Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb geduld en je komt vanzelf je droompaard tegen
, terwijl ik me natuurlijk best wel besef dat er zeker ook wel gezonde paarden en oprechte verkopers zijn. Maar goed: gewoon toch blijven proberen begrijp ik!
). Mensen die overduidelijk geen of heel weinig paarden ervaring hadden, en dan een jonge hengst wilden kopen, want 'hij zag er zo leuk uit' . En mensen die de meest bizarre ideeën hadden over de vraagprijs. Ik lach er maar om, en inmiddels heeft een serieuze kandidaat zich gemeld. huppiejuppie schreef:Gelukkig dat zoveel mensen dit herkennen en dat het uiteindelijk tòch goedgekomen is! Dat geeft weer een beetje moed! En ik weet heus wel dat oudere paarden vaker iets mankeren, en dat een eigenaar normale slijtage vaak niet merkt, en ook oprecht verbaasd kan zijn als zijn paard niet goed door de buigproef komt. Maar kom op: een paard met een peesblessure of een breuk na een periode van weidegang gewoon proberen te verkopen met als zogenaamde reden 'ik wil weer met een jong paard beginnen', dat is toch gewoon oplichting? Een stakende doedel een paar weken door je instructrice laten rijden, en dan aanbieden als fijn vlot sportpaard, zonder verder iets te vertellen, dat is toch niet eerlijk tegenover de koper, en ook niet eerlijk tegenover het paard? En dan gewoon desondanks toch eisen dat de potentiële koper de keuringskosten betaalt... En in deze periode durf ik inmiddels helemaal niet meer te gaan kijken, want nu zijn de paarden die de zomer in het land hebben moeten lopen vanwege luchtweg- rug- en peesproblemen inmiddels ook weer uit het land gekomen, en staan vermoedelijk ook met een mooi verhaal op sporthorses te koop. Ik word er bijna paranoïde van, terwijl ik me natuurlijk best wel besef dat er zeker ook wel gezonde paarden en oprechte verkopers zijn. Maar goed: gewoon toch blijven proberen begrijp ik!