Nog meer bokkers "amerigo" op stal staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nog meer bokkers "amerigo" op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:47

Heyhoi bokkers,

Aangezien sinterklaas alweer in het land is moeten de meeste van ons die een schimmel hebben of verzorgen eraan geloven, hun paard heet nu Amerigo en wordt overal herkend door jong en oud.

Ikzelf verzorg een schimmel anglo-arabier, Bayron, dus ik heb het in de bak vaak genoeg gehoord van mensen die langs liepen, maar dit weekend was wel apart. Ik was een lekker lange wandeling gaan maken en onderweg kwamen pony en ik een grote groep kinderen tegen met allemaal een schoen bij zich met een wortel erin en een 'verlanglijstje', waarschijnlijk op weg naar een supermarkt oid dus. Ze zagen Bayron en meteen gingen alle gezichtjes :wow: *-:) "AMERIGOOO!!!". Dus ponylief ook :wow: maar toen de wortels uit de schoenen tevoorschijn kwamen werd het meer :Y) }:0 :9 :9 :9 .

Wie heeft er nog meer zo'n ervaringen? Ik vind het wel schattig maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet waarderen.

Bambolina

Re: Nog meer bokkers "amerigo" op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:53

Ik rijd ook op een 'Amerigo'. (Hoewel, als je deze op de daken zou zetten, zou ze er zo doorheen zakken met haar >800 kg :') )
Ik rijd vrijwel altijd buiten, en ken alle cliché opmerkingen inmiddels wel. Als er alleen volwassenen bij zijn lach ik alleen vriendelijk en rijd door. Als er een kindje bij is zeg ik altijd iets in de trant van 'niet doorvertellen dat je Amerigo hier gezien hebt hoor, dan krijgt 'ie op z'n kop van Sinterklaas!' en in de zomer zeg ik altijd dat 'ie op vakantie is, lekker bosritjes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:56

Hahaha dat geloof ik je graag! (ff op je profiel gespiekt, percheron <3 ) Laatst had ik wel een opmerking van "paardenpiet is haar kleurtje vergeten". Vooral met dat hele gedoe er nu om denk ik, laat die opmerkingen nou...

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:59

Wij hebben ook een Amerigo thuis staan! Loopt onder andere mee in de intocht in Rhenen en staat nu in de weekenden in het Land van Sint in Ouwehands dierenpark in de stal van Amerigo :)
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:03

Volgens de buurtkinderen wel, maar het is een bonte :+ Hij is ook al uitgemaakt voor Amika? :?

Ondanks z'n vlekken laat 'ie zich niet tegenhouden en heeft al sinterklaaspaard gespeeld. Donderwolkje in plaats van Slechtweervandaag ;) (zo heet het Sintpaard in België!)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:05

Wat een rare naam! Is daar een reden voor? Wel hartstikke leuk joh!

Isjtar, dan heb je wel een heel officieel sinterklaaspaard!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:11

Haha, het verhaal gaat dat de sint vroeg aan de piet hoe zijn paard moest heten, maar dat de piet hem slecht verstond en zei: ja, slecht weer vandaag. En vanaf dan werd dat de naam van zijn paard :D (of iets dergelijks, komt uit Dag Sinterklaasje maar mijn geheugen is niet al te best :') )

Wij hebben er dan maar Donderwolkje van gemaakt (door z'n vlekken), de sidekick van Slechtweervandaag :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:12

Ik heb een aantal jaar geleden op het paard van de sint in Enschede gereden, ze stond bij mijn verzorgpony's toen :). Ze heette Miola haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:14

Mijn mini heeft eens voor te heet gewassen Amerigo gespeeld. Nog steeds zijn er kinderen die dat geloven en denken dat Amerigo bij mij blijft in de zomer. :P

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:15

Jaa we hebben ook een
Americo. Gaat als het goed is zaterdag na enschede. Zoo leuk. Soms zegge de kleintjes. ( in de zomer ofzo). Wat doet her paard van sinterklaas hier. En dan zegge we. Die. Logeerd hier altijd:)(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:18

Wat een verhaal Solleke_Noah, hoe verzinnen ze het _O-

Dat moet zeker wel lekker veilig gevoeld hebben sterreke98, veel meer bomproof dan het paard van de sint krijg je ze niet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:19

Ja de mijne heeft 1 keer met een intocht meegelopen. Wordt in deze tijd van t jaar vaak uitgemaakt voor amerigo, amika hebben we ook al eens voorbij horen komen :))

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:19

Ik heb ook een americo. hij zou geschikt zijn. Hij is groot, schimmel en super braaf. maar helaas is hij wat te ongeduldig/onrustig voor een intocht ;) Dus ja hij ziet er uit als een americo, is even braaf, maar durf het ondanks zijn leeftijd niet aan om hem echt als americo in te zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:24

Oh ik bedoel ook niet dat ze per se ergens mee moeten lopen, maar gewoon dat ze herkend worden als amerigo haha.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:26

Hij draagt die bijnaam wel ja ;)
Afbeelding

Ik gebruik eigenlijk nooit rood omdat ik dan helemaal de opmerkingen naar mn hoofd geslingerd krijg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:28

Goh die lijkt best wel op "mijn" paard! Mag ik vragen welk ras het is?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:32

MorganeR schreef:
Goh die lijkt best wel op "mijn" paard! Mag ik vragen welk ras het is?

Een springgefokte KWPN ruin van wellington (22.5 jaar oud)

Helemaal:
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:42

Ook ik heb een amerigo. Het leukste vind ik dat ze haar het hele jaar zien en nu is het in eens amerigo haha.

Het liefste vind ik die kleintjes die dan zacht hoor zeggen: dag amerigo als ze voorbij komt of met hele verhalen komen. Is ze niet moe? Moe? Ja van vannacht op de daken lopen... Ooow haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:00

MorganeR schreef:
Wat een rare naam! Is daar een reden voor? Wel hartstikke leuk joh!

Isjtar, dan heb je wel een heel officieel sinterklaaspaard!

Hier in Nederland kunnen we er ook wat van hoor! :+

Citaat:
Jan Gajentaan
Majestuoso (1950-1955)
Bionda Majestuoso (1956-1958)
Bianca (1959-1963)
Petra (1964)

Adrie van Oorschot
Sasmona (voernaam voor steeds een andere schimmel 1965-1974)
Schimmel (voernaam voor Nico, een politiepaard uit Boxtel 1975-1985)

Bram van der Vlugt
Jasper (1986)
Juan (1987)
Amerigo (Politiepaard, eigendom van Pieter Wiersinga 1990-2010)

Stefan de Walle
Amerigo (Okki, eigendom van Jacob van den Broek 2011-heden)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:09

Ik heb." Aaaaaaah wat schattig" .

Maar ze loopt volgende week drie dagen als bonte variant van Amerigo. Aantal scholen, een bejaardentehuis, dat soort dingen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 02:58

Mijn Spook heeft een paar keer Sinterklaas gedaan. en ik vond het toen ik nog in de buurt van huizen stond altijd leuk om rond Sinterklaas savonds sneaky achterom bij de huizen te rijden klepper klapper klepper klapper en die kindjes voor het raam te zien schieten :D overdag zwaaien naar de oudjes voor de ramen en tegen de kindertjes vertellen dat t paard van sinterklaas zich opmaakt voor de grote dag en dat hij wel moet oefenen om in vorm te blijven en dat Sint en z'n Pieten zo druk zijn met kadootjes inpakken en verlanglijsten kijken dat t oefenen met t peerd vandaag even aan mij is overgelaten. Altijd leuk die glunderende gezichtjes die dan vragen of ze t peerd van Sinterklaas mogen aaien :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 03:03

pluisje88 schreef:
Hij draagt die bijnaam wel ja ;)
[ Afbeelding ]

Ik gebruik eigenlijk nooit rood omdat ik dan helemaal de opmerkingen naar mn hoofd geslingerd krijg :')

Haha echt he :D Daarom komt er hier ook geen rood op. Zelfs in hartje zomer niet :=

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 04:17

Ook ik heb een Amerigo op stal staan. Zijn pseudoniem is Barev.
Barev is qua uiterlijk een prachtige Amerigo (Arabier, vliegenschimmel), qua karakter is hij meer een Amerigo op afstand, hij vindt namelijk alles en iedereen eng :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 06:59

Mijn mini amerigo blijft rond deze tijd van het jaar altijd in de wei staan.

Het begint leuk maar na een aantal jaren en veel stalkgedrag verder met zelfs volwassenen die hun kinderen opjutten en je achterna fietsen is het eens genoeg.
Ik kan niet wachten tot sinterklaas afgelopen is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:13

Ik heb een blauwschimmel die steeds witter wordt. Een meisje op stal heeft bedacht dat dat altijd zo is, want dan zijn ze in training. (paard is net 4 jaar). Als ze wit is dan is de training volbracht en mag het echt americo genoemd worden. Nu noemt ze mijn paard stug "americo in training".