Nu mijn pony's de leeftijd van drie jaar naderen, wil ik rustig aan beginnen met de voorbereidingen op het trekken van een karretje. Serena is een Mini Appaloosa, van 83 cm klein. Haar kleur noemt Few Spot Appaloosa. Ze is sinds oktober 2013 bij mij. In die tijd hebben we gewandeld, vrijheidsdressuur geoefend en haar alles aangeleerd wat ze als tweejarige moest kennen. Verder stond/staat ze lekker het hele jaar door buiten met soort- en leeftijdsgenootjes. Afgelopen twee maanden heeft ze vrij gehad, en nu pakken we haar weer op!
Dit is de dame in kwestie:

Foto gemaakt door bokker Clemency!
En dan heb ik sinds 27 februari ook nog een hengstje genaamd Stitch. Ook een Mini Appaloosa, ook Few Spot kleurig en ook 83 (naja, 84) cm klein. Dus je raadt het al: een toekomstig tweespan! Hij heeft bij de vorige eigenaren al wel in de lange lijnen gelopen, bij mij heeft ie nog amper wat gedaan. Tijd dus om hem ook eens wat op te gaan pakken!

Foto gemaakt door bokker Clemency!
De komende maanden gaan wij dus bezig met het beleren voor de kar. Het lijkt me leuk om de vorderingen hier met jullie te delen! Het plan is om (bijna) dagelijks eventjes iets met ze te doen, de ene keer wat intensiever dan de andere keer.
Ik zou het leuk vinden als jullie volgen! Tips zijn ook zeer welkom

Gerbrich