Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik weet in deze situatie niet zo goed wat te doen namelijk. Het verhaal zal ik proberen zo begrijpelijk mogelijk uiteen te zetten.
Wij (mijn vriend en ik) hebben een nieuw huis gekocht, we gaan erin vanaf maart. Het huis op de locatie staat al enige tijd leeg. De oude eigenaar had er wat shetlanders staan, deze zijn nu allemaal weg, maar hij heeft er 1 achtergelaten.
De achtergebleven shetlandpony is, denken wij, al wat ouder. Het hoofdje is al helemaal grijs, we hebben ons laten vertellen dat de merrie al meer dan 20 jaar oud is. Het beestje is redelijk goed in conditie, ietwat aan de magere kant. Ze is flink aan de diarree en de hoeven zijn waarschijnlijk al jaren niet meer gedaan.
Wij mogen, ondanks dat het nog niet in bezit is, al wel op de locatie komen om het een en ander klaar te maken. Ik wil graag met alle liefde de verzorging van de pony overnemen, mijn hart gaat echt huilen als ik de staat van deze pony zie. Het is een ongelooflijk lief dier, ontzettend aanhankelijk en zal geen vlieg kwaaddoen. Dit maakt het alleen maar moeilijker

Het probleem is nu; iedereen (incl. mijn vriend) vinden dat de pony maar 'weggewerkt' moet worden. Zo'n beestje is toch niks waard en het kost je alleen maar tijd en geld. Niemand staat er eigenlijk achter.
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Het beestje (zo ongelooflijk lief

En stel; ik neem de zorg over.
Waarschijnlijk heeft de merrie al een lange tijd geen wormenkuur meer gehad. Welke raden jullie aan om te geven? Mocht iemand nog een gezelschapspony in de buurt hebben, is deze ook meer dan welkom!!

Hooi, vers water en een schuilstal ga ik aanstaande zaterdag verzorgen!
Overigens hebben mijn zusje en ik de pony al Binky genoemd

Groetjes,
Elise