Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LHlovertje schreef:Hallo,
Ik ben niet echt een super getalenteerde ruiter en maak heel veel fouten.
De meeste ruiters zijn niet speciaal getalenteerd en moeten het hebben van hard oefenen. Fouten zijn geen mislukkingen maar kansen om te leren!
Maar wil wel veel meer leren,
That is the spirit!
Nu heb ik zondag een F6 wedstrijd en ik ken mezelf ik loop helemaal vast op een wedstrijd van de zenuwen.
Ik mag op een heel fijn en lief paard rijden, maar omdat ik altijd zo zenuwachtig ben is het niet fijn voor het paard.
Dus iemand tips om te ontspannen op het paard, de figuren netter te rijden en niet te gehaast willen rijden en me beter te concentreren?
Stel jezelf een doel waar je zelf invloed op hebt. Dus niet: ik wil 220 punten rijden of ik wil bij de eerste drie zitten, maar ik ga deze proef mijn hoeken diep inrijden. Dat geeft je iets om je op te concentreren, het verbetert je proef en als je klaar bent kun je tevreden zijn want je hebt je doel bereikt. Geef jezelf achteraf een cijfer voor het inrijden van de hoeken en probeer dat volgende keer te verbeteren of neem er nog een doel bij.
Ik heb ook problemen met het vooruit kijken, ik had er vroeger nooit last van maar ben nogal onzeker geworden ook in de lessen en kijk vaak naar beneden om zeker te zijn van mijn houding?
Neem vaste punten waar je je kin omhoog doet, bijvoorbeeld bij c en bij a. In de les pak je er steeds meer letters bij.
Hulpmiddel voor in de proef is een stevige grote knot in je haar maken en die steeds in je nek willen voelen.
als iemand tips heeft zou ik het graag willen weten zodat het ook een stuk fijner is voor het paard om mij op zijn rug te hebben en ik ook weer vooruit kan in de sport?
alvast bedankt
gr LHL