op een nieuw paard rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanymella

op een nieuw paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:24

Beste Bokkers,
(Ik weet niet of het hier zo goed staat)
ik stel mezelf even voor; ik ben melany , ik rijd pas 2 jaar op een manege met instructrice in een groepsles. In de vakanties rijd ik meestal ook nog privelessen erbij. Ik heb helaas geen eigen paard, misschien in de toekomst :P

Mijn verhaal;
Nou, ik rijd dus 2 jaar paard, erg kort dus. Ik ben bezig met stelling en buiging (ik had daar nog een topic over geschreven, jullie mogen ook daarop nog reageren :) )
iedergeval, ik rijd nog op verschillende paarden , en eigenlijk geen pony's meer. Er is afgelopen maanden bij ons op de manege , een nieuw paard geplaatst. Haar naam is Treasure (erg mooie naam overigens) en ze is ontzettend lief!
In het begin was ze nogal schrikkerig, ze schoot er vaak vandoor.
Maar met de tijd, begon ze te wennen aan het leven op de manege en is ze haast niet schrikkerig (behalve als ze iets raars hoort, dan schiet ze weer weg) Maar verder, is ze een prima paard.
Nou, mijn vraag is; ik wil heeeel graag is op haar rijden, en ik weet het klinkt raar want ik rijd nog maar 2 jaar! Maar, ik weet dat ik onzettend veel van haar kan leren! Net als ieder paard, maar het lijkt me echt een heel goed "leerpaardje". Geef jullie mening, en vooral tips en advies! +:)+

Groetjes,
Melany

Geryon

Re: op een nieuw paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:25

Vraag eens aan de instructrice of je erop mag :) Zij kunnen dat als beste beoordelen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:25

TAO -> MA

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:39

Ik snap je probleem eigenlijk niet zo goed, als jij denkt dat je veel van dat paardje zou kunnen leren en er graag op zou willen rijden, kaart je dat toch aan bij je instructrice? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:40

Ik zou het ook gewoon bij je instructrice aankaarten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:45

Ik zit me af te vragen waarom je er niet op zou kunnen.
Gewoon vragen bij je instructrice

melanymella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:49

jullie hebben helemaal gelijk!
Maar als ik het vraag, ben ik bang dat ik toch niet op haar kan rijden omdat ze meer gereden wordt door de mensen die langere jaren rijden op paarden rijden, en nu dus ook op haar. Maar ik denk zelf, als ik veel van haar kan leren. Kan ik het beste voor gaan. Hoe moet ik het dan tegen mijn instructrice zeggen, ik wil niet meteen met de deur in huis vallen zegmaar. Maar tot nu toe, erg bedankt voor jullie tips!

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:50

Hetzelfde zeggen wat je nu tegen ons zegt. :) Misschien is ze het er juist wel mee eens dat je veel van dat paard kan leren.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:57

Ik zou er niet zo een groot probleem van maken. De instructrice van de vereniging waar ik voorheen reed, had daar een eigen paard staan. Daar reed alleen zij op, op een bepaald moment wilde ze het paard ook inzetten bij voltige en later ook in de lessen. Toen hij eenmaal een aantal keren gereden was door anderen en ze vroeg op wie ik graag wilde rijden, vroeg ik gewoon of ik op hem mocht rijden. En dat vond ze prima, wel eerst aan de longeerlijn. Voelde me heel erg vereerd toen dat dat mocht :). Ik zeg: niet geschoten is altijd mis of Nee heb je, JA kun je krijgen!

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:59

Ik heb altijd vertrouwd op mijn instructrices. Als zij vonden dat iets niet kon, dan was dat vast niet verstandig. Als iets wel kon hadden ze dus alle vertrouwen in mij. :)

Ik zou inderdaad hetzelfde zeggen als je tegen ons zegt! ;)

melanymella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:14

Heel erg bedankt voor jullie (snelle!) reacties!! En inderdaad, ik moet er geen probleem van maken. Er bestaat altijd een kans dat ik op haar kan rijden, dus dan pak ik die ook! Bedant voor de steun , ik ga het zeker aan mijn instructrice vragen! Super bedankt nogmaals

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:31

Een nee heb je en een ja kun je krijgen :) Gewoon vragen!