Wedstrijd proefje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starza

Wedstrijd proefje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 18:17

hallo Bokkers!
Ik ga zondag meedoen met mijn pony met een proefje ;p.
Het is eigenlijk een manegepony idc.
Ik heb al eerder 3 wedstrijden gereden op hem.
Maar aangezien het nu al wat frisser is.
Is er grote kans dat hij met inrijden/ uitstappen, er vandoor kan gaan steigeren bokken etc.
Niet dat ik dat erg vind, maar ik wil het eigenlijk voorkomen.
Maar dat is meer omdat ik het jammer vinden als mensen schrikken van mijn pony.
De vorige keer was ik aan het uitstappen, en hij 'schrok'van iets, waardoor hij erg hard begon te rennen, ( ik had lange teugel etc ).
Mensen schrokken daardoor heel erg omdat hij best gekke sprongen er tussendoor maakt, en dat geeft een hard geluidseffect.
Maar het is een goud lief ponytje, dus ik wil niet dat mensen hem eng gaan vinden.
Maybe moett ie verkocht worden etc, omdat te weinig mensen hem leuk vinden, te weinig loopt etc
Maar hoe kan ik voorkomen dat ie gaat rennen.
ik kan hem wel harder aanpakken, maar dat is echt niet nodig, want hij is met rijden een goudeerlijke lieve pony, en ik ben ook totaal niet bang voor hem. En hoe erg ik ook oplet, is het erg lastig als hij er oppeens van door gaat, om hem meteen te stoppen.
Ik stuur hem wel meteen op de volte etc. Maar ik wil het liefst hem op me zit terugrijden.
Iemand ideeen?

( Niet zeggen van je kan hem niet aan, want ik rij hem al 4 jaar en hebben daar allebei erg plezier in. danku! )

Urielle

Re: Wedstrijd proefje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:55

WD-V >>> YRT

melanietje14

Re: Wedstrijd proefje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:59

Een ding snap ik niet hij Is goudeerlijk en lief maar hij rent wel weg en maakt bokken ? Ik zou opletten en als het gebeurd niet op het geluid Letten. Blijf rustig en denk er niet aan. Doet de pony dit ook tijdens de les te f alleen op wedstrijd? Succes

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 20:26

melanietje14 schreef:
Een ding snap ik niet hij Is goudeerlijk en lief maar hij rent wel weg en maakt bokken ? Ik zou opletten en als het gebeurd niet op het geluid Letten. Blijf rustig en denk er niet aan. Doet de pony dit ook tijdens de les te f alleen op wedstrijd? Succes

Ja hij is lief, bij de juiste mensen. Nee hij odet het alleen op wedstrijd, in de les en in de wedstrijd zelf luistert hij altijd naar me, alleen hij schrikt best wel snel.