Blosopaardenkampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hug2y

Blosopaardenkampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:04

Hallo ! *\o/*
ik zou graag dit jaar op paardenkamp gaan in Kattevenia in Genk, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ik wil daar dus graag mijn A-brevet halen. Wat doe je zoal op dat kamp en is het er plezant? Sommige mensen zeggen tegen mij dat het kamp absoluut niet leuk is terwijl anderen er dan weer super enthousiast over zijn. kan iemand mij meer informatie geven?
Groetjes :) *D

Martine

Re: Blosopaardenkampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:06

BRT -> MA

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:13

Ik ben vorig jaar in Kattevenia op kamp geweest, op toerismekamp of zoiets. Ik vond dat een heel leuk kamp met leuke paarden (de paarden waarmee wij reden waren van een handelaar en dus elk jaar anders, geen idee of dat voor A-brevet ook zo is). Het eten was heel lekker altijd en de kamers zijn proper en ruim. Ik vond het dus een zeer geslaagd kamp!
Je kan ook eens kijken naar Meerdaalhofkampen, die vind ik zelf ook heel leuk :)

Hug2y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:15

Oké, zal ik doen! Dankje!:-D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:21

Ik ben in Woumen geweest vorig jaar. Ik denk dat je voor zowel je A als B-brevet wel op de goede plaats zit bij bloso. De lesgevers hebben sowieso zeker hun initiator, wat bij sommige andere organisaties niet het geval is. Ik was wel met mijn eigen paard, maar heb voor het springen af en toe op een manegepaard gereden. Dat waren best nog leuke paarden. Dus als je voor je A-brevet wil gaan, zeker doen!
Verder vond ik het eten erg goed en de sfeer was ook wel in orde!

Hug2y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 22:02

Dankjewel!

Hug2y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 18:08

En wordt je dan ik groepen ingedeeld? Want ik ben redelijk klein van gestalte maar rij al zeer lang en op vorige kampen ben ik dus vaak bij de kleinere en onervaren paardrijdsters gezet en dat was niet zo prettig! en moet je kiezen of je op paarden of pony's rijd?

Hug2y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 18:15

Ik word 15 jaar.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:17

je word naar niveau ingedeeld, als je te goed kan rijden, dan wordt je een niveau hoger geplaatst, zo hadden wij vorig jaar bij het stijlrijden een meisje van 12 tussen de 18 jarigen lopen, gewoon omdat ze zo goed kon rijden.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:19

In Woumen moest iedereen de eerste voormiddag een soort 'test' doen op een manege pony (ook eigenaars mochten niet op hun eigen paard). Je wordt dus eerst in een willekeurige groep gezet en dan evalueren ze. Je wordt dus echt wel bij kinderen van hetzelfde niveau geplaatst ;) Ook geef je bij aanvang van het kamp al aan of je graag je Brevet wil doen of niet dan wordt je op het einde van de week nog eens geëvalueerd en als de monitoren denken dat je je brevet kan halen, mag je het doen :)

Hug2y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 19:07

Okidokie! Dankje!