Wortels , en een band opbouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanymella

Wortels , en een band opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 10:36

Hallo Bokkers!

Ik heb 2 problemen; Ik wil heel graag een band opbouwen met een paard van de manege, alleen wat mijn probleem is; ik geef telkens wortels (elke week!) En ik ben bang dat als ik een band wil opbouwen met haar , dat ze alleen me alleen lief zal vinden als ik met wortels kom. Dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen!

En mijn 2e probleem; Ze is een manege paard, en ze wordt 2x gereden per dag, en ik rijd helaas nog niet op haar (wat erg jammer is, ik hoop over een paar maanden!) Maar er zijn ook mensen die bij haar zijn, en ik weet niet precies wanneer ze moet rijden dus als er iemand op moet rijden, en ik zit in de stal, moet ik er gelijk weer uit :( en ik mag ook niet met haar stappen , dus ook erg jammer. En ik mag haar soms poetsen..

Heeft iemand tips / advies voor mijn problemen?!

Groetjes,
Melany

Horsa

Re: Wortels , en een band opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:44

De stalhouder wil misschien niet dat je met haar stapt omdat hij/zij bang is dat kleine kinderen dat dan gaan nadoen, en dat dat niet veilig is. Maar misschien dat het mag buiten de lestijden voor de kinderen. Als je aanbied een hier en daar een klein klusje te doen dan maak je zeker kans dat het toegestaan wordt.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:46

Waarom wil je per se een band opbouwen met dit paard?
In ieder geval, met wortels alleen bouw je idd geen band op.

Mijn advies: wacht gewoon nog een paar maand tot je er wel op mag rijden, amuseer je nu met paarden/pony's waar je wel op mag! Maak je niet te druk over een band opbouwen, dat komt vanzelf wel als er een klik is ;)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:47

Loslaten en geduld hebben.

Het is een manegepaard en zal dus ook zo gebruikt worden. Je kunt het paard wat lekkers geven als niemand er mee bezig is en inderdaad hopen dat je er straks op mag rijden. (Manege) paarden herkennen je wel degelijk als je er regelmatig komt, zeker als je met wat lekkers komt en oprechte aandacht geeft.

Maar het is niet jouw paard en je kunt er dus niet mee doen wat je eigenlijk zou willen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:54

TAO -> MA

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:59

Een band opbouwen met een paard dat iedere week veel verschillende mensen ziet is moeilijk. Ga vooral lekker poetsen, extra lang kriebelen op plaatsen die ze fijn vind