Als volwassenen starten in de F3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Als volwassenen starten in de F3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 15:31

Ga binnenkort mijn eerste F3 rijden, terwijl ik al 38 ben hahahaha.
Gewoon voor de fun, kijken waar we nu precies "staan", zeg maar.
Vindt het wel superspannend en ook een beetje maf, mijn dochter van 12 gaat al naar de F6.
Zijn er meer volwassenen die binnenkort in een F proef starten?
Ik zag hier wel een oude topic van 3 jaar gelden over maar niks recent.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:38

Ik reed op mijn 24e een f5 proef. Heel leuk om te doen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:51

Niks mis mee! Hartstikke leuk juist :j Ik deed begin 2013 mijn eerste F-proef, begon in de F4. Ik was toen 22. Op 7 februari ga ik voor het eerst een F7-proefje doen. :D Het duurt best lang om er een beetje doorheen te komen, omdat we maar zo'n zes FNRS-wedstrijdavonden voor volwassenen hebben per jaar.

Marie111

Re: Als volwassenen starten in de F3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:02

Ik deed op mijn 45e de F1. Maakt niks uit toch? F-proefjes doe je voor jezelf ten slotte en is voor alle leeftijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

Niks mis mee, wij hebben hier meerdere lesklanten die meedoen aan de fnrs proeven, heb er aardig wat rijden in de diverse proeven, laag en hoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:01

Toen ik nog F proeven starte op de manege, reden er met regelmaat volwassen mensen mee (ook in de lagere F klasse). Vond dit persoonlijk altijd erg leuk en helemaal niet raar. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:03

Ik ben FNRS jury en zie regelmatig volwassenen op verschillende niveau's. Het is helemaal niet raar!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:05

Op de manege waar ik kom rijden ook meerdere volwassenen de lagere proeven, helemaal niks mis mee.
Iedereen rijd op zijn/haar eigen niveau en zolang je er maar plezier in hebt, dat is 't belangrijkste. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:31

Ik ben als volwassene begonnen in de F2. Inmiddels rijd ik F9 en OS1. Je moet ergens beginnen en je rijdt de proefjes helemaal voor jezelf dat is het mooie aan de fnrs dat iedereen op haar niveau kan instromen.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:13

Ik rij ook fnrs proefjes, bij ons op de manege werd er wel wat lacherig over gedaan door die jonge meiden hahaha lekker belangrijk ik doe wat ik leuk vind en heb er vroeger geen kans voor gehad!

En er dan ook nog met de prijzen vandoor gaan, dan lach ik nog harder!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:15

Ik ben wel als 10-jarige begonnen met de FNRS proeven maar omdat ik de laatste jaren maar heel af en toe een proefje rijd zit ik nu, als 20-jarige, ook nog in de F9. Bij ons op de manege hebben we overigens best veel volwassenen die F-proeven rijden :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 07:56

Er rijden bij ons wel volwassenen F proeven maar die rijden allemaal al hoger.
Zelfs mijn dochter rijdt nu al hoger (F6) :D
Vroeger reed ik wel eens een wedstrijdje maar niks officieels ofzo. Mijn ouders supporterden me niet zo en ik was niet zo fanatiek.
Onze instructrice had al eens gezegd dat wij ook F proeven konden gaan rijden maar daar deed iedereen een beetje lacherig overig en ook ik riep heel hard dat ik daar de ambitie niet voor heb.
Maar goed, inmiddels lease ik een heel leuk paardje en is er iemand die ook F3 wil starten, dus ach waarom ook niet? :)
Als het goed is leer ik er alleen maar van. Maar wel stiekem doodnerveus hahahahahaha

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:18

Een goede vriendin van mij is onlangs F1 gestart en kreeg werd door iedereen geholpen en aangemoedigd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:38

Je moet ergens beginnen toch!

Bij ons op de manege zie ik ook regelmatig volwassenen in de lagere F-klassen van start gaan. En mijn moeder doet al enkele jaren met heel veel plezier F-proefjes met haar paard. Die is nu in de F8 aangekomen, maar is ook (bijna) bij het begin begonnen :j

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:23

Ik ben twee maanden terug begonnen in de F2, ik durfde door een ongeval niet meer in galop. Nu ben ik 2 maanden verder en durf ik wel weer in galop! Ik ga zaterdag starten in de F3 en heb er super veel zin in! <3
Ik had heel erg het idee dat ik uitgelachen zou worden, maar iedereen was juist trots dat ik gewoon meedeed!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:21

Ik zit ook pas in de F3 maar t vervelende is dat ik draf een heleboel meer kan dan dat, maar in galop kon ik nooit een fatsoenlijk rondje rijden doordat ik bang was door een val. Het gaat nu weer omdat ik 5 weken niet heb gereden, maar ik kan heel veel dingen van de hogere proeven ook al draf, gewoon omdat we die dingen meepakken in de les, oa wijken en apixie voltes in een gebroken lijn.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 07:37

Ben inmiddels door naar de F6.
Benieuwd hoe het dan gaat. Helaas veel gezondheidsproblemen en ik merk dat zo'n wedstrijd al met al toch veel kruim begint te kosten (poetsen/invlechten, losrijden, 8 minuten zo goed mogelijk rijden en dan weer uitstappen en afzadelen).
Maar goed zo lang het gaat en we vooruitgang boeken blijf ik meedoen, vindt het wel heel leuk.

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:23

Het kan gewoon :) bij mij op de manege rijden ook gewoon volwassen in de F proefjes . Is toch super leuk! Ik wil zelf ook weer gaan beginnen maar door een blessure moet ik weer rustig gaan beginnen met rijden, ik zou dan in de f4 starten maar dan ben ik in de 20 hopelijk dat dat ook mogelijk is.

Ik vind het juist super gaaf om al die volwassenen proefjes te zien rijden.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:32

Ik startte op mijn 60ste in de F3. Mijn beide paardrijvriendinnen zijn al met pensioen en zijn met F1 gestart. Ze zitten nu ook op F3. Bij ons rijden de jongeren/pony's hun proef op een andere dag dan de volwassenen/paarden.

Ik heb altijd gezegd dat ik geen zin had in die proefjes, omdat je vanaf F4 in wedstrijdtenue moet, en ik wilde daar geen geld aan uitgeven. Maar toen ging ik carrousel rijden en had ik dat spul toch liggen. Dus nu doe ik af en toe een proefje, gewoon voor de gezelligheid.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 15:49

Hahaha dat wedstrijdtenue ja.
Toen ik vroeger als kind/tiener paard reed was er geen geld voor een wedstrijdtenue en ik kan me ook niet herinneren dat er bij ons aan de manege aan werd gedaan.
Toen mijn dochter, en later mijn zoon in de F1 startte reden ze meten iin volledige wedstrijduitruisting, zoals bijna alle kinderen op de manege.
Alleen bij de volwassenen rijden er een aantal gewoon in effen kleding of een witte broek met effen trui/blouse.
Toen ik dan toch wedstrijdjes ging rijden heb ik me wel een wedstrijdtenue aangeschaft _O- meer als compensatie van vroeger hahaha Rijdt alleen niet met plastron want dan krijg ik het gevoel dat ik stik.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:40

Ik heb vorige week de F3 gedaan (ben 47). Zag er als een berg op tegen de rondjes galop. Ondanks de mislukte rechtergalop toch nog 220 punten en derde plaats! (achter 2 kinderen).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:39

Bmamavan2 schreef:
Ben inmiddels door naar de F6.

Gefeliciteerd *\o/*

Kom je nog een keer binnenwippen in het andere "op latere leeftijd" topic dat je 2½ jaar geleden hebt gestart? Loopt nog steeds als gezellig hk topic :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 06:32

Ja zal me binnenkort weer eens melden. Is een en ander veranderd in de tussentijd.