Leren paardrijden omgeving Doetinchem/wehl/beek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Leren paardrijden omgeving Doetinchem/wehl/beek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 23:18

Ik wil dus al enorm lang op paardrijden. Nu mag het eindelijk, -al wel laat, ik ben bijna 14- maar ik kan geen geschikte plekken vinden.

Ik mag niet meer dan 55 euro per maand kwijt zijn aan lesgeld en ik wil hiervan wel 4 keer (1x per week dus) mee kunnen rijden.

Weet iemand toevallig iets? Ook kleine bedrijfjes etc zijn goed, als ik er maar correct les krijg. Bitloos is ook geen probleem, maar liever gewoon met bit.

Neem Doetinchem als startpunt, niet meer dan 15/20 min rijden met de auto svp :)

Liefs, kath

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:08

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Leren paardrijden omgeving Doetinchem/wehl/beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:37

RUI -> MA

Daarnaast een schop verwijderd, dit is onnodig wanneer het topic nog maar net online staat.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 02:44

Hi Kath,

Ik ken de manege's niet, maar Diekhuus en Manege de Achterhoek lijken me beide wel goed. Ze zijn aangesloten bij de FNRS dus kun je later ook mee doen aan de wedstrijden die georganiseerd worden, dat is wel leuk! Maar ik moet natuurlijk mijn eigen manege even promoten. Ik rij zelf al jaren op manege Zandewierde in Nieuw-Wehl, en ben er ook vrijwilliger. Het is een manege voor mensen met een handicap maar ik rij hier dus ook (heb geen handicap) en ook een vriendin van mij, het is hartstikke leuk en ze zullen je rustig en niet te gehaast leren paardrijden. Het is wel iets boven je budget, een uursles kost 15,90 euro. Als je het leuk vindt en je draai tussen de paarden hebt gevonden kun je ook vrijwilliger worden net als ik, dan zadel je de paarden op voor de gene die dat niet kunnen en loop je mee met de ruiters en paarden in de lessen. Dit kun je doen op zaterdag maar ook op een doordeweekse avond. Ik loop op de vrijdagavond. Een leuke bijkomstigheid is dan dat je om de week een les gratis krijgt (50% korting dus eigenlijk) als "salaris". Verder wordt er 1/2 keer per jaar een wedstrijddag georganiseerd en spelletjesdag (maar misschien vind je dat al niet meer leuk haha). Je kunt altijd een keertje komen kijken en je vragen stellen aan de instructrice die er op dat moment is.

Heel veel succes met zoeken en plezier met rijden straks!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:43

Hoi,

Ik heb vroeger (van 2000 tot 2004) gereden bij manege Zandewierde in Nieuw-Wehl. Ik heb het daar altijd erg naar mijn zin gehad. Ze hebben erg lieve en rustige paarden omdat er ook met mensen met een beperking wordt gewerkt. Maar er is voldoende te leren.
Ik ben er gestopt omdat ik een eigen pony kreeg.

Een andere optie is misschien manege het Loenhorst. Ligt tegen Doetinchem aan in de Kruisberg (in de buurt van de gevangenis). Ik zag op de site dat een maand voor de jeugd €61,- kost. Dit is wel wat boven je budget maar wellicht nog te overzien. Daarbij kan je waarschijnlijk zelf op de fiets er naar toe en scheelt het weer brandstofkosten :).

Veel succes met je zoektocht!

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 23:13

Bedankt! Heeft iemand nog meer ideeën?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:18

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:23

Ik rij wr zelf niet maar diekhuus is wel een goede manege. Ben er meerdere keren geweest voor buitenrit zowel met eigen paard als met een paard van hun. Het ziet er netjes uit en je wordt er goed geholpen.

Stroombroek raad je niet aan heb daar vroeger een jaar gereden maar vond t er erg slecht. Weet niet hoe het nu is maar hoor van mensen dat het nog steeds zoals vroeger gaat

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:06

desi92 schreef:
Stroombroek raad je niet aan heb daar vroeger een jaar gereden maar vond t er erg slecht. Weet niet hoe het nu is maar hoor van mensen dat het nog steeds zoals vroeger gaat

Stroombroek raad ik ook zeker niet aan!! Diekshuus schijnt inderdaad erg goed te zijn, nette accommodatie goede instructie etc.
In Beek (gem montferland) is Robin manege de Barrage begonnen (wat vroeger Manege de Liemers was). Ik denk dat je daar ook leuk kan leren rijden :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:25

Robin is idd ook leuk om te beginnen met rijden. Ken haar nog van concoursen en haar manier van rijden spreekt me erg aan!
Rustig persoon en neemt ook de tijd om het uit te leggen

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:29

Robin kan ik je ook aanraden. Ken haar ook van wedstrijden en we lesten beide bij dezelfde instructeur. Ze is heel leuk, kundig en rustig.

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 20:47

Daar zat ik ook al aan te denken, maar het probleem is nu dat ik denk dat ik te groot ben voor de pony's in haar bezit. Heb ergens gehoord dat die niet mega groot zijn :I

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:53

Ze heeft ook wat D/E pony's.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot en zwaar je bent :)

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 20:54

Oh dan, ik ben niet zo groot en zwaar denk ik xd

1m65 en 51 kilo.

Dan zou het wel kunnen, toch?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:59

Ik ben zelf 1.72 m en 58 kilo en rij ook nog op D en E pony's..
Kan makkelijk hoor!! :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:57

Manege de achterhoek in Ijzerlo of stal “de lange wilm”. Ik weet zo niet of ze daar ook lessen hebben voor jouw leeftijd, jonger sowieso. Daarvoor moet je even op hun site kijken. Ik heb zelf menles daar, ze geven heel fijn les en je leert daar echt goed paardrijden/mennen. Geen gepluk of getrek en kleine groepjes. Ijzerlo is ook een super manege: kleine groepjes en fijne ponys. Hier heb ik een tijd gesprongen.

Voor meer ervaringen, pb maar, heb bij verschillende maneges gelest/gekeken.