt hier echt spierwit van en super zacht. Natuurlijk goed uitspoelen, maar dat is met alle shampoos. Wel kan je hond/dier hier een allergische reactie op hebben, maar dat is een kwestie van proberen :Y)

jaa ik zal het gaan uitproberen!!

Nin01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:47

bongartzfran schreef:
Voor die poepvlekken heb ik geen tip maar glimmen kan met een heel klein beetje babyolie op een washandje of zoiets en dan over het lijf wrijven. Doe een klein beetje per keer voor een klein stukje want als je meteen heel veel doet zodat je het hele lichaam in een keer kan doen krijg je een enorme vettige vlek die donker is, niet mooi dus. Doe dit ook niet op de plek van het zadel en de singel want dat glijd. Hopelijk heb je er wat aan!

Jaa heel erg bedankt!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:52

Nogmaals, ik weet niet hoe het met paarden zit want daar heb ik geen verstand van.

Hier een voorbeeld:

Afbeelding
Hier had hij even in een mestbult gespeeld en hij stonk een uur in de wind :=

Normaal issie zo, na het wandelen/spelen/regen/modder/noem maar op:

Afbeelding

Hanneke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:57

Vroeger gebruikte ik Biotex Groen bij mijn witte verzorgpony, een soort poeder in een pak. Oplossen in warm water en met een borstel flink schrobben. Wel even goed naspoelen. Kun je ook een staart mee wit krijgen. Hij had er geen last van, geen allergische reactie of jeuk. Wel even een deken op doen om hem schoon te houden. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:00

Afwasmiddel ontvet te erg. Is niet verstandig.
Om te laten glimmen kun je ook baby-oliedoekjes gebruiken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:00

Lindsey_99 schreef:
Afwasmiddel ontvet te erg. Is niet verstandig.
Om te laten glimmen kun je ook baby-oliedoekjes gebruiken.

Maken ze zo weer nieuwe aan. Volgende dag is dat alweer bij :j
Natuurlijk ook niet elke dag/week te doen. Hij is 2 jaar en nu 2 keer gedaan

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:03

Ik heb wel eens ossengalzeep gebruikt. Moet je een nagelborsteltje in het lauw warme water dopen en dan een beetje over de zeep wrijven en dan even in laten trekken. Dan goed uitspoelen. Werkte bij mij erg goed (bonte pony met heel veel wit)

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:11

Benen kan je wel wassen met lauw water. Je kan de vacht meer later glimmen door een klein beetje zonnebloem- of lijnzaadolie over het voer van je paard te doen, of natuurlijk glansspray gebruiken. Je hebt ook wel van die schapenwol borstels, volgens mij helpt dat ook goed! :j

Isabelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:33

Ik heb ook laatst gehoord dat houtskool werkt! Heb zelf ook een witte pony dus zoek ook regelmatig naar manieren om makkelijk en snel wit te krijgen#

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:35

Wassen met warm water en groene zeep, of met zilvershampoo werkt goed.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:49

Niet wassen afwasmiddel!
Laatst nog iemand die dat geprobeerd had op haar paard, paard werd helemaal gek van de jeuk! Het maakt absoluut WEL uit dat je de hele vetlaag weg wast.
Je zou het eventueel wél in de staart kunnen doen, maar dan niet op de staartwortel.

Je gaat jezelf toch ook niet volledig wassen met afwasmiddel?!

Wel goede tips:
Groene zeep,
cowboy magic (shine in yellowout of greenspot remover)
zilvershampoo voor de staart
Laatst bijgewerkt door jorretje op 17-01-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:50

Een tip om mooie witte benen te krijgen is ze te wassen met zilver shampoo, daarna met talkpoeder (poeder voor baby-billetjes) insmeren, laten drogen en er dan afborstelen. Maar dan moet het talkpoeder echt goed opgedroogd zijn. Ik was mijn paard zeker wel 2 a 3 uur van tevoren zodat de benen echt goed zijn opgedroogd. Dan zijn de benen echt stralend wit!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:52

Houtskool heb ik zelf geen goede ervaringen mee, dan wordt het soort van rood en gaat t alsnog niet weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 07:29

WD-V >>> YRT

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:09

Ik heb ook een witte...de mijne heeft zowieso altijd 'n deken op,winter en zomer...

De benen,ik scheer ze altijd op zorge dus dat daar de haren altijd kort zijn,dan ga je ze idd met lauw/warm water nat maken en je gebruikt cowboyMagic Yellow out/ of zilvershampoo of Betadine shampoo ,bij alles geldt even laten inweken en heel goed uit spoelen!!
Ook kun je nog bij webshops speciaal spul kopen voor witte paarden/benen (bij shops waarbij paarden naar 'n keuring moeten,bv ponyweb.eu)
Sucses en verder zou ik zeggen,mss beter bijhouden zo'n witte....

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:43

Benen wassen met zilvershampoo of speciale paardenshampoo voor witte paarden. En de cowboy magic spray werkt ook echt super. Even sprayen, inwrijven, in laten trekken en even met een handdoek eroverheen. Glans kan je krijgen door bijv wat babyolie op een wollem handschoen of sprayen met bijv. Dreamcoat. Dit zijn de producten die ik gebruik voor een wedstrijd bij mijn viespeuk.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:53

In de zee of betadine shampoo werkt bij mij altijd goed :j

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:21

1)
Borstels niet gebruiken op natte onderbenen. Die veroorzaken kleine wondjes die dan kunnen ontsteken. Hoe dan wel: een zacht sponsje bij het afspoelen van de onderbenen.

2)
Met gemalen lijnzaad in zijn dieet, en regelmatig poetsen gaat hij glimmen. Het lijnzaad bevat omege 3 vetten hetgeen tevens goed schijnt te zijn voor celopbouw. Tegenstanders zeggen weer dat de maag van het paard het zwaar heeft met vetten.

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:41

Ik waste mijn ex-lease paard altijd met baby shampoo werkt er goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:46

Topic aangemaakt met SA dus slotje :)