Verzorgpony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juliana1

Verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:05

Hoihoi,

ik heb er een tijdje over na zitten te denken: zou ik een verzorgpony nemen? Ik wil het heel graag, maar dan ga ik het het liefst pas in mei ofzo vragen, want op 30 april word ik 12. En hoe moet ik het vragen? Kan ik het het best pas volgend jaar doen? En denken jullie dat ik het goed kan combineren met school, aangezien ik nu in de tweede van het gymnasium zit?
Wat vinden jullie? Zouden jullie mij een paard laten verzorgen, als je wist dat ik pas net 12 was geworden en in de tweede van het gymnasium zit, en voor de rest niet op een sport zat, en niet heel veel ervaring had met paarden maar wel veel wist van de theorie?

Groetjes, Iritepiet1

Martine

Re: Verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:07

TAO -> VP

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:11

Hmm licht eraan wat voor pony ik zou hebben. Als ze erg dominant ofzo is, zou ik liever iemand met meer ervaring hebben. Maar als ik een lieve brave pony zou hebben die geen vlieg kwaad doet, why not? Ik zou wel de eerste maanden met rijden even mee willen kijken. Maar dit is mijn mening!
Niet geschoten is altijd mis.

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:12

Ik denk persoonlijk dat er niet veel paardeigenaren zijn die jouw als verzorger voor hun rijpaard/pony zouden kiezen, gezien je leeftijd. Ik weet ook niet of je al rijervaring hebt, maar dat speelt natuurlijk ook een rol. Je kan altijd rondkijken voor een leuke shetlander. :) Gewoon rondkijken op de boktmarkt of in je buurt.

Over school: je kan het prima combineren, ligt er een beetje aan hoe goed je kunt plannen en hoe vaak per week je wilt gaan. Maar.. hoe kan je op je twaalfde al in 2 gymnasium zitten?

Succes!

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:14

@Martine: ???????
@ __Horsegirl: ja, dat is waar! Ik zou ook liever een lieve, brave verzorgpony hebben. En dat toezicht vind ik alleen maar fijn!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:15

Ik zou bij een 12-jarige met weinig ervaring wel willen dat de moeder altijd meegaat en dat ze wekelijks les neemt. Maar ikzelf zou liever iemand van 16+ met ervaring willen, want laatste wat ik wil is dat er ongelukken gebeuren.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:19

@adoremayke: als je twee klassen overslaat is het niet zo moeilijk om in de tweede te zitten! En dan is het natuurlijk ook waarschijnlijk om op het gymnasium te zitten. En ik ben nu nog maar elf, maar ik wil dus eigenlijk pas als ik twaalf ben een verzorgpony. En ik kan stappen en draven, maar ik heb zelf nog nooit gegaloppeerd. Ik ben ook lang voor mijn leeftijd: 1.60 m.
Dankje!
@Slina: nee, mijn moeder zou echt niet mee hoeven! Ik heb zelf trouwens al heel veel over paarden gelezen dus ik weet wel hoe je er mee om moet gaan. Ik ben ong. 6x bij paarden van vriendinnen geweest maar ik leer snel. Als het om paarden gaat.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:21

Ik heb dus weinig praktijkervaring, maar veel kennis van paarden door Penny's te lezen, paardenwebsite's te bekijken, filmpjes en foto's te bekijken.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:28

Je leeftijd moet je niet tegenhouden. Er zijn zat paardenliefhebbers die in dezelfde leeftijd begonnen zijn aan verzorgpony's.
Niet geschoten is altijd mis. Verstandig zijn en doen is belangrijker dan ervaring.
Zoek een leuke brave pony waarmee je gewoon eerst even lekker paardenervaring opdoet. Lekker poetsen, lopen, misschien wat longeren of als het mogelijk is (en het mag) stap je er op.
Stel nu zeker geen hoge eisen aan het paard (of pony) en wat je er mee mag doen gezien je ervaring.
Een adresje zoeken waar je les kan hebben is voor je zelf denk ik ook wel fijn.

Of je het kan combineren met school kan ik moeilijk zeggen omdat ik natuurlijk niet weet hoeveel tijd je kwijt bent.
Of je nou op vmbo zit of op gymnasium, iedereen is anders. Zolang je zelf bewust bent van hoeveel tijd je nodig hebt, en je wat kunt plannen. Moet dat wel lukken.
Een vast moment in de week naar een verzorgpony zou misschien wel handig zijn.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:35

@Pasha_2011: hoge eisen aan een paard/pony was ik zeker niet van plan te gaan stellen!
Niet geschoten is altijd mis. Ja, dat is waar. Dat heb ik ook vaak in mijn achterhoofd. Veel mensen zeggen dat ik het gewoon moet doen! Nu nog kijken of mijn moeder het goed vindt...

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:39

Maar nu heb ik nog twee knagende vragen die ik ook best aan m'n moeder zou kunnen stellen, maar toch graag aan jullie wil stellen: hoe moet ik die verzorgpony zoeken (ik doe dat liever niet op internet maar ik ben ook best verlegen), en wanneer? In de zomervakantie, omdat ik dan lekker veel tijd heb? Of daarvoor al?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:58

Over hoe kun je kijken bij het topic: ook zo moeilijk een verzorgpaard te vinden? En wanneer, ik zou voor de zomervakantie doen. dan heb je er al hopelijk een en dan kun je daar lekker veel mee doen in de vakantie.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:00

Dat is een goed idee! En ik weet misschien al iemand bij wie ik het zou kunnen vragen: de opa van een vriendin van me! Dat wordt dan wel een groot paard, maar wel lief. En dat paard loopt vaak voor de kar. Het hangt er eigenlijk vanaf welk paard het is, want 1 van die paarden is zadelmak en heel lief. Maar ik ga zoiets nooit durven te vragen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:03

Je kunt ook zeggen. Weten jullie iemand die een verzorgster zoekt? Of: Ik ben al zolang op zoek naar een paard die ik kan verzorgen. En dan hopen dat ze de link leggen.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:06

Ja, goed idee! Dank je! Nu nog kijken wanneer ik daar kom?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:08

Ik bedoelde dat ik als eigenaar zijnde (mocht ik een paard hebben) zou willen dat de moeder meegaat. Als dat niet gaat, houdt het voor mij op. Dus jij zou al afvallen.
Niet flauw bedoeld, maar van veel penny's lezen etc leer je natuurlijk niet echt rijden. Als je er ook niet mee wilt lessen zou ik er als eigenaar al helemaal niet aan beginnen. Misschien eerst lekker ervaring op een manege opdoen?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:10

Slina schreef:
Ik bedoelde dat ik als eigenaar zijnde (mocht ik een paard hebben) zou willen dat de moeder meegaat. Als dat niet gaat, houdt het voor mij op. Dus jij zou al afvallen.
Niet flauw bedoeld, maar van veel penny's lezen etc leer je natuurlijk niet echt rijden. Als je er ook niet mee wilt lessen zou ik er als eigenaar al helemaal niet aan beginnen. Misschien eerst lekker ervaring op een manege opdoen?

Volgens mij had ze het niet over rijden maar gewoon verzorgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:11

xxdomiixx schreef:
Slina schreef:

Iedereen heeft natuurlijk een andere interpretatie van het woord 'verzorgen.'
Als ze alleen wilt borstelen en vlechten dan vindt ze vast wel een shetlander.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:14

Slina schreef:
xxdomiixx schreef:

Iedereen heeft natuurlijk een andere interpretatie van het woord 'verzorgen.'
Als ze alleen wilt borstelen en vlechten dan vindt ze vast wel een shetlander.

Daar heb je helemaal gelijk in. Voor mij is paardrijden het totale pakket en verzorgen alles behalve rijden.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:20

Ik zou graag willen paardrijden. Waarschijnlijk zou ik ook mogen lessen als ik een verzorgpaard zou hebben, maar bij die vriendin zou ik leren rijden zonder lessen, want die opa heeft heel veel verstand van paarden en die vriendin ook.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:21

Je zou tot april op de manege kunnen rijden, dan heb je in ieder geval meer ervaring als je 12 bent geworden.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:23

Er is geen manege met manegepaarden in de buurt en wij hebben thuis geen auto!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:24

Ah, dat is jammer. Dan je vriendin lief aankijken.

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:27

Ik zou vaker met haar willen afspreken, maar ze heeft altijd heel weinig tijd en onze roosters vallen ook nooit samen...

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:17

En een Shetlander, nee nee nee, ik wil echt geen Shet als verzorgpony! Ik heb het liefst een paard waar ik op zou kunnen rijden. Ik heb genoeg nare ervaringen met Shetlanders gehad!
Liever een trekpaard dan een Shetlander!