trainingsagenda

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje1

trainingsagenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 07:50

Ik had bij Divoza ooit een trainingsagenda zien liggen. Zo een waar je iedere dag in kan schrijven wat je gedaan hebt. Nu wil ik er zelf een maken, omdat het dan beter in mijn eigen agenda-map past en omdat ik hem vrij duur vond.

Nu is de vraag aan de bokkers die hem ook gebruiken of een ander soort trainingsagenda, en wat zijn dan de dingen die erin staan om je test bij te noteren. Ik weet dat ik hem heel interressant vond, maar toch heb ik moeite om alle punten die daar instonden weer te herinneren.

Polly
Moderator Algemeen

Re: trainingsagenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:04

ik had altijd gewoon een bureau agenda op stal liggen waar ik beknopt inschreef wat ik had gedaan met evt bijzonderheden erbij. Dat deed mijn bijrijder ook en zo hadden we een mooi overzicht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:46

TAO -> PP

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:52

Ik gebruik een kleine agenda en daar schrijf ik in als het paard gelopen heeft. Zo heb ik een mooi overzicht.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:55

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:59

Ik heb "Het logboek voor de dressuurruiter" bedoel je deze misschien? Héél fijn boek wel enorm gedetailleerd maar ook met op elke pagina leuke quotes van sportmensen enzo... Je bent wel altijd redelijk lang bezig om het in te vullen vind ik maar een gewone agenda hield ik nooit vol & dit werkt wel voor mij. Ik vul het wel niet stipt elke training in maar wel bij elke wedstrijd!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:22

ik schrijf alles in een online agenda.

Moosje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:53

Ja ik denk dat ik zo een logboek voor de dressuurruiter bedoel. Ik ben nu aan het denken wat daar allemaal instond. Ik kan me herinneren de weersomstandigheden, een lijstje van wat je gedaan had, longeren, buitenrit . Maar wat stond er verder toch weer in?

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:41

Het is heel uitgebreid hoor! Echt alles moet je noteren van moment dat je rijdt tot weersomstandigheden maar natuurlijk het belangrijkste is een makkelijk rooster om aan te duiden hoe hij was (lossigheid, ontspanning enzovoort), een schema om te noteren hoe jij en je paard zich voelden (fitheid/soepelheid/andere beweging gehad) en dan nog ruimte om bepaalde oefeningen op te schrijven, de commentaar van je trainer & dingen om de volgende keer op te letten!